Bekijk volle/desktop versie : pruik gezocht



27-12-2009, 23:24
salaam meiden,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar een ziana of kapster die een goede vriendin van me kan helpen. Zij ondergaat op dit moment chemo en haar bruiloft staat gepland in maart volgend jaar. Ze heeft haar haar verloren en wil dus een hoofddoek op haar bruiloft dragen. Nu wil ik samen met haar zussen een fotoshoot regelen zonder hoofddoek maar met een pruik. Het moet wel echt lijken... kennen jullie iemand die me kan helpen? alle tips zijn welkom!

27-12-2009, 23:26


Wat lief van je. Succes!

27-12-2009, 23:29
Er zijn zat pruiken te koop hoor. Die afro winkels zitten er vol mee, op de albert cuiyp in adam heb je een winkel waar je pruiken kunt kopen.

27-12-2009, 23:31
ik ben nooit een pruikenwinkel binnengestapt, het moet wel echt lijken, niet van dat barbiepophaar.. bedankt voor de tip, heb je een exact adres, ben niet echt bekend in adam..

27-12-2009, 23:33


pruik is zo haram ik zou het niet doen, accepteer het en inchallah zal Allah haar genezen
echt niet doen

27-12-2009, 23:36
is een pruik echt haram????

27-12-2009, 23:41
Het is overgeleverd van Asma dat een vrouw de profeet vroeg (over iets) en zei: "O boodschapper van Allah mijn dochter.. en haar haar is uitgevallen en ik heb haar getrouwd (d.w.z. laten trouwen), mag ik het (haar) verlengen?" Hij zei: "Allah heeft de verlengster en degene waarbij het haar wordt verlengd, vervloekt."

En in andere overlevering is er gezegd: Al Waasielah en Al moestawsielah": degene die vraagt om dat bij haar te doen. En soortgelijk hieraan is overgeleverd van Aishah, door Al-Boechaarie en Moeslim.

Uitleg van Shaykh Ibn Saalih Uthaymien rahiemoe'allah

Deze hadieth noemt drie soorten vrouwen, namelijk:

1. De vrouwen die het haar verlengen of bij elkaar brengen (met nephaar)

2. De vrouwen die dergelijk haar wensen te hebben.

3. De vrouwen wiens haar gemixt wordt met het haar van een andere vrouw.

Al deze drie soorten vrouwen zijn vervloekt. Dergelijk kunsthaar of nephaar wordt een pruik genoemd. "Schoonheidssalons" zijn zeer actief in het ertoe aanzetten om dergelijk haar en andere schaamteloze modes aan te nemen.

Moge Allah ons redden van dergelijke kwaden




hier wat bewijs ik kijk nog even verder

27-12-2009, 23:52
Niet doen meid. Als je een pruik draagt ben je vervloekt. Zie bewijs hierboven.

Het is een grote zonde evenals het epileren van de wenkbrauwen.

27-12-2009, 23:53
pruik is haraam.

27-12-2009, 23:53
Vrouwen die pruiken dragen zijn vervloekt!!!
We zijn geen joden...Joden doen dat me pruik

27-12-2009, 23:55
genoeg meiden hebben hier al gezegd, gewoon met hoofddoek dus..

kan ook prachtig zijn !

28-12-2009, 00:00
Wat voor pruik wil je hebben trouwens? Ik heb hier een pruik die net als echt haar lijkt..hij is wel kort..maar ik doe er niets mee. Maybe dat je 'm wil hebben.