Bekijk volle/desktop versie : zoontje van 2 en half hoest veel



21-12-2009, 23:24
mijn zoontje is sinds gister heel verkouden en hoest veel ik maak me zorgen hij heeft nog geen koorts maar ik voelde net hij begint beetje warm te worden nog niet egt koortsig moet ik me zorgen maken om die stomme mex griep

21-12-2009, 23:29


Ik zou zeggen vertrouw op Allah swt, wees niet bezorgd. Het kan gewoon een normale griep zijn, doe dua en inshaAllah geneest hij.

21-12-2009, 23:37

Citaat door mamatje21:
mijn zoontje is sinds gister heel verkouden en hoest veel ik maak me zorgen hij heeft nog geen koorts maar ik voelde net hij begint beetje warm te worden nog niet egt koortsig moet ik me zorgen maken om die stomme mex griep


Het ligt aan periode van het jaar nu zijn veel mensen ziek doordat extreem koud is. Wil niet meteen zeggen Mexicaanse griep zijn.
Symptonen van Mexicaanse griep zijn: koorts, hoesten, zere keel, diarree en braken. Het gaat om een droge hoest die zeer lang kan aanhouden. Wat hij heeft klinkt als gewone griep, die begint met een verkoudheid (wie niet in dit weer ) en hoesten. stop hem lekker warm in, geef hem honing met citroen voordat hij gaat slapen en inchallah word hij gauw beter.
Ik zal je niet te snel druk maken om Mexicaanse griep. Als het langdurige griep is, moet je langs de huisarts. Maar voor nu ist gewoon een normale griep. Lay chafih. Waar ik zelf ook last van heb

21-12-2009, 23:38
oke dank je wel voor je reactie

21-12-2009, 23:40



Citaat door mamatje21:
oke dank je wel voor je reactie



Ik studeer voor kinderarts. We krijgen vaak te maken met moeders die heel snel bang zijn dat het Mexicaanse griep is. Je bezorgtheid is heel normaal.Komt door ontwetendheid.Begrijp je ook volledig lkhair inchallah.

21-12-2009, 23:54
Oh en als ik je nog een tip mag geven. Als de hoest aanhoud tot 7 dagen is het verstandig om naar de huisarts te gaan. Mexicaanse grieps voornaamste voorkomen is een hoest die heel droog is en langdurig aanhoud. Griep duurt normaal tot een week. Als het aanhoud, gewoon even checken bij je huisarts.