Bekijk volle/desktop versie : witte flan



Pagina's : [1] 2

28-12-2009, 13:01
Dames, heb laatst zo een witte pudding gegeten wat echt heerlijk was. De slagers verkopen dat niet alleen die andere soorten.
Weet iemand toevallig hoe je dtit kan maken? Of misschien waar je die kan kopen?
Het heeft zelf zo een melksmaak en is heel zoet. Thnx

28-12-2009, 13:21


bedoel je soms griesmeelpudding( die is ook wit en zoet)

28-12-2009, 14:06

Citaat door fariida:
bedoel je soms griesmeelpudding( die is ook wit en zoet)


Griesmeelpudding is toch geel?

Wat gaat er allemaal in deze pudding in dan? hoe maak je die.

28-12-2009, 14:27

Citaat door ezinariffi:
Dames, heb laatst zo een witte pudding gegeten wat echt heerlijk was. De slagers verkopen dat niet alleen die andere soorten.
Weet iemand toevallig hoe je dtit kan maken? Of misschien waar je die kan kopen?
Het heeft zelf zo een melksmaak en is heel zoet. Thnx


Bedoel je panna cotta ? Heel lekker ! Wordt met room gemaakt. Ik heb onlangs panna cotta met witte chocola gemaakt. Echt zaalig !

28-12-2009, 14:28


nee hoor is wit ,jekunt het in de meeste supermarkten kopen hoe je die kunt maken staat op de verpakking zelf.gebruik meestal die van soubry

28-12-2009, 14:37

Citaat door fariida:
nee hoor is wit ,jekunt het in de meeste supermarkten kopen hoe je die kunt maken staat op de verpakking zelf.gebruik meestal die van soubry


oke, als ik zal kijken. Bedankt.

28-12-2009, 14:40

Citaat door fariida:
nee hoor is wit ,jekunt het in de meeste supermarkten kopen hoe je die kunt maken staat op de verpakking zelf.gebruik meestal die van soubry


O wacht ff, ik zie net dat jij uit België komt. Vraag me af of ze het ook in /nederland verkopen. Mohim, ik kijk wel ff. Misschien verkopen ze het hier ook.

28-12-2009, 14:42
mss panna cotta ??

wil t al heel vaak uitptoberen maarheb t nog steeds niet gedaan

28-12-2009, 14:43

Citaat door zinia_nadoria:
mss panna cotta ??

wil t al heel vaak uitptoberen maarheb t nog steeds niet gedaan


Hmmm, panna cotta, echt een aanrader hoor !! Zeker eens doen. Heel lekker dessert. Heb onlangs panna cotta met witte chocola en bosvruchtencoulis gemaakt !

28-12-2009, 14:45

Citaat door fariida:
bedoel je soms griesmeelpudding( die is ook wit en zoet)


Griesmeelpudding heeft wel een iets andere textuur dan flan, is niet zo egaal, denk ik.

28-12-2009, 15:24

Citaat door taartfan1:
Hmmm, panna cotta, echt een aanrader hoor !! Zeker eens doen. Heel lekker dessert. Heb onlangs panna cotta met witte chocola en bosvruchtencoulis gemaakt !


heb je t recept hiervan?

28-12-2009, 15:47

Citaat door zina-yasmina:
heb je t recept hiervan?


- 500 ml room
- 10 g suiker
- half opengespleten vanillestokje
- 1 g agar agar
- 150 g witte chocola

Vanillestokje in room leggen en een paar uur in de koelkast laten trekken. (dit is niet echt noodzakelijk, maar je krijgt wel een heel lekkere vanillesmaak) Room met suiker en vanillestokje aan de kook brengen. Vervolgens agar agar erbij en zeker één minuut laten doorkoken. Vanillestokje eruit halen. Room enigzins laten afkoelen en witte chocola in stukjes erbij doen. (room moet niet geheel koud worden, maar moet net warm genoeg blijven om de witte chocola te kunnen laten smelten). In schaaltjes gieten en zeker 4 uur in de koelkast laten opstijven.

Je kan dit serveren met een kant en klare coulis of je kan zelf een coulis maken van frambozen of bosvruchten. Hiervoor neem je ongeveer 2 kopjes rode vruchten en mix je met beetje water en 2 eetlepels poedersuiker. Als de coulis nog wat zuur is, is in feite niet zo erg want de panna cotta is wel heel zoet (maar ooh zo lekker !)

28-12-2009, 19:06


ik weet welke witte pudding jij bedoelt en ik weet zeker dat het hm is want het heeft indd. een melksmaak.
luister en huiver:roer 3eieren, drrie eetlepels of meer suiker en 3eetlepels bloem in een kom.
kook 1litermelk en als het begint warm te worden gietje die mengsel van ei, suiker en bloem in de melk en je blijft roeren tot het een dik mengsel is en dan doe je het vuur uit en gietje het in een bak en doet hem in de koelkast, je moet wel lang roeren voor dat hij dik wordt en je kan hm met gemalen pindas versieren of wat anders, maar voor dat hij in de koelkast gaat moet je dat doen.veel succen en ik hoor wel of het gelukt is.

28-12-2009, 19:34

Citaat door esmamoslima:
ik weet welke witte pudding jij bedoelt en ik weet zeker dat het hm is want het heeft indd. een melksmaak.
luister en huiver:roer 3eieren, drrie eetlepels of meer suiker en 3eetlepels bloem in een kom.
kook 1litermelk en als het begint warm te worden gietje die mengsel van ei, suiker en bloem in de melk en je blijft roeren tot het een dik mengsel is en dan doe je het vuur uit en gietje het in een bak en doet hem in de koelkast, je moet wel lang roeren voor dat hij dik wordt en je kan hm met gemalen pindas versieren of wat anders, maar voor dat hij in de koelkast gaat moet je dat doen.veel succen en ik hoor wel of het gelukt is.



Ik ga dit zeker proberen meid. thnx

28-12-2009, 20:47

Citaat door ezinariffi:
Ik ga dit zeker proberen meid. thnx

vertel ons hoe het uitgekomen is ?! wil het ook proberen inshallah

Pagina's : [1] 2