Bekijk volle/desktop versie : Coffee shop baan



Pagina's : [1] 2 3 4 5

27-12-2009, 11:49
Dames,

Mijn vriendin die heeft een dochter die wil trouwen met iemand die een coffeeshop runt. Hij is niet de eigenaar, maar is daar dus de hele dag aan het werk. De jongen verdient hiermee een aardig centje per maand.
De dochter van mijn vriendin wil en zal met hem trouwen, maar mijn vriendin die staat hier niet achter.
Zij vind dat het geld wat hij hiermee verdient niet goed is, maar haar dochter zegt dat hij zelf niet gebruikt en dat mensen toch gaan kopen ook als hij daar niet zou werken.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik met dat meisje kan praten zodat ze wellicht gaat nadenken?

Barakallah fiekom.

27-12-2009, 12:14


laat dat meisje met rust, je staat er zo ver vanaf en je wil je er al mee bemoeien.
alsof als je in de horeca werkt goed bezig bent? dan serveer je toch ook drank?
Laat haar met rust is mijn tip aan jou.

27-12-2009, 12:22

Citaat door caramela:
laat dat meisje met rust, je staat er zo ver vanaf en je wil je er al mee bemoeien.
alsof als je in de horeca werkt goed bezig bent? dan serveer je toch ook drank?
Laat haar met rust is mijn tip aan jou.

Ja inderdaad, dat is net zoiets als achter de kassa werken in een supermarkt (vlees/drank/tabak enz.)

27-12-2009, 12:27
idd het is toch te ziek dat 2 mensen met elkaar willen trouwen en dat een vriendin van de vriendin vd moeder van het meisje, op mnl een topic gaat openen om t meisje op andere gedachte te brengen?

ziekkk ziekkk ziekkkk

27-12-2009, 12:30



Citaat door DiiamantJe:
Ja inderdaad, dat is net zoiets als achter de kassa werken in een supermarkt (vlees/drank/tabak enz.)


Wat een rare vergelijking. Bij een coffeeshop komt een heel ander soort publiek dan in de supermarkt. Ook al gebruik je zelf niet, komen er wel mensen die gebruiken en/of in handelen. En dan brengt toch de enige risico's met zich mee.

27-12-2009, 12:30
Wat is daar ziek aan? dus jij zou het oke vinden als je dochter met iemand wil trouwen die in een coffeeshop werkt?
Zou je niet proberen om tenminste haar op andere gedachten te brengen.
Deze meisje is net als mijn dochter, dus ik wens haar het beste, maar dat wil niet zeggen dat ik niet met haar kan praten.

27-12-2009, 12:31

Citaat door Magica:
Dames,

Mijn vriendin die heeft een dochter die wil trouwen met iemand die een coffeeshop runt. Hij is niet de eigenaar, maar is daar dus de hele dag aan het werk. De jongen verdient hiermee een aardig centje per maand.
De dochter van mijn vriendin wil en zal met hem trouwen, maar mijn vriendin die staat hier niet achter.
Zij vind dat het geld wat hij hiermee verdient niet goed is, maar haar dochter zegt dat hij zelf niet gebruikt en dat mensen toch gaan kopen ook als hij daar niet zou werken.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik met dat meisje kan praten zodat ze wellicht gaat nadenken?

Barakallah fiekom.


Weet je wat je moet doen? Laat haar dat filmpje zien van die jongen die pas geleden uit die koffieshop is gesleurd en die ze nu nog steeds niet terug hebben gevonden! Het gaat niet alleen om het feit dat softdrugs haram zijn, het gaat om het wereldje waar die jongen inkomt door daar te werken.

Misschien kan je ook uitleggen dat als in de Islam iets verboden is, dan is het verboden vanwege de schadelijkheid ervan. En dan is niet alleen het zelf gebruiken verboden, maar ook alle wegen die daarnaar leiden zoals ;kopen, verkopen, produceren etc. En wiens inkomen uit haram komt, zijn dua wordt niet verhoord!

Verder vind ik dat de ouders het recht hebben om deze jongen te weigeren vanwege zijn beroep. Als hij met haar wil trouwen mag hij eerst fatsoenlijk werk gaan zoeken.

wassalaam,
zonnetje

27-12-2009, 12:34

Citaat door Sarah_Tetouania:
Wat een rare vergelijking. Bij een coffeeshop komt een heel ander soort publiek dan in de supermarkt. Ook al gebruik je zelf niet, komen er wel mensen die gebruiken en/of in handelen. En dan brengt toch de enige risico's met zich mee.

Een rare vergelijking misschien maar ik heb het nu niet over het publiek maar over of het toegestaan is of niet.

Maar ik begrijp je standpunt wel.


27-12-2009, 12:38
dames niet mee bemoeien
jullie kennen deze jongen niet....

dus laat jullie eigen mannen die kapot vreemdgaan en niet werken,
in cafes hangen, pluk hen maar van de straat. Ipv dat je je met andere mengt.

27-12-2009, 12:40

Citaat door Zonnetje_78:
Weet je wat je moet doen? Laat haar dat filmpje zien van die jongen die pas geleden uit die koffieshop is gesleurd en die ze nu nog steeds niet terug hebben gevonden! Het gaat niet alleen om het feit dat softdrugs haram zijn, het gaat om het wereldje waar die jongen inkomt door daar te werken.

Misschien kan je ook uitleggen dat als in de Islam iets verboden is, dan is het verboden vanwege de schadelijkheid ervan. En dan is niet alleen het zelf gebruiken verboden, maar ook alle wegen die daarnaar leiden zoals ;kopen, verkopen, produceren etc. En wiens inkomen uit haram komt, zijn dua wordt niet verhoord!

Verder vind ik dat de ouders het recht hebben om deze jongen te weigeren vanwege zijn beroep. Als hij met haar wil trouwen mag hij eerst fatsoenlijk werk gaan zoeken.

wassalaam,
zonnetje




dat waar jij t over hebt dat was de eigenaar en dat was een afrekening.

27-12-2009, 12:45

Citaat door Zonnetje_78:
Weet je wat je moet doen? Laat haar dat filmpje zien van die jongen die pas geleden uit die koffieshop is gesleurd en die ze nu nog steeds niet terug hebben gevonden! Het gaat niet alleen om het feit dat softdrugs haram zijn, het gaat om het wereldje waar die jongen inkomt door daar te werken.

Misschien kan je ook uitleggen dat als in de Islam iets verboden is, dan is het verboden vanwege de schadelijkheid ervan. En dan is niet alleen het zelf gebruiken verboden, maar ook alle wegen die daarnaar leiden zoals ;kopen, verkopen, produceren etc. En wiens inkomen uit haram komt, zijn dua wordt niet verhoord!

Verder vind ik dat de ouders het recht hebben om deze jongen te weigeren vanwege zijn beroep. Als hij met haar wil trouwen mag hij eerst fatsoenlijk werk gaan zoeken.

wassalaam,
zonnetje



Barakallah Fiek,
Dat bedoel ik dus. Die jongen zal best aardig zijn hoor. Maar mijn vriendin (weduwe) wil het beste voor haar dochter. Deze meisje heeft geen vader en geen broers of zussen. Ik ken haar vanaf baby en is voor mij net een dochter. Ik gun haar het beste en wij zijn gewoon bang voor de toekomst hoe aardig hij ook is. Het geld wat ze dagelijks gebruikt zit geen rahma in en dat vinden wij heel erg. Hij wil ook niet stoppen met deze baan omdat hij gewend is aan dit inkomen en levenstijl die daarbij past.
Dat filmpje heeft ze al gezien, maar ze zegt dat dat gewoon een afrekening is en dat die jongen niets verkeerd doet. Hij steelt geen geld, hij verkoopt alleen.

27-12-2009, 12:48

Citaat door caramela:
dames niet mee bemoeien
jullie kennen deze jongen niet....

dus laat jullie eigen mannen die kapot vreemdgaan en niet werken,
in cafes hangen, pluk hen maar van de straat. Ipv dat je je met andere mengt.



Zuster je bent aan het lasteren. Alhoumdou allah mijn man werkt en komt niet in cafe's.
Hoe kan ik zwijgen als ik moenkar zie en deze meisje als mijn dochter beschouw?
Zou jij zwijgen als je je zus de afgrond in ziet lopen?

27-12-2009, 12:49



Citaat door caramela:
dames niet mee bemoeien
jullie kennen deze jongen niet....

dus laat jullie eigen mannen die kapot vreemdgaan en niet werken,
in cafes hangen, pluk hen maar van de straat. Ipv dat je je met andere mengt.


Jij hebt zulke rare reacties altijd.. Je komt zogenaamd met een tegenargument waar jezelf niks van afweet. Maar een ander mag dat niet Je spreekt jezelf tegen.

27-12-2009, 12:54
Misschien moet die vrien een andere baan zoeken.

27-12-2009, 12:55

Citaat door Magica:
Barakallah Fiek,
Dat bedoel ik dus. Die jongen zal best aardig zijn hoor. Maar mijn vriendin (weduwe) wil het beste voor haar dochter. Deze meisje heeft geen vader en geen broers of zussen. Ik ken haar vanaf baby en is voor mij net een dochter. Ik gun haar het beste en wij zijn gewoon bang voor de toekomst hoe aardig hij ook is. Het geld wat ze dagelijks gebruikt zit geen rahma in en dat vinden wij heel erg. Hij wil ook niet stoppen met deze baan omdat hij gewend is aan dit inkomen en levenstijl die daarbij past.
Dat filmpje heeft ze al gezien, maar ze zegt dat dat gewoon een afrekening is en dat die jongen niets verkeerd doet. Hij steelt geen geld, hij verkoopt alleen.



Maar stel dat de eigenaar wel iets verkeerds doet en vijanden heeft, dan kan het best zijn dat er een knokploeg wordt gestuurd en dat zij dan de verkeerde te pakken nemen. Dat zou ook niet de eerste keer zijn. En gaat zij dan ook lekker bij hem in die koffieshop zitten? Lekkere levenstijl.
Heeft ze ook gedacht aan kinderen, en hoe ze gaat uitleggen hoe pappie aan de centjes komt?

Zoals je zegt, er zit geen zegening in dat geld, de smeekbeden van zo iemand kunnen al niet verhoord worden. Wat wil ze dan nog?

Wat betreft toestemming om te trouwen: het is toch zo dat zij nog steeds toestemming van een mahram nodig heeft om te trouwen, en als die er helemaal niet is in de familie, dat er dan een andere wali moet zijn?

Pagina's : [1] 2 3 4 5