Bekijk volle/desktop versie : broodjes die niet willen rijzen



22-12-2009, 10:22
Mijn broodjes willen niet rijzen ik word er gek van heb ze altijd gemaakt maar de laatste keren willen ze gewoonweg niet rijzen. Ze hebben nu een uur of 6 op een bakplaat gelegen. Het zij bouyou's iemand tips of ideen.

22-12-2009, 10:29


dek je ze goed af en hoe is je gist de instant of de verse gebruik je ,soms heb je dat met korrels die van de marokkaan of turk kan zijn dat ze niks meer doet heb ook pas gehad heb de korrels gebruikt was ongv. 2a 3 maanden oud dan laat ie de broodjes niet rijzen de verse wel . en ik zet de deeg altijd op een warme plek gedekt met plastik zakje of in magnetron of de oven en een tip de oven of de magnetron voor verwarmen en uit doen dan zet de deeg in dan gaat de deeg sneller rijzen

22-12-2009, 10:31
ik heb de verse gebruikt ik weet het echt niet ik leg het op een warme plek zelfs in de zomer wilden ze niet heel jammer want ze zijn heerliijk meid

22-12-2009, 11:08

Citaat door naima178:
ik heb de verse gebruikt ik weet het echt niet ik leg het op een warme plek zelfs in de zomer wilden ze niet heel jammer want ze zijn heerliijk meid

ja ik weet maak ook broodjes en altijd rijzen ze bij mij behalve oude gist dan en kan het zijn dat je ook veel boter hebt gebruikt of houdt je aan de recept

22-12-2009, 16:02


het kan zijn dat je er tw warme water of melk bij de
gist doet dan gaat het ook niet rijzen