Bekijk volle/desktop versie : RVS fornuis schoonmaken



22-12-2009, 12:25
Ik heb sinds kort een nieuwe RVS fornuis maar hoe houd ik die goed schoon, ik gebruik muscle en soms cif maar die laat vlekken achter na het schoonmaken. Wie weet de beste middel en ook graag iets tegen hardnekkige vlekken..

22-12-2009, 12:30


hallo
bij de action hebben ze speciale spuitbussen voor rvs
die laat ook gelijk een soort laagje achter waardoor het de volgende keren nog makkelijker schoon te maken is
maar ik weet niet of bij jullie een action zit
en anders zullen andere winkels het ook best hebben
succes
grt

22-12-2009, 13:49
Het beste wat je kan doen is het volgende.
Vochtige doekje spuit muscle op dat doek en maak daarmee rvs schoon. je zal het misschien moeten herhalen totdat je alle vuil hebt gehad, daarna spoel je de doek goed uit met water dus zonder muscle. herhaal dit spoelen en weer rvs behandelen met vochtig uitgknepen doekje met water dus. de rvs ziet er nu als het goed is vvochtig uit met strepen.
pak nu een droge doek papier of handoek en wrijv rvs droog. er is ook speciale zooi dat je na deze hele behandeling kan gebruiken maar dat maakt alles vlek gevoelig.

succes

22-12-2009, 17:00
Wat ik zelf doe,na het schoonmaken, even een beetje zonnebloemolie op een keukenpapiertje doen en daarmee je fornuis "invetten"

Gegarandeerd dat je geen schoonmaaksporen meer ziet

22-12-2009, 17:38


glassex voor glans, doe k ook

22-12-2009, 18:09
ik heb er speciale producten ervoor. je kan hem via internet bestellen en het komt vanuit Duitsland. mijn oven koelkast blijven dagen glimmen! echt ideaal en het beschermt je oven echt heel goed en je kan er zeker 2 jaar lang mee of zelfs langer als je t alleen voor de oven gebruikt. k heb m nu al bijna 2 jaar en ben net over de helft dit raad ik je echt aan.

22-12-2009, 22:53
ik gebruik HG rvs reiniger

http://www.drogisterij.net/producten/129x129/177931_1_Hg_Rvs_Snel_Glans.jpg

23-12-2009, 11:11

Citaat door aminaa3:
ik gebruik HG rvs reiniger

http://www.drogisterij.net/producten/129x129/177931_1_Hg_Rvs_Snel_Glans.jpg


hoe bevalt die?

23-12-2009, 11:12

Citaat door bent_tetounia86:
ik heb er speciale producten ervoor. je kan hem via internet bestellen en het komt vanuit Duitsland. mijn oven koelkast blijven dagen glimmen! echt ideaal en het beschermt je oven echt heel goed en je kan er zeker 2 jaar lang mee of zelfs langer als je t alleen voor de oven gebruikt. k heb m nu al bijna 2 jaar en ben net over de helft dit raad ik je echt aan.


hoe heet het? en hoe ziet die product er uit? en waar kan je hem bestellen?

23-12-2009, 12:10
ik gebruik alleen een schoon vaatdoekje en water, daarmee krijg ik het schoon zonder vlekken

24-12-2009, 19:46

Citaat door Maneschijn--:
hoe heet het? en hoe ziet die product er uit? en waar kan je hem bestellen?



het heet RVS Polish het is echt een aanrader na het gebruiken glimt je RVS gewoon! en je gebruikt er heel weinig van.

24-12-2009, 20:35

Citaat door Maneschijn--:
hoe bevalt die?



ik gebruik m 1 keer per 2 weken voor de oven en de koelkast. een flesje gaat een jaar mee. vetvlekken en handafdrukken gaan er goed mee weg.

ik ben er blij mee

25-12-2009, 02:46


meid wil je mij mailen hoe ik het moet bestellen alvast bedankt ik wil het
graag hebben heb daar last van achter gelaten sporen sokran.

tabdarstino@live.nl

25-12-2009, 10:37
maak je oven schoon met een milde schoonmaakproduct, neem de oven daarna af met een baby billen doekje, en neem gelijk af met keukenpapier een klein beetje droogwrijven, helpt gegarandeerd. tip van keukenpapier met olie gebruiken helpt ook goed.

26-12-2009, 12:54

Citaat door Maneschijn--:
Ik heb sinds kort een nieuwe RVS fornuis maar hoe houd ik die goed schoon, ik gebruik muscle en soms cif maar die laat vlekken achter na het schoonmaken. Wie weet de beste middel en ook graag iets tegen hardnekkige vlekken..



Hoi Meid,

Ik heb zelf al zes jaar een 5 pits rvs fornuis.
en heb echt van alles gedaan en zoveel dure middeltjes gekocht
om het steeds mooi schoon te krijgen de eerste 2 jaar! en gebruik ik schoonmaakazijn na het schoonmaken en het glanst heel mooi zonder enige moeite en strepen en nog goedkoop ook bij de AH een fles van een liter voor iets van 40 cent.

Succes!