Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft er ervaring met het soepdieet?

19-12-2009, 12:47
Hallo dames,

Op korte termijn wil ik graag 5 kilo afvallen. Op de website kwam ik het 7 dagen soepdieet tegen waarbij je 4 tot 7 kg kunt afvallen.
Verder is het op basis van vetverbranding en lijkt het mij gemakkelijk vol te houden. Ik vraag mij alleen af wat er dan gebeurt na 7 dagen.. want ik wil er maar 5 kwijt en niet meer. Komen er dan extra en snel weer kilo's bij als ik stop?

Graag reacties van mensen die ervaring hebben of er ooit wat over hebben gezien of gehoord.. alle reacties welkom!!

19-12-2009, 15:17

5kg afvallen in 10 dagen kan nooit gezond zijn,
Veeel sporten en water drinken daardoor val je goed af.
Dan blijven je kiló's weg, duurt langer maar gezondste en beste manier van afvallen.

21-12-2009, 11:11
het is voor korte termijn. ik vraag mij af of het echt helpt en wat zijn de ervaringen?

21-12-2009, 11:36

Citaat door HaagseHout:
Hallo dames,

Op korte termijn wil ik graag 5 kilo afvallen. Op de website kwam ik het 7 dagen soepdieet tegen waarbij je 4 tot 7 kg kunt afvallen.
Verder is het op basis van vetverbranding en lijkt het mij gemakkelijk vol te houden. Ik vraag mij alleen af wat er dan gebeurt na 7 dagen.. want ik wil er maar 5 kwijt en niet meer. Komen er dan extra en snel weer kilo's bij als ik stop?

Graag reacties van mensen die ervaring hebben of er ooit wat over hebben gezien of gehoord.. alle reacties welkom!!

Ik heb zo'n dieet gedaan, maar hield het nooit vol tot de 7'de dag over het algemeen valt het mee wat je mag eten hoor, het is niet enkel soep maar je combineert er ook andere middelen bij. Je valt er wel snel van af en ik denk als het echt 7 dagen volgt dat je jouw 5 kilo zal verliezen.

Bij mij waren die kilo's die ik toen verloren had er héél snel bij gekomen toen ik weer normaal begon te eten.

21-12-2009, 13:27

Citaat door _Nouhaila_:
Ik heb zo'n dieet gedaan, maar hield het nooit vol tot de 7'de dag over het algemeen valt het mee wat je mag eten hoor, het is niet enkel soep maar je combineert er ook andere middelen bij. Je valt er wel snel van af en ik denk als het echt 7 dagen volgt dat je jouw 5 kilo zal verliezen.

Bij mij waren die kilo's die ik toen verloren had er héél snel bij gekomen toen ik weer normaal begon te eten.

Bedankt voor je reactie! Ik zit nu in mijn derde dag.. voel me een beetje flauw, moet wellicht wennen aan het dieet.
Ik had de eerste dag een behoorlijke pan soep gemaakt die ik over 2 dagen verdeelde en er is nog veel van over. Is de soep nog goed op de 3e dag of moet ik het weggooien? En als het niet teveel gevraagd is.. heb je wat tips voor een ontbijt,middageten en diner met het eten wat je wel mag?

Djazakka allaho gair!

21-12-2009, 14:53

Citaat door HaagseHout:
Bedankt voor je reactie! Ik zit nu in mijn derde dag.. voel me een beetje flauw, moet wellicht wennen aan het dieet.
Ik had de eerste dag een behoorlijke pan soep gemaakt die ik over 2 dagen verdeelde en er is nog veel van over. Is de soep nog goed op de 3e dag of moet ik het weggooien? En als het niet teveel gevraagd is.. heb je wat tips voor een ontbijt,middageten en diner met het eten wat je wel mag?

Djazakka allaho gair!

Ja, dat flauw voelen is een symptoom bij dat dieet. Vandaar dat ik het niet meer doe.

Bij de derde dag is de soep nog goed, als je hem in de koelkast bewaard, maar kon dan geen soep meer zien.

Dat dieet dat ik toen volgde stond er per dag geschreven wat ik mocht eten. Bij dag 1 was dat bijvoorbeeld enkel soep en fruit, suikervrije dranken mochten ook. Dag 2 was dan soep en groenten,...

Ik zal in de loop van de avond dat dieet eens uittypen voor jouw. Want in het dieet dat ik toen volgde werd er geen onderscheid gemaakt tussen ontbijt, lunch en diner

21-12-2009, 16:17

Citaat door _Nouhaila_:
Ja, dat flauw voelen is een symptoom bij dat dieet. Vandaar dat ik het niet meer doe.

Bij de derde dag is de soep nog goed, als je hem in de koelkast bewaard, maar kon dan geen soep meer zien.

Dat dieet dat ik toen volgde stond er per dag geschreven wat ik mocht eten. Bij dag 1 was dat bijvoorbeeld enkel soep en fruit, suikervrije dranken mochten ook. Dag 2 was dan soep en groenten,...

Ik zal in de loop van de avond dat dieet eens uittypen voor jouw. Want in het dieet dat ik toen volgde werd er geen onderscheid gemaakt tussen ontbijt, lunch en diner

Ah heel lief van je, dankje wel! Ik stel het zeer op prijs, want ben nu op de 3e dag en ik kan maar niet aan de dieetsoep beginnen.. Is een bouillonsoepje met alleen witte kool, ui en worteltjes ook goed? Verder eet ik veel rauwe groenten en fruit.. straks maak ik nog spinazie en broccoli. (kan wel wat variatie gebruiken)

Ik zie je dieetschema graag tegemoet..

26-12-2009, 10:32
DAG 1
Alle fruit behalve banaan. Meloenen en watermeloenen bevatten de minste calorieën. Eet alleen soep en fruit. Als drank; water of ongesuikerde thee, koffie of fruitsap.

DAG 2
Samen met de soep, alle groenten behalve maïs, erwerten en droge bonen. Eet ze vers of uit dozen, maar bij voorkeur vers en gepeld. Bij het avondmaal mag u een aardappel in de oven met boter eten. Eet geen fruit!

DAG 3
Eet zoveel soep, groeten en fruit als u wil maar geen aardappel. Als u deze drie dagen gerespecteerd hebt, zou u 2 à 3 kilo moeten afgevallen zijn.

DAG 4
Bananen en afgeroomde melk. Eet tot 3 bananen met 1 liter afgeroomde melk en drink zoveel mogelijk water evenals soep. De bananen en de melk bevatten veel calorieën en koolhydraten. Vandaag heeft uw lichaam behoefte aan polassium en koolhydraten, vitamines en calcium om uw zin voor suiker te verminderen.

DAG 5
Rund of kip met tomaten. U mag 300 à 550 gram rund of kip zonder vel eten en tot 6 verse tomaten. Probeer minstens 6 à 8 glazen water te drinken om het urinezuur uit uw lichaam te verwijderen. Drink minstens 1 maal soep.

DAG 6
Rund of kip en groeten. Eet hiervan zoveel u wil. U mag zelfs 2 of 3 steaks eten als u wil, met groenten maar zonder aardappelen. Drink minstens 1 maal soep.

DAG 7
Volle rijst, niet gesuikerde saus en groeten à volenté. Drink minstens 1 maal soep.

[als u geen bedrog hebt gepleegd, zou u aan het einde van de zevende dag 4,5 à 7,5 kilo moeten verloren hebben]

26-12-2009, 10:33
Mijn excuses indien ik u heb laten wachten

26-12-2009, 14:10
Heyyy dames,

Ik heb geen ervaring met deze soepdieet, wel heb ik ervaring met de zogenoemde ziekenhuisdieet. Ik vind het zelf een pittige dieet, maar het helpt echt als je in een mum van tijd een aantal kilos kwijt wilt. Ik heb hem helaas niet meer, maar je kan het snel via google vinden. Heel veel succes en probeer het te volgen in combinatie met sprorten, hierdoor blijft je lichaam strak en mooi

26-12-2009, 14:11
Heyyy dames,

Ik heb geen ervaring met deze soepdieet, wel heb ik ervaring met de zogenoemde ziekenhuisdieet. Ik vind het zelf een pittige dieet, maar het helpt echt als je in een mum van tijd een aantal kilos kwijt wilt. Ik heb hem helaas niet meer, maar je kan het snel via google vinden. Heel veel succes en probeer het te volgen in combinatie met sprorten, hierdoor blijft je lichaam strak en mooi