Bekijk volle/desktop versie : Babyfeest



Pagina's : [1] 2 3

28-12-2009, 13:37
Salaam Oualaikum Dames!
Ik ben net bevallen van een gezonde zoon el hamdoulillah.
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat het moederschap best wel zwaar is.
Iedereen had me verteld over de kraamtranen ik kon me er niks bij voorstellen maar sinds ik bevallen ben weet ik precies waar ze het over hebben.
Ghair inshallah!
Het moederschap is best zwaar moet ik eerlijk bekennen! Maar el hamdoulillah ik heb een gezonde zoon!

Nu heb ik een vraag over het babyfeest. Ik wil eigenlijk geen babyfeest geven maar mijn schoonfamilie wil het graag.
Mijn vraag is waar laat ik mijn zoontje op dat moment?
Ik wil niet dat hij in die drukte & chaos zit.
Ook moet ik zelf nog herstellen van een keizersnee.
Hebben jullie tips? Hoe hebben jullie het gedaan?

Bedankt alvast!
Liefs!

28-12-2009, 13:40


Heey stadsgenoot,

Mabrouk met de geboorte van je zoon. Moge hij opgroeien tot een vrome moslimman. Geniet ervan.


Doe wat je het beste lijkt. Als jij geen feestje wil geven, dan doe je dat toch niet. Het is JOUW kindje. Dus jij beslist of er wel of geen feestje geeft. Niet jouw schoonouders. Je bent net bevallen. 3aad met een keizersnee. Als ik jou was zou ik geen feest geven, maar lekker uitrusten.

28-12-2009, 13:42
he meid, gefeliciteerd met je mooie zoon. hoe heet hij??? je hebt een keizersnee gehad...meskiena probeer goed uit te rusten en niets te doen he.

28-12-2009, 13:42
Als eerst alf mabrouk met de geboorte van jouw zoontje!
Moederschap is zeker mooi, maar het is zeker niet al rozengeur en maneschijn...maar insh'Allah met de tijd zal je steeds meer aan wennen en een vaste ritme kennen!
Wat betreft babyfeest, ik zou als ik jou was jezelf tijd gunnen om te herstellen van je zwangerschap en keizersnede.
En als jij geen babyfeest wilt, waarom zou jij je door jouw schoonfamilie laten dwingen...

28-12-2009, 13:44



Citaat door Bogossa.:
Heey stadsgenoot,

Mabrouk met de geboorte van je zoon. Moge hij opgroeien tot een vrome moslimman. Geniet ervan.


Doe wat je het beste lijkt. Als jij geen feestje wil geven, dan doe je dat toch niet. Het is JOUW kindje. Dus jij beslist of er wel of geen feestje geeft. Niet jouw schoonouders. Je bent net bevallen. 3aad met een keizersnee. Als ik jou was zou ik geen feest geven, maar lekker uitrusten.

Bedankt lieverd!
Ameen!
Ik ga er zeker van genieten!

Het is moeilijk om nee te zeggen! Althans dat vind ik! En zeker als het gewoon gedaan wordt.
Hij is dat 3 weken oud inshallah ik wil niet dat hij door iedereen opgepakt wordt en in de drukte zit.
Ik weet niet wat ik moet doen, krijg van niemand steun.
En als ik het tegen mijn man zeg dan zegt hij je hoeft toch niet te komen.....

Ghair inshallah....

28-12-2009, 13:45

Citaat door dordje22:
he meid, gefeliciteerd met je mooie zoon. hoe heet hij??? je hebt een keizersnee gehad...meskiena probeer goed uit te rusten en niets te doen he.

Bedankt lieverd!
Hoe is het met jou?
Al bevallen?
Een keizersnee is best heftig! Mijn bevalling trouwens ook alles is zo snel gegaan.... Voor ik het wist lag ik met spoed op de operatietafel.

Ik ga zeker goed uitrusten.

28-12-2009, 13:47

Citaat door Ilhampje:
Als eerst alf mabrouk met de geboorte van jouw zoontje!
Moederschap is zeker mooi, maar het is zeker niet al rozengeur en maneschijn...maar insh'Allah met de tijd zal je steeds meer aan wennen en een vaste ritme kennen!
Wat betreft babyfeest, ik zou als ik jou was jezelf tijd gunnen om te herstellen van je zwangerschap en keizersnede.
En als jij geen babyfeest wilt, waarom zou jij je door jouw schoonfamilie laten dwingen...

Het is niet aan mij gevraagd. Ze doen het gewoon. Ze hebben niet gevraagd hoe ik het wil...
Ik heb het wel met mijn man er over gehad, en hij zegt heel makkelijk als je niet wil komen dan kom je toch niet.....
Ongelovelijk....
Ik ga het er met hem nog eens over hebben.

28-12-2009, 13:48

Citaat door Sweet_Hayat:
[FONT=Garamond" -->Ghair inshallah....


Zo moeilijk is het niet meid. Leg je schoonouders duidelijk uit dat je geen feest wil en dat je nog zwakjes ben. Als ze oprechte mensen zijn, zullen ze jouw situatie begrijpen.

Wat je man zegt is een beetje vreemd. Saba7 zonder mama en kind is toch raar.

Insha'Allah kom je eruit. Maak je niet druk en geniet van je kraamtijd.

28-12-2009, 13:50

Citaat door Sweet_Hayat:
[FONT=Garamond" -->Ik ga het er met hem nog eens over hebben.


Nou ja zeg.

28-12-2009, 13:50

Citaat door Sweet_Hayat:
Bedankt lieverd!
Hoe is het met jou?
Al bevallen?
Een keizersnee is best heftig! Mijn bevalling trouwens ook alles is zo snel gegaan.... Voor ik het wist lag ik met spoed op de operatietafel.

Ik ga zeker goed uitrusten.



ben een week overtijd.......en wat betreft de sebe3, meid je moet nu eerst aanjezelf denken een keizersnee is niet niets. en zij moeten dat gewoon accepteren en begrijpen.

28-12-2009, 13:51

Citaat door Bogossa.:
Zo moeilijk is het niet meid. Leg je schoonouders duidelijk uit dat je geen feest wil en dat je nog zwakjes ben. Als ze oprechte mensen zijn, zullen ze jouw situatie begrijpen.

Wat je man zegt is een beetje vreemd. Saba7 zonder mama en kind is toch raar.

Insha'Allah kom je eruit. Maak je niet druk en geniet van je kraamtijd.

Bedankt lieverd!
Ik zal het er nog eens over hebben.
Mijn bruiloft was ook al een ramp dus ben benieuwd.
Ik wil wel een schaap slachten en dat eten met de familie maar ik wil geen andere mensen eromheen.

28-12-2009, 13:51

Citaat door Sweet_Hayat:
Bedankt lieverd!
Hoe is het met jou?
Al bevallen?
Een keizersnee is best heftig! Mijn bevalling trouwens ook alles is zo snel gegaan.... Voor ik het wist lag ik met spoed op de operatietafel.

Ik ga zeker goed uitrusten.



ben een week overtijd.......en wat betreft de sebe3, meid je moet nu eerst aanjezelf denken een keizersnee is niet niets. en zij moeten dat gewoon accepteren en begrijpen.

28-12-2009, 13:56



Citaat door Sweet_Hayat:
Het is niet aan mij gevraagd. Ze doen het gewoon. Ze hebben niet gevraagd hoe ik het wil...
Ik heb het wel met mijn man er over gehad, en hij zegt heel makkelijk als je niet wil komen dan kom je toch niet.....
Ongelovelijk....
Ik ga het er met hem nog eens over hebben.




Subhana'Allah dit vind ik echt heel vreemd, jouw schoonfamilie en jouw man doen het gewoon zonder overleg...jij hebt dus niks hierover te zeggen??
Het is toch ook jouw kind....
Meid je moet je niet over je heen laten lopen, maak duidelijk wat je ervan vind en dat dit echt niet zomaar kan!
En jouw schoonfamilie moet er niet mee bemoeien, het is een zaak van jou en je man samen!
Wanneer willen ze het gaan geven? Jij moet sowieso eerst bijkomen en genezen van jouw keizersnede!

28-12-2009, 14:05
Mabrouk met de geboorte van je kleine prinsje
Wonen je ouders bij je in de buurt?
Of heb je andere familieleden bij je in de buurt?

Zet daar dan je kleintje neer en laat iemand bij m om op te passen en jijzelf moet eerst goed uitrusten, zeker wel een maand voordat je een feest geeft, als het toch moet.
snap je?
Als je het echt niet wilt, dan is dat jou keuze en niet van hun
Maar als je er wel bij neerlegt, zo ik sowieso niet je kindje bij de visite laten, maar ergens anders waar t rustig is
Ik had een maand gewacht toen pas het feest gegeven, en mijn zoontje had ik bij mijn zusje gelaten bij me ouders thuis.

Maar eerlijk gezegd: nooit meer zo een feest, doe het voortaan kleiner met mensen die ik wel mag en niet van die roddelaars en trutjes

succes zina en geniet van je hummeltje

28-12-2009, 14:05

Citaat door Sweet_Hayat:
[FONT=Garamond" -->Ik wil wel een schaap slachten en dat eten met de familie maar ik wil geen andere mensen eromheen.


Gair insha'Allah.

Schaap slachten en daarna knusse etentje is meer dan genoeg. Zo doen mijn ouders het ook. Ik ben niet van de tralala babyfeestjes. Veel kabaal is niet goed voor een pasgeborene. Daar wordt de baby alleen maar onrustig van.

Pagina's : [1] 2 3