Bekijk volle/desktop versie : zwanger eetschema?



20-12-2009, 19:24
vraagje dames,

wie heeft echt goed opgelet tijdens zijn zwangerschap betreft het eten?
at je elke dag rond de 2000 tot 2300 kcal?
of liet je jezelf er helemaal voor gaan? dus gewoon je helemaal vol proppen met de excuses, ik ben zwanger dus ik mag ALLES eten.

20-12-2009, 19:27


ik ben nu 40 weken.....en ben 9 kilo aangekomen in totaal. heb het toch netjes gedaan.

20-12-2009, 19:29
dat heb je zeker goed gedaan...maar hield jij je in, of heb je gewoon lekker gegeten tijdens de hele periode?

20-12-2009, 19:36
Ik eet zoals ik ook at vóór mijn zwangerschap, alleen drink ik extra melk (i.v.m voldoende calcium inname). En voor de rest extra vitamine D. En ik zorg ervoor dat ik dagelijks voldoende fruit en groente binnen krijg. Voor de rest echt precies hetzelfde, niet meer niet minder.

20-12-2009, 19:38



Citaat door new_mommy:
Ik eet zoals ik ook at vóór mijn zwangerschap, alleen drink ik extra melk (i.v.m voldoende calcium inname). En voor de rest extra vitamine D. En ik zorg ervoor dat ik dagelijks voldoende fruit en groente binnen krijg. Voor de rest echt precies hetzelfde, niet meer niet minder.




en hoeveel ben je aangekomen?

20-12-2009, 19:41

Citaat door jebliatje26:
en hoeveel ben je aangekomen?


Op het moment weet ik het echt niet omdat ik me sinds 26 weken niet heb gewogen, met 26 weken ben ik iets van 5/6 kilo aangekomen. Zoals ik mezelf nu bekijk in de spiegel ben ik alleen aangekomen bij mijn buik en borsten.

20-12-2009, 20:58

Citaat door jebliatje26:
dat heb je zeker goed gedaan...maar hield jij je in, of heb je gewoon lekker gegeten tijdens de hele periode?


ik was er niet bewust mee bezig.....ik at gewoon. maar ik ben zo ie zo iemand die van groente en fruit houd. drink ook veel karne melk water.
en tuurlijk snoep ik ook af en toe. maar heb niet echt van die vreetbuien gehad. iedere zwangerschap is anders.

21-12-2009, 13:20

Citaat door new_mommy:
Op het moment weet ik het echt niet omdat ik me sinds 26 weken niet heb gewogen, met 26 weken ben ik iets van 5/6 kilo aangekomen. Zoals ik mezelf nu bekijk in de spiegel ben ik alleen aangekomen bij mijn buik en borsten.



dankjewel schat




Citaat door dordje22:
ik was er niet bewust mee bezig.....ik at gewoon. maar ik ben zo ie zo iemand die van groente en fruit houd. drink ook veel karne melk water.
en tuurlijk snoep ik ook af en toe. maar heb niet echt van die vreetbuien gehad. iedere zwangerschap is anders.


dat is waar......maar ik hoor en ik zie, dat veel mensen zich gewoon laten gaan, en echt niet juist gezond bezig zijn...

21-12-2009, 13:30
het is wel belangrijk dat je gezond blijft eten, anders trek je heel je zwangerschap niet.

21-12-2009, 15:28

Citaat door dordje22:
het is wel belangrijk dat je gezond blijft eten, anders trek je heel je zwangerschap niet.


is soms ook best moeilijk, want ik had in mijn 7de of 8ste week extreem honger en echt trek in hele lekkere dingen, en die week erna niet meer.
heel gek!

21-12-2009, 15:30
ik eet gewoon alles wat mag binnen de zwangerschap, heb het geluk dat ik geen aanleg heb om big te worden.
Geniet lekker van je zwangerschap