Bekijk volle/desktop versie : op jezelf wonen



28-12-2009, 13:05
Salaam alaikoum,

Zijn er zusters die op zichzelf wonen, of die eraan zitten te denken om op zichzelf te gaan wonen, ivm werk of studie bijvoorbeeld?

06-01-2010, 19:42


Geen enkele meid!!!

06-01-2010, 19:53
Denk dat je teveel reacties verwacht.

06-01-2010, 20:42
Heb een tijdje zelfstandig gewoond, nu niet meer. Denk jij eraan om op je zelf te gaan wonen? Komt veel bij kijken hoor, is geen pret.

06-01-2010, 21:16


Ik ben idd aan het overwegen om op mezelf te gaan wonen, en vroeg me af of er meer meiden op zichzelf wonen!!
Maar gezien de reacties....

06-01-2010, 21:17

Citaat door Insia.:
Denk dat je teveel reacties verwacht.


is dit zo raar dan??

06-01-2010, 21:19
Het hoort eigenlijk niet, bij ons ..

Maar ik zeg eerlijk, dat ik het ook heel graag zou willen, zodat ik in een andere woonplaats kan studeren, aangezien hier niks is!
Maar ja, denk niet dat ik zou mogen.

Ik ken wel een paar meiden die op zichzelf wonen of gewoon zussen onder elkaar of vriendinnen etc ..

Mag dit trouwens wel in de Islam?

06-01-2010, 21:39

Citaat door Woman9:
Salaam alaikoum,

Zijn er zusters die op zichzelf wonen, of die eraan zitten te denken om op zichzelf te gaan wonen, ivm werk of studie bijvoorbeeld?



Ja ik woon op mezelf! (of.... nou ja in een studentenhuis)
Vind het juist wel erg leuk om op mezelf te wonen!
Ik woon samen met nog 3 meiden. Erg gezellig moet ik zeggen! We delen de keuken en badkamer en verder heeft ieder gewoon z'n eigen. Gaan ook vaak samen eten/film kijken/de stad in/kroeg in of dansen (en voor de fanatics onder ons: daar kun je ook gewoon een drankje ZONDER alcohol drinken).
En je leert een beetje zelfstandig zijn, je eigen dingetjes regelen. Maar als je toch dingen niet snapt dan is een huisgenootje ook nooit te beroerd om te helpen. Ik vind het zelf echt ideaal!
En in de weekends en vakanties kun je gewoon naar je ouders reizen (OV). Daarnaast woon je ook in de stad waar je studeert, dus ben je niet elke dag -tig uur kwijt aan reistijd!

Als ik jou was, zou ik 't zeker doen! En mocht het niet bevallen dan kun je toch altijd weer terug komen bij je ouders?

07-01-2010, 10:11

Citaat door Abriko0sje_:
Het hoort eigenlijk niet, bij ons ..

Maar ik zeg eerlijk, dat ik het ook heel graag zou willen, zodat ik in een andere woonplaats kan studeren, aangezien hier niks is!
Maar ja, denk niet dat ik zou mogen.

Ik ken wel een paar meiden die op zichzelf wonen of gewoon zussen onder elkaar of vriendinnen etc ..

Mag dit trouwens wel in de Islam?


Ik vind bovenstaande het belangrijkst(islam). Ik heb al eerder al op mezelf gewoond, en had toen alle vrijheid om te doen wat ik wil, dus om de vrijheid doe ik het niet. Ik overweeg het ivm medische redenen, maar graag zou ik willen weten of er in de islam hier een uitspraak over bestaat...Een dame op zichzelf is sowieso kwetsbaarder en sneller door sjaytaan te verleiden en is sneller geneigd om aan haar nafs toe te geven, maar dit geldt ook voor de JONGENS, maar er zijn toch altijd uitzonderingen...
Ik vraag dit omdat ik op zoek ben naar de tevredenheid van Allah en als ik iets wil doen waarin dit doel niet wordt behaald, dan laat ik het liever!
Ik ben dus in dubio, wellicht dat iemand mij kan helpen