Bekijk volle/desktop versie : Wie helpt onze broeders en zusters in Sudaan?



Pagina's : [1] 2

17-06-2004, 23:28


In Sudaan wordt er oorlog vervoerd om OLIE! Duizenden van onze broeders en zusters worden vermoord. De Sudaaneese regering doet niets om hun broeders en zusters te helpen of te beschermen! Ze kijken toe hun broeders en zusters worden afgeslacht als Sudaanese Moslims gedood. Waarom maken wij ons niet druk om deze moslims?


Geen! Onderscheid maken in de Oemmah!

Allah (Soebhana wa Ta'ala) heeft de mens gelijk geschapen. Allah (Soebhana wa Ta'ala) kent geen onderscheid onder de mensheid wat betreft afkomst, huidskleur of ras. Allah (Soebhana wa Ta'ala) maakt alleen onderscheid onder de mensheid aan de hand van de daden, de vroomheid en vrees.

Als wij ons druk kunnen maken om de Palestijnen dan kunnen wij ons druk maken om de Sudaanezen.

Allah (Soebhana wa Ta'ala) zeg in Al-Quraan: "

"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie bij God is de vroomste. Waarlijk, God is Al-Wetend en welingelicht." [Surah: Al-Hodjoraat Aya: 13]


Profeet (vrede zij met hem) zei:

"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een arabier is niet beter dan een niet-arabier, en een niet-arabier niet beter dan een arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". [gemeld door Imaam Ahmad]



Moslims moeten elkaar helpen!

"...En helpt elkander in deugdzaamheid en vroomheid maar helpt elkander niet in zonde en overtreding. En vreest Allah. Waarlijk, Allah is streng in het straffen."

[Surah: Al-Maidah Aya: 3]

Op gezag van Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die zei; dat de Boodschapper van Allah (moge Allah hem zegeningen en vrede schenken) zei: “Allah (de Al machtige en de Verhevene) zal op de Dag der Opstanding zeggen:

“0 Zoon van Adam, ik voelde mij ziek en jij hebt Mij niet bezocht.” Hij zal zeggen: “0 Heer, en hoe had ik U moeten bezoeken terwijl U de Heer der werelden bent ?” Hij zal zeggen: “Wist je niet dat Mijn dienaar, die en die, ziek is geworden en je hem niet bezocht had? Wist je niet dat als je hem bezocht had, je Mij bij hem aangetroffen zou hebben?

0 Zoon van Adam, ik heb je om eten ge vraagd en je hebt Mij niet gevoed.” Hij zal zeggen: “0 Heer en hoe had ik U moeten voeden, terwijl U toch de Heer der werelden bent?” Hij zal zeggen: “Wist je niet, dat Mijn dienaar, die en die, jou om voedsel had gevraagd en je gaf hem niet te eten? Wist je niet dat als je hem gevoed had, je dat zeker bij Mij gevonden had .

0 zoon van Adam, ik vroeg je om Mij te drinken te geven en je hebt Mij niet te drinken gegeven.” Hij zal zeggen: “0 Heer, hoe had ik U te drinken moeten geven want U bent toch de Heer der werelden?” Hij zal zeggen: “Mijn dienaar die en die, heeft je om drinken gevraagd en je hebt hem niet te drinken gegeven. Als je hem te drinken had geven dan had je dat zeker bij Mij gevonden.”


Overgeleverd door: Moslim


Geen! Wanorde stichten


Wanneer hij gezag heeft, gaat hij in het land rond, om er wanorde te stichten en de oogst en het nageslacht (van de mens) te vernietigen, maar Allah houdt niet van wanorde. En wanneer er tegen hem wordt gezegd: "Vrees Allah", dan spoort de trots hem aan tot verdere zonde. Daarom is de hel goed genoeg voor hem en voorzeker, deze is een kwade rustplaats.

[Surah: Al-Baqarah Ayaat: 205-206]


"Maar zoek door hetgeen Allah u heeft gegeven het tehuis van het Hiernamaals; en vergeet uw deel aan de wereld niet, en doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief."

[Surah: Al-Qasas Aya: 77]


Het verrichten van een goede daden!


"Wie een goede daad verricht zal tienmaal zoveel ontvangen, maar wie een slechte daad verricht zal alleen een daaraan gelijke vergelding ontvangen; hun zal geen onrecht worden aangedaan."

[Surah: Al-An'aam Aya: 160]



"Hij die zich voorneemt een goede daad te verrichten en deze nog niet uitgevoerd heeft, wordt voor de volle maat daarvan beloond, en indien hij dan deze daad uitvoert, beloont God hem tien tot zevenhonderdvoudig of zelfs nog vele malen meer. Hij die naar een slechte daad neigt, maar deze niet uitvoert, wordt door God voor de volle maat van een goede daad beloond. Hij die naar een slechte daad neigt, en deze ook zou uitvoeren, wordt alleen maar één slechte daad aangerekend."


Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim




[SIZE=3]HELP ONZE BROEDERS EN ZUSTERS IN SUDAAN

17-06-2004, 23:39


kunnen we ergens geld storten?

17-06-2004, 23:43
Ik kijk te weinig nieuws en lees de krant blijkbaar ook te weinig...

Sub7anallah...Wat zijn de mogelijkheden voor ons om te doen beste broeder?!

17-06-2004, 23:47
Het is zo erg dat deze mogelijkheden er nog niet zijn vanuit Nederland!!!

Insha'Allah zal ik informeren bij onze Sudaanse broeders welke mogelijkheden er zijn.

Insha'Allah kom ik hier nog op terug!

18-06-2004, 18:54


Foak

18-06-2004, 19:21
Eindelijk eens aandacht voor Sudan, een land wat veel hulp nodig heeft!

Soebhan'Allah, ik ben er geweest, en ik kan jullie zeggen, er kan daar nog een hoop goeds gebeuren, met die rare oorlogen die daar plaatsvinden!

18-06-2004, 19:52
naast Soedan zijn er nog vele andere landen maar Soedan is er het ergst aan toe...

20-06-2004, 21:10
Salaam Allaykoem

Masha Allah

Up!!!!!

21-06-2004, 19:19
Waar blijven die zogenaamde Jihadi die hun leven zouden geven voor onze Oemmah?

Of zijn deze moslims het niet waard?

22-06-2004, 23:57

Citaat:
Origineel gepost door Jihad_Al_Nafs
Waar blijven die zogenaamde Jihadi die hun leven zouden geven voor onze Oemmah?

Of zijn deze moslims het niet waard?
Dacht ik al hypocrieten...

23-06-2004, 00:08
Insha Allah zal iedereen smeekbeden doen in iedere salah en als er een betrouwbaar persoon is geld geven.

23-06-2004, 00:28

Citaat:
Origineel gepost door Hanif3
http://www.helpdarfur.nl/
Thanks.

24-06-2004, 23:49



Citaat:
Origineel gepost door oum_amr
kunnen we ergens geld storten?




Help mee!


“Besteed, o zoon van Adam en Ik zal aan jou besteden..”

Steeds meer officiele instanties doen de laatste jaren giften aan Islamic Relief, en daar zijn wij blij mee. Toch is Islamic Relief gegroeid dankzij de vele donaties van particulieren in Europa en Amerika. Ook uw steun is meer dan welkom!

“En zij vragen u, wat zij moeten weggeven.
Zeg hen: “Hetgeen gij kunt missen” " (Qor’aan 2:219)

Er zijn diverse manieren om te helpen:

Met geld

overschrijvingen

cash

machtigingen, periodiek of eenmalig

cheques

nalatenschap

Stuur uw giften naar ISLAMIC RELIEF NEDERLAND

GIRO 2002 [/SIZE] [/FONT]


[FONT=arial]Bezoek ook de websites van:

ISLAMIC RELIEF NEDERLAND

en

ISLAMIC RELIEF (INTERNATIONAL)

Op de internationale website staat meer informatie over Islamic Relief

(En dus ook meer informatie over de situatie in Sudaan)





28-06-2004, 21:12
Foak!


30-06-2004, 19:41
Hoe vaak denk je aan je broeders en zusters?

Pagina's : [1] 2