Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek aan of niet?



24-12-2009, 14:53
Ik wil eens iets vragen. Ik zit in een periode waar ik serieus twijfel om hoofddoek op te zetten of niet.
Ik ben nu al 18, en wil het graag doen. Meestal denk ik volgens mijn zus 'niet aan de gevolgen'
Ik studder aan de unief. Op zich is dat geen probleem want aan de VUB mag je hoofddoek dragen. Maar iedereen vertelt me dat ik bij het solliciteren veel minder kansen krijg, dat hoofddoek in België niets anders doet dan benadelen.
Ik zou graag wat raad hebben van meisjes die zich hierin herkennen, wat ze gedaan hebben, of zij volgens hen de juiste keuze gedaan hebben....

24-12-2009, 15:18


Wat is nou belangrijker, dit leven of het hiernamaals? Dat je überhaupt hierover kan twijfelen.

24-12-2009, 15:30
Je bent op een leeftijd gekomen dat je je verdiept in het hoofdstuk hoofddoek dragen. Dat vind ik wel goed van je!
Wat studie en een baan betreft, moet je natuurlijk weten dat het vinden van een baan beperkt wordt. Ik weet niet wat je nu studeert en wat je graag wil worden, maar carriere maken moet niet bovenaan je lijstje staan.
Er zijn wel banen waar een hoofddoek dragen geen probleem is.

24-12-2009, 15:41

Citaat door Amira77:
Je bent op een leeftijd gekomen dat je je verdiept in het hoofdstuk hoofddoek dragen. Dat vind ik wel goed van je!
Wat studie en een baan betreft, moet je natuurlijk weten dat het vinden van een baan beperkt wordt. Ik weet niet wat je nu studeert en wat je graag wil worden, maar carriere maken moet niet bovenaan je lijstje staan.
Er zijn wel banen waar een hoofddoek dragen geen probleem is.


Ik denk er de laatste tijd meer en meer over. Mijn moeder drukt me wel op het hart, dat hoofddoek serieus is, en dat ik die niet na een maand uit moet doen. Ik moet er dus volledig achter staan. Dat maakt het moeilijker.
Ik kom uit een redelijk praktiserende familie, maar mijn ouders hebben me nooit gepusht om hoofddoek te dragen, Elhamdulilah. Ik studeer nu voor vertaler-tolk. Ik vraag mij echt af, waarom belgen zo'n afkeer hebben van een hoofddoek. bij het zien van een hoofddoek vellen ze heel wat oordelen, terwijl men die mensen niet eens kent. Ik zit in een richting met bijna niets anders dan Christenen, en dat maakt het nog extra moeilijk...

24-12-2009, 23:00


Als je twijfelt dan moet je er niet aan beginnen. Pas als je voor de volle honderd procent achter staat en niet bij de eerste tegenslag al gaat opgeven.

Het is zeker moeilijk om een baan te vinden als je een hoofddoek draagt.
Of je het nu wilt of niet je wordt toch op je uiterlijk beoordeelt.

Ik zou er nogmaals heel goed over nadenken. En niet naar anderen luisteren maar altijd naar jezelf luisteren.

Wat wil jij? En ben je bereid daarvoor te vechten?