Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Bruidjes die een hoofddoek dragen.



Pagina's : [1] 2

16-06-2004, 22:05
Ik was vandaag bij een winkeltje waar vrouwenkleding worden verkocht (vrouwen met hoofddoek). En ze hadden een setje voor de bruidjes van een kapje, een witte hoofddoek, een sluier en handschoenen.... het zag ook niet zo leuk uit... voor een prijs van 300 euro Ik vond het wel overdreven duur, voor 1/3 van de prijs kan ik het zelf maken

16-06-2004, 22:32


nieuws van de dag

16-06-2004, 22:33
ja3la shoeffa, katgewef...jek labbas?

16-06-2004, 22:35

Citaat:
Origineel gepost door Lampjuh
ja3la shoeffa, katgewef...jek labbas?
labas 3lya Alhamdulilah ou ntina kif dayra, labas?!?!
Mashed tzjawej wela?


16-06-2004, 22:59


La labbas 3lieja, ghier oehoewa ash tra.... ana raah meshy neshrat alagbaar, baash njieblek agbaar moehiema....

8-)

17-06-2004, 12:26
. A
Citaat:
Origineel gepost door NeshWaha
wie doet er op dr bruiloft nou een hoofddoek op??

Als je een hijab draagt dan neem ik aan dat je een praktizerende moslima bent, en die behoren hun bruiloft sowiso niet gemengd te vieren.

Dus als er dan toch alleen vrouwen zijn, waarom de hijab als je je haren prachtig kunt laten opsteken....
Salaam 3aleikoem

Je hebt ook gelijk, maar het lijkt me dat als je foto's maakt, de familie van de bruidegom ook wel op een aantal foto's wilt staan (Denk aan zijn broers, oom, neven enz). En dan komt er nog bij dat je ook in het park foto's wilt maken, zo zou ik het in iedergeval wel willen, zodat je een leuk aandenken hebt aan je bruiloft, anders zou ik niet eens een bruiloft willen houden . Ach ja we zien wel hoe het loopt insha Allah

Wa3aleikoem salaam

17-06-2004, 18:45
Majidah, probeer eens niet zo te oordelen over mensen. Of iemand wel of geen hoofddoek draagt, wel of geen gemengde bruiloft wil geven...moet men ZELF weten! Wie ben jij om te bepalen wat een praktiserende of niet praktiserende moslima moet doen op haar bruiloft?

17-06-2004, 19:16
doe niet zo talibans achtig a rare mensen...
bruidsjurk en een hoofddoek..pfff...doe gewoon lekker je kapsel

17-06-2004, 21:27
Oke als je bij de vrouwen zit, hoeft het niet nee, maar als je man je komt ophalen... ga je onderweg naar huis zonder hoofddoek?


Het gaat mij niet eens om die foto's

18-06-2004, 11:03

Citaat:
Origineel gepost door Majidah
fotos??? en praktiserend hmmmm... deze combi klopt niet
Waarom zou deze combinatie niet kloppen ?? Sinds wanneer is hetm aken van fotos haram, zolang je ze niet aan iedereen laat zien. Het is toch een aandenken voor jou en je man die ja later insha Allah aan je kinderen laat zien!!

18-06-2004, 11:25
nou ik ben niet van plan om hoofddoek op mn bruiloft te dragen. zijn toch alleen maar vrouwen onder ons dus

18-06-2004, 16:57
kijk dit bedoel ik nou talimeiden

alsje de heilige wil uithangen doe het dan goed
doe een bruidsjurk met hoofddoek,en ga zeker geen fotos maken....want dat mag ook niet..

pfff,snap het echt ni hoor,sommige huichelaars doen allesom in de belangstelling te staan terwijl ze 10extra zonden derbij doen.

19-06-2004, 22:43



Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
Je kan dan gewoon een witte sjaal of witte hoofddoek dragen als je man je komt ophalen.
Kost ook veel minder dan 300
haha zeker weten, ik ga echtniet 300 uitgeven aan een hoofddoek





je avatar is schattig

20-06-2004, 22:45

Citaat:
Origineel gepost door Majidah
salaam zuster Rayhane_20, fotos maken zijn wel degelijk niet toegestaan, want het is alsof je wilt namaken wat Allah SWAT heeft geschapen, alles wat een ziel heeft is verboden na te maken....

deze info heb ik van http://www.walidin.com

Afbeeldingen op de muur, kleding etc.

De Profeet zei: “ledereen die een afbeelding maakt zal gevraagd worden het tot leven te brengen en daar zal hij niet toe in staat zijn.” (Boechari)

De Profeet zei: “De zwaarste bestraffing is op de Dag des Oordeels voor de mensen die afbeeldingen maken; er zal tegen hen gezegd worden: “Breng datgene wat jullie geschapen hebben, tot leven.” (Boechari)

‘A’isha zei: “Op een keer kwam de Profeet terug van een reis (en ging het huis in) en ik had de muur met een Qir’am (een wollen doek) met afbeeldingen erop bedekt. De Profeet werd boos en verscheurde de Qir’am en zei: “De zwaarste bestraffing is op de Dag des Oordeels voor degenen, die de schepping van Allah namaken (door bet maken van afbeeldingen).”(Boechari en Muslim)

De Profeet zei:“Vlammen als tongen zullen (op de Dag des Oordeels) uit de hel komen en zeggen: “Ik ben de bestraffing voor iedereen die een ander dan Allah aanbeden heeft en voor de koppige tiran en de vervaardiger van
afbeeldingen.” (Een betrouwbare hadith)

De Profeet zei: “Degenen die albeeldingen maken worden op de Dag des Oordeels gemarteld. Hen wordt bevolen om leven te creëren in de zaken die zij gemaakt hebben.” (Boechari en Muslim)

Ibn Abbas (RA) zei: "Ik hoorde de Profeet zeggen: “Elke maker van afbeeldingen zal evenveel zielen gegeven worden als hij albeeldingen heeft gemaakt, en dan wordt hij in de hel gemarteld.” (Boechari en Muslim)

De Profeet zei: “Wat is er een groter kwaad dan het kwaad van degene die dingen maakt zoals ik geschapen heb. Laat deze mensen een gerstkorrel scheppen of een mug.” (Boechari en Muslim)

Er is ook bevestigd, dat de Profeet de makers van afbeeldingen heeft vervloekt.
bedankt voor deze dalils, maar zover mijn kennis is, zijn de uitspraken over het maken van fotos wel hééél verschillend, en zijn er veel grote geleerden die fotos wel toestaan mits de fotos niet aan iedereen worden blootgesteld.
Die grote geleerden maken dan ook een groot onderscheid ( wat volgens mij héél logisch is) tss een afbeelding( het maken van een fictief persoon, dier) en een foto( het namaken van al een bestaand persoon, dier)
ik weet ook dat op de dag des oordeels aan elke mens die een 'afbeelding' maakte word gevraagd door Allah soubhana wa tala om er een ziel in te blazen!!! Allahu Alem maar hier kan je toch duidelijk zien dat er sprake is van een niet bestaand persoon of niet soms?


Moge Allah mij vergeven indien ik hier iets verkeerds heb gezegd!!

20-06-2004, 22:48
wat betreft bruidjes die een hijaab dragen op hun trouwdag vind ik eerlijk gezegd echt wel belachelijk!!! je zit tss de vrouwen, zolang er enkele islamitische vrouwen zijn, ben je niet verplicht een hijaab te dragen.

Ik zal geen hijaab dragen op mijn trouwfeest (volgende week ) maar als ik buitenstap zal ik een selhaam dragen dat alles verbergt!!!

Pagina's : [1] 2