Bekijk volle/desktop versie : Nieuw dieptepunt CDA in peilingen



Pagina's : [1] 2

24-12-2009, 18:12
AMSTERDAM - Het CDA zakt verder weg in de peilingen. De partij van premier Jan Peter Balkenende zou 21 zetels halen als er nu verkiezingen werden gehouden, blijkt donderdag uit een peiling van TNS Nipo in opdracht van RTL Nieuws.

De christendemocraten bezetten nu 41 zetels in de Tweede Kamer.

Hiermee is een nieuw electoraal dieptepunt bereikt. Nog nooit stond het CDA zo laag in een peiling van TNS Nipo.

Het vorige dieptepunt werd vlak na Prinsjesdag bereikt: toen kreeg de partij 22 zetels.

De grootste partij van het land zou de PVV van Geert Wilders worden met 27 zetels. Wilders leidt nu een fractie van negen man.


De tweede regeringspartij PvdA staat nog steeds op verlies, maar is op de weg terug uit een nog dieper dal. De sociaal-democraten zijn nu goed voor 22 zetels.

De PvdA bezet 33 zetels in de Kamer, maar na Prinsjesdag kwamen ze in de peiling niet verder dan vijftien zetels.

De VVD daarentegen lijkt de weg omhoog te hebben gevonden. De partij van Mark Rutte groeit in de peiling naar 24 zetels, drie meer dan de liberalen nu bezetten in de Tweede Kamer.


SP

De grootste oppositiepartij SP komt niet verder dan vijftien zetels, tien minder dan nu.

Verder staat D66 met twintig zetels nog steeds op winst, hoewel het er vijf minder zijn dan een vorige peiling in oktober.

De winst van de VVD en PvdA lijkt ten koste te gaan van de partij van Alexander Pechtold.


ChristenUnie

Van de coalitiepartijen staat alleen de ChristenUnie met acht zetels op winst; twee meer dan in 2006 werden behaald. De regeringscoalitie CDA, PvdA en ChristenUnie kan met 51 zetels echter niet op een meerderheid rekenen.

Datzelfde geldt voor een eventuele coalitie van CDA, VVD en PVV. Met 72 zetels komen ze drie zetels te kort voor een meerderheid. Een vierde partij is dus nodig.

De kleine oppositiepartij SGP groeit van twee naar drie zetels. De Partij voor de Dieren staat op een zetel en Rita Verdonk zou uit de Kamer verdwijnen.

http://www.nu.nl/politiek/2150906/nieuw-dieptepunt-cda-in-peilingen.html

de ene dag is het 28 zetels en de volgende dag is het opeens 21.

24-12-2009, 18:45



Citaat door Alexios_I:
Langzaam maar zeker gaan we de goede kant op met ons mooie land.

Zo zie je, er is altijd licht na duisternis.


oja leg is uit

24-12-2009, 18:49
Let op mijn woorden : zolang partijen als CDA, VVD, PvdA en D'66 een te slap allochtonebeleid voeren wint Wilders de verkiezingen.

De situatie is levensgevaarlijk, en de bovengenoemde partijen MOETEN naar de wensen van het volk luisteren om het drama van een PVV-kabinet te voorkomen.

Er moet intelligent geregeerd worden met het huidige begrotingstekort, en dat kan niet met Wilders.

24-12-2009, 18:59

Citaat door oeps:
Let op mijn woorden : zolang partijen als CDA, VVD, PvdA en D'66 een te slap allochtonebeleid voeren wint Wilders de verkiezingen.

De situatie is levensgevaarlijk, en de bovengenoemde partijen MOETEN naar de wensen van het volk luisteren om het drama van een PVV-kabinet te voorkomen.

Er moet intelligent geregeerd worden met het huidige begrotingstekort, en dat kan niet met Wilders.


te slap beleid allochtonen beleid

Dus het draait alleen om de allochtonen, hoe geniaal hun andere ideeen ook zijn.

Wat zou dan precies scherper moeten als ik vragen mag.

24-12-2009, 19:07



Citaat door pukkepuk25:
Ja, voor het kiezersvolk wel. Niet alleen om de hier wonende, maar nog meer om hen die er nog steeds bij komen, en dan vooral niet westerse moslims.


dus je bent bang voor de hier wonenden

dan moet het voor iedereen gelden he

24-12-2009, 19:19

Citaat door Nabil19..:
te slap beleid allochtonen beleid

Dus het draait alleen om de allochtonen, hoe geniaal hun andere ideeen ook zijn.

Wat zou dan precies scherper moeten als ik vragen mag.



Inderdaad zullen de verkiezingen naar mijn inschatting over de allochtonen gaan en nergens anders over.

Wat er harder moet ?

Laten we om te beginnen eens de immigratie stoppen. Geen importhuwelijken meer, ook niet via België of zo, en alleen echte vluchtelingen.

Vervolgens een veel harder uitzettingsbeleid : illegalen raus ! (en echt weg dus).

Ten derde geen gezeik meer met extra veel begrip voor straattuig als het allochtoon tuig is. Veel harder er op slaan dus.

Ten vierde geen voortrekkerij van moslims zoals bij die Egyptenaar met zijn kruis en zijn hoofddoekcollega's.

Als dit het regeringsbeleid zou zijn, nu, dan was Wilders nergens in de peilingen.
Nu dat het beleid absoluut niet is, zal de PVV de grootste partij worden.

Jij en de complete Haagse elite onderschatten hoe hoog het slappe allochtonenbeleid het volk zit.

24-12-2009, 19:20

Citaat door pukkepuk25:
Ben ik HET kiezersvolk?

Dat is teveel eer, nee ik ben niet bang, maar zoals ik al zo vaak gezegd heb, velen waaronder ik, walgen van religie, en in dit geval de islam.

En nee, voor misdadigers mag een ander regiem aanhouden.


je bent toch ouder dan 18 toch

walgen zonder argumenten, dat hoor ik wel vaker helaas.

misdadigers

24-12-2009, 19:22

Citaat door pukkepuk25:
Ben ik HET kiezersvolk?

Dat is teveel eer, nee ik ben niet bang, maar zoals ik al zo vaak gezegd heb, velen waaronder ik, walgen van religie, en in dit geval de islam.

En nee, voor misdadigers mag een ander regiem aanhouden.



Het allochtonenbeleid waar ik voor ben, daar zijn ook veel moslims voor.
Dat is één van de ontdekkingen die ik op dit forum heb mogen doen.

Moslims zijn geen softies, zitten niet op voortrekkerij en moslimknuffelen te wachten.

Aan de moslims ligt het juist niet, en dus ook niet aan de Islam.
Ik mag moslims inmiddels echt graag, ik haat slechts het politiek-correcte beleid van de reguliere politiek.

24-12-2009, 19:49

Citaat door oeps:
Het allochtonenbeleid waar ik voor ben, daar zijn ook veel moslims voor.
Dat is één van de ontdekkingen die ik op dit forum heb mogen doen.

Moslims zijn geen softies, zitten niet op voortrekkerij en moslimknuffelen te wachten.

Aan de moslims ligt het juist niet, en dus ook niet aan de Islam.
Ik mag moslims inmiddels echt graag, ik haat slechts het politiek-correcte beleid van de reguliere politiek.



Ik ben het op dit punt met je eens. Moslims zijn net mensen zoals jij en ik.
De politieke Islam is dat echter niet. DAT onderscheid wens ik hierbij nog te maken.

DE grote boosdoener is een politiek-correcte elite.
Jan-Peter Balkenende, Eberhart van der Laan en Alexander Pechtold zijn daar de meest opvallende en ethisch-afstotende representanten van (en dan kan het BEST nog zo zijn dat ze het goed menen: ik vergelijk dat dan maar met de appeasement politiek van Chamberlain: we hebben gezien waar dat toe geleid heeft).

24-12-2009, 20:00

Citaat door TatTwamAsi:


Ik ben het op dit punt met je eens. Moslims zijn net mensen zoals jij en ik.
De politieke Islam is dat echter niet. DAT onderscheid wens ik hierbij nog te maken.

DE grote boosdoener is een politiek-correcte elite.
Jan-Peter Balkenende, Eberhart van der Laan en Alexander Pechtold zijn daar de meest opvallende en ethisch-afstotende representanten van (en dan kan het BEST nog zo zijn dat ze het goed menen: ik vergelijk dat dan maar met de appeasement politiek van Chamberlain: we hebben gezien waar dat toe geleid heeft).


Akkoord, er zijn ook enge moslims. Zoals er ook enge christenen zijn.
Maar de meeste moslims zijn mensen met een mediterrane cultuur, die helemaal niks hebben met linkse hobby's zoals milieu en voortrekken van vermeende "zwakkeren".

Wat moslimterroristen betreft, er zijn vele moslims op dit forum die daar heel geloofwaardig afstand van hebben genomen. Dat tuig kunnen we samen met die moslims bestrijden. Katholieken in Nederland steunden de IRA ook niet .....

En jij weet ook dat er veel moslims op dit forum zijn die zich schamen voor Marokkaans straattuig.

In veel opzichten zijn moslims bondgenoten voor mij. Ze denken rechtser dan de gemiddelde autochtoon.

24-12-2009, 20:40

Citaat door oeps:
Let op mijn woorden : zolang partijen als CDA, VVD, PvdA en D'66 een te slap allochtonebeleid voeren wint Wilders de verkiezingen.

De situatie is levensgevaarlijk, en de bovengenoemde partijen MOETEN naar de wensen van het volk luisteren om het drama van een PVV-kabinet te voorkomen.

Er moet intelligent geregeerd worden met het huidige begrotingstekort, en dat kan niet met Wilders.


Te slap allochtonenbeleid? Wat voor regels zouden er volgens jou nog meer ingevoerd moeten worden?

24-12-2009, 20:42

Citaat door oeps:
Akkoord, er zijn ook enge moslims. Zoals er ook enge christenen zijn.
Maar de meeste moslims zijn mensen met een mediterrane cultuur, die helemaal niks hebben met linkse hobby's zoals milieu en voortrekken van vermeende "zwakkeren".

Wat moslimterroristen betreft, er zijn vele moslims op dit forum die daar heel geloofwaardig afstand van hebben genomen. Dat tuig kunnen we samen met die moslims bestrijden. Katholieken in Nederland steunden de IRA ook niet .....

En jij weet ook dat er veel moslims op dit forum zijn die zich schamen voor Marokkaans straattuig.

In veel opzichten zijn moslims bondgenoten voor mij. Ze denken rechtser dan de gemiddelde autochtoon.


Klopt.
En volgens de AIVD is het extremisme in Nederland op zn retour vanwege verzet uit de eigen gemeenschap.

24-12-2009, 20:43


De Nederlandse Revolutie gaat beginnen!

24-12-2009, 21:06

Citaat door City_Sister:
Te slap allochtonenbeleid? Wat voor regels zouden er volgens jou nog meer ingevoerd moeten worden?



Geen importhuwelijken meer. En NOOIT meer een generaal pardon. En strenger selecteren van alleen de echte vluchtelingen (meer afwijzingen dus). En echt uitzetten van illegalen.

Maar dat laatste is al meer handhaven van regels dan veranderen van regels.

24-12-2009, 21:27

Citaat door oeps:
Geen importhuwelijken meer. En NOOIT meer een generaal pardon. En strenger selecteren van alleen de echte vluchtelingen (meer afwijzingen dus). En echt uitzetten van illegalen.

Maar dat laatste is al meer handhaven van regels dan veranderen van regels.


Sja ik weet niet hoor. Geen import meer. Ik heb een zwaar verliefde schoonzus die de liefde van haar leven niet uit Marokko kan halen omdat ze niet aan de eisen kan voldoen (inkomen). Ik vind dat best cru.

Generaal pardon, ben ik mee eens. Rest ook.

Pagina's : [1] 2