Bekijk volle/desktop versie : Dochtertje vraagt wanneer ik dood ga..



19-12-2009, 16:29
Sommige weten waarschijnlijk dat me vader afgelopen september zeer plots is overleden. Stiekem heeft me dochtertje hier ook best veel van meegekregen. Alleen ze praat steeds vaker over de dood. Vandaag alleen al vroeg ze me 4x wanneer ik dood zou gaan en ik had het idee dat ze bijna ging huilen. Ze is nog maar 3 jaar. Aan de ene kant wil ik haar niet klein houden, aan de andere kant wil ik haar dit echt nog niet vertellen. Ik heb maar gezegd dat mama altijd bij haar blijft...

Iemand tips?

19-12-2009, 16:30


ooh kei lief.


geen tips sorry

19-12-2009, 16:31
Stel haar gerust en zag dat we nog niet aan de dood mogen denken. Vertel haar dat jij en papa voor altijd bij haar zullen blijven en haar zullen beschermen ten allentyde etc.

Best wel lief van je dochtertje

19-12-2009, 16:34
Ja wel lief, maar ze is er echt veel mee bezig. Laatst liet ze speelgoed vallen en toen riep ze oh oh nu is mijn speelgoed dood.

19-12-2009, 16:37



Citaat door Gypsymeid:
Ja wel lief, maar ze is er echt veel mee bezig. Laatst liet ze speelgoed vallen en toen riep ze oh oh nu is mijn speelgoed dood.

sobhanAllaah, je laat me echt lachen

Kzou het gewoon beetje inkleden en haar duidelijk maken dat jij en je man voor altyd bij haar zullen blijven. Vertel haar dat opa naar de hemel is, een plek versiert met slingers en balonnen. Een plek die lekker ruikt naar parfum. Een plek waar opa heel gelukkig is, etc.

19-12-2009, 16:39

Citaat door Onschuldige:
sobhanAllaah, je laat me echt lachen

Kzou het gewoon beetje inkleden en haar duidelijk maken dat jij en je man voor altyd bij haar zullen blijven. Vertel haar dat opa naar de hemel is, een plek versiert met slingers en balonnen. Een plek die lekker ruikt naar parfum. Een plek waar opa heel gelukkig is, etc.


Jawel aan de ene kant kon ik er ook wel om lachen, maar jammer dat ze zich daar nu al mee bezig moet houden. Ik ben gewoon bang dat zij hetzelfde krijgt als ik, ik was vroeger extreem bang voor de dood, ik kreeg gewoon huilbuien enzo savonds omdat ik bang was dat me ouders de volgende dag dood zouden zijn.

19-12-2009, 16:41

Citaat door Gypsymeid:
Jawel aan de ene kant kon ik er ook wel om lachen, maar jammer dat ze zich daar nu al mee bezig moet houden. Ik ben gewoon bang dat zij hetzelfde krijgt als ik, ik was vroeger extreem bang voor de dood, ik kreeg gewoon huilbuien enzo savonds omdat ik bang was dat me ouders de volgende dag dood zouden zijn.

Awel, daarom net dat je nu moet ingrijpen meid. Kleed het een beetje in voor je dochterje, zorg ervoor dat ze niet hetzelfde moet ervaren als jij. Maak haar duidelijk dat ze nog lang te leven heeft met haar mama, papa en vriendjes. Ik wens je alvast veel succes. Komt goed!

19-12-2009, 16:45
Aa wat een schatje ik zou haar gelijk omhelzen en vertelen dat niet zal gebeuren gewoon beetje gerust stellen want ze is nog jong