Bekijk volle/desktop versie : Wat komt er eerst islamitische kennis opdoen of toch eerst trouwen?



Pagina's : [1] 2

19-12-2009, 11:50
Many brothers and sisters are dealing with the isue of marriage but they also want to seek knowlegde, some of them combine between the two and others only concentrates on seeking knowlegde and delay marriage. But what is the right thing that should be done by those brothers and sisters? Marriage or seeking knowlegde? Or perhaps combine the two? What is the best option?

Listen how Shaykh 'Abdul-Muhsin al-'Abbad (hafidahullaah) explains what you should do.


19-12-2009, 11:54


Duidelijk..barakAllaahoe feek..

24-12-2009, 09:27
Dus wat komt er eerst?

24-12-2009, 11:10
Jammer, kan het filmpje niet bekijken..

Zou iemand kunnen vertellen wat deze Shaikh uitlegt in het filmpje?

24-12-2009, 12:38



Citaat door WomenAndMoslima:
Jammer, kan het filmpje niet bekijken..

Zou iemand kunnen vertellen wat deze Shaikh uitlegt in het filmpje?



Dit is de link.... http://www.youtube.com/watch?v=HSav-SYnvSQ

De sheikh adviseerd elke student van kennis om te gaan trouwen, want een persoon die niet getrouwd is en alleen bezig is met kennis aan het vergaren, kan aan vele zaken gaan denken. Maar je kunt beter het zelf bekijken inshAllah

24-12-2009, 12:50
Dus eerst trouwen en dan kennis opdoen. Persoonlijk ben ik daar ook voorstander van hoor.. Dan heb je geen/minder verleidingen.

24-12-2009, 13:05

Citaat door Tangawia007:
Dit is de link.... http://www.youtube.com/watch?v=HSav-SYnvSQ

De sheikh adviseerd elke student van kennis om te gaan trouwen, want een persoon die niet getrouwd is en alleen bezig is met kennis aan het vergaren, kan aan vele zaken gaan denken. Maar je kunt beter het zelf bekijken inshAllah


Dankjewel lieverd. Alleen kan ik op mijn werk geen youtube of andere filmpjes bekijken ivm geluid.. Heel jammer.

Ik zal het filmpje thuis afspelen insaAllah.

Ik snap niet echt wat je met het vetgedrukte bedoeld.. . Zou je dit willen uitleggen?

28-12-2009, 19:18

Citaat door Fatimahh:
Dus eerst trouwen en dan kennis opdoen. Persoonlijk ben ik daar ook voorstander van hoor.. Dan heb je geen/minder verleidingen.

Iedereen is hier een voorstander....alleen zijn er heeel veel mensen die niet uit hun hart praten en dus niet sportief bezig zijn, dan hoor je ze zeggen nee jo beter kennis op doen jij bent nog jong terwijl hij bezig is met het zoeken naar een tweede vrouw, of je hoort hem zeggen als ik in jou schoenen stond dan was ik ook ongetrouwd gebleven, maar als je de geleerden vraagt en die zijn eerlijk en wijzer en overtuigender dan hoor je het tegenovergestelde.

Dus we moeten eerlijk blijven en adviezen aannemen van geleerden, zij hebben voorrang in het volgen van adviezen zelfs voorrang op onze beste vrienden.

28-12-2009, 19:26
Daarnaast vervul je met het huwelijk de helft van jouw deen, al7amdulilaah.

28-12-2009, 22:07
Ik kan helaas het filmpje nu niet bekijken maar voor de mensen die het wel gezien hebben en dus wel duidelijkheid hebben, Ik heb begrepen dat het dus beter eerst om eerst te trouwen en dan kennis op te doen maar wij hebben helemaal geen garantie dat we gaan trouwen, wij weten niet eens of wij uberhaupt morgen halen,,,,, dus dan vraag ik me af hoe dat precies zit??

04-04-2010, 21:12
UP

04-04-2010, 21:16
had altijd gedacht eerst kennis op te doen en daarna te trouwen, dus het is aangeraden om te trouwen en daarna kennis op te doen, subhanaallah!!!

beste advies dat je kunt krijgen, en zoals bullit zei, helft van je geloof wordt vervult, dus why not...dan heb je de helft al binnen

04-04-2010, 21:18


Baraak Allaa3oefeek, ik ben het er helemaal mee eens.

Nu nog wachten tot er iemand komt.

04-04-2010, 21:20

Citaat door TheSilence:
Baraak Allaa3oefeek, ik ben het er helemaal mee eens.

Nu nog wachten tot er iemand komt.



je moet er niet op wachten, het komt op een moment dat je het niet verwacht

dus leef je leven, en laat datgene je leven binnen sluipen

04-04-2010, 21:23

Citaat door ouafaetoen:
je moet er niet op wachten, het komt op een moment dat je het niet verwacht

dus leef je leven, en laat datgene je leven binnen sluipen


Dat zoiezo lieve meid!


Ik ga niet stilstaan in het leven en staan wachten, dat bedoelde ik niet. Ik leef mijn eigen leven en sta er voor open. Alles is elmekteb.

Pagina's : [1] 2