Bekijk volle/desktop versie : Eerst hoofdoek dan trouwen...

Pagina's : [1] 2 3 4 5

26-11-2002, 12:31
We houden van elkaar, maar om te trouwen zou ik een hoofdoek moet dragen. Hij verschuilt zich achter het feit dat het van de Islam moet en ik weet dondersgoed dat het moet maar ik kan het gewoon niet, in ieder geval nog niet.
Hoe moet ik hiermee omgaan????
Graag serieuse reacties.
Alvast bedankt

26-11-2002, 12:36

Je moet het doen wanneer je er klaar voor bent!Als je het gaat doen omdat je man of iemand anders het zegt dan doe je het met tegenzin!Je weet maar nooit doe je hem later weer af!Dat is niet goed!Wanneer jij vind dat je el klaar voor bent moet je het doen!Je moet bang zijn voor Allah en niet voor je man!

26-11-2002, 12:55
Dag ahma_m_tiechien,

Je zegt het zo mooi " Het is echt niet moeilijk of wat dan ook.
Allah swt zal jou belonen, en dat is het enige wat telt."
Ik weet dat ik daar beloond voor zal worden maar het moeilijkste is dat het gewoon moeilijk is om een hoofdoek te dragen. Vooral als je een goeie baan hebt waar het niet geaccepteerd wordt.

26-11-2002, 13:10
Beste ahma_m_tiechien,

Nu ik gelezen heb dat jij een hoofddoek draagt, heb ik alle respect voor je. Ik heb altijd tegen meisjes opgekeken die het goed dragen. Daarmee bedoel ik op een islamitische wijze en niet de zogenaamde moderne hoofddoek.
Ik zou het graag willen, maar op één of ander manier geloof ik dat ik het goed doe voor Allah swt, ook zonder hoofddoek. Ik ben een net meisje die, voordat ze handelt aan Allah denkt. Maar een hoofddoek dragen kan ik niet omdat ik dan het gevoel dat ik iemand anders wordt en niet dat meisje die ik nu ben.

26-11-2002, 13:23

ik vind dat zo'n bulshit want je kan een hoofddoek dragen en de grootste xxxxx zijn van allemaal en allah kijkt ook niet alleen naar die hoofdoek maar meer naar je intenties of je wel met je hart van de islam en allah houdt en als je echt van iemand houdt dan zal zoiets kleins je nooit in de weg staan en allah ta7alla heb ook gezegd dat je nooit je vrouw moet dwingen om een hoofddoek te dragen.
al met al is hoofddoek dragen iets wat je voor jezelf en allah ta7alla en niet voor een man.

26-11-2002, 14:49
vraag aan riffiwarior
stel dat je een goede vrouw hebt, haar intentie is goed en ze draagt een minu-jurk
en ik heb tegen je gezegd:" allah kijkt ook niet alleen naar die mini-jurk maar meer naar je intenties"

jou vrouw voelt lekker zoals ifat01 lekker voelt zonder hoofddoek

wat ga jij doen!!!
accepteer jij haar en sta je achter je logica en je woorden of
nu gaat het te ver voor je!
als je grens ligt daar, andere mensen niet

dus groetjes

26-11-2002, 15:13

Citaat:
Origineel gepost door riffiwarior
ik vind dat zo'n bulshit want je kan een hoofddoek dragen en de grootste xxxxx zijn van allemaal en allah kijkt ook niet alleen naar die hoofdoek maar meer naar je intenties of je wel met je hart van de islam en allah houdt en als je echt van iemand houdt dan zal zoiets kleins je nooit in de weg staan en allah ta7alla heb ook gezegd dat je nooit je vrouw moet dwingen om een hoofddoek te dragen.
al met al is hoofddoek dragen iets wat je voor jezelf en allah ta7alla en niet voor een man.
Allah ta7alla heb ook gezegd dat je nooit je vrouw moet dwingen om een hoofddoek dragen ..... Ya Latief Ya Latief Dat staat niet in de Koraan misschien heeft Allah dat tegen jouw gezegd ?
geef een concrete bewijs : Aya en de soera of de hadith en jij probeer niet dingen te vertelen die je van je omgeving hebt geleerd
59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is
beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [ soerat Al-a7zaab]
Allah dwingt Zijn Profeet zelfs om tegen Zijn eigen vrouwen eerst , de vrowen der gelovigen ( Almoeminien ) en de ander vrouwen ( die in de aya worden beschouwd als zijn dochter )

30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte
van hetgeen zij doen.

31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan
zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of
de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of
haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets
afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o
gelovigen, opdat gij moogt slagen. [soerat Al-noer ]
A.U.B moet je een voorkennis hebben voordaat je een uitspraak zegt

36. En volgt niet datgene waarvan gij geen kennis bezit. Voorwaar, het oor, oog en het hart - al deze zullen worden ondervraagd.[soerat Al-israa] we matakdebshe 3la Rabi ! niet tegen you Heer liegen A.U.B dat is een groot zond wa Lya3yadoe bi Allah

26-11-2002, 16:17

Citaat:
Origineel gepost door ifat01
We houden van elkaar, maar om te trouwen zou ik een hoofdoek moet dragen. Hij verschuilt zich achter het feit dat het van de Islam moet en ik weet dondersgoed dat het moet maar ik kan het gewoon niet, in ieder geval nog niet.
Graag serieuse reacties.
Alvast bedankt
Wat is belangrijker de islam of jouw baan? So what als je je baan verliest? Je gaat dan gewoon op zoek naar een andere baan. Weet dat allles wat je hebt van Allah komt. Als Allah wil dat je een andere mooie baan hebt met hijab, dan zal Hij daarvoor zorgen inchallah.

Een hijab is verplicht in de islam. Het huwelijk mag eigenlijk geen grens zijn. Je moet een hoofddoek dragen op het moment dat je vrouw wordt. Want wie zegt dat je in dit leven nog zult trouwen? Misschien overlijdt je zomaar aan een hartaanval, het gebeurd. Wat ga je dan zeggen?

Als ik zielsveel van een vrouw hou en zegt me dat ze geen hoofddoek wil dragen, dan trouw ik niet met haar. Ik verbreek dan elk contact met haar. Hiermee wil ik haar niet dwingen een hoofddoek te dragen, maar ik wil alleen met een PRAKTISERENDE moslima trouwen. Als zij vindt dat een hoofddoek niet hoeft, dan praktitiseerd ze niet genoeg.

26-11-2002, 16:46

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Wat is belangrijker de islam of jouw baan? So what als je je baan verliest? Je gaat dan gewoon op zoek naar een andere baan. Weet dat allles wat je hebt van Allah komt. Als Allah wil dat je een andere mooie baan hebt met hijab, dan zal Hij daarvoor zorgen inchallah.

Een hijab is verplicht in de islam. Het huwelijk mag eigenlijk geen grens zijn. Je moet een hoofddoek dragen op het moment dat je vrouw wordt. Want wie zegt dat je in dit leven nog zult trouwen? Misschien overlijdt je zomaar aan een hartaanval, het gebeurd. Wat ga je dan zeggen?

Als ik zielsveel van een vrouw hou en zegt me dat ze geen hoofddoek wil dragen, dan trouw ik niet met haar. Ik verbreek dan elk contact met haar. Hiermee wil ik haar niet dwingen een hoofddoek te dragen, maar ik wil alleen met een PRAKTISERENDE moslima trouwen. Als zij vindt dat een hoofddoek niet hoeft, dan praktitiseerd ze niet genoeg.
Ik kan volledig met de uitspraken van Najib meegaan. Je hebt correct gesproken. Bravo!

26-11-2002, 18:19
Dank jullie wel,
Jullie reacties hebben mij zeer aan het denken gezet.
Omdat ik zoveel serieuze en interessante reactie heb gekregen wil ik nog het volgende probleem met jullie delen.

Omdat ik geen hoofddoek wilde dragen is mijn relatie stuk gegaan. Na een paar maanden wilde hij mij terug en had mij beloofd om mij te nemen zoals ik nu ben. Zoals ik eerder heb verteld ben ik een net meisje die geen dingen doet die streng verboden zijn en waarbij ik altijd aan Allah denk in mijn doen en laten. Ik werk buitenhuis en van mijn werk ga ik naar huis, ik laat me niet afleiden door de ‘slechte’ dingen van buitenaf. Dit is ook de reden waarom hij mij niet kwijt wil.
Zeg eens eerlijk mensen moet ik hem nou echt geloven dat hij mij neemt zoals ik nu ben of zal hij het mij ooit verplichten als ik met hem getrouwd ben??? Het idee dat hij het mij alsnog zal verplichten benauwd mij !!
Want als ik een hoofddoek ga dragen wil ik dat uit mezelf doen en voor niemand anders dan voor Allah .
En het moet niet tijdgebonden zijn, dus niet wanneer ik ga trouwen met hem of wanneer ik bijv. dertig wordt of wanneer ik kinderen krijg, nee het moet een onbepaald moment zijn dus wanneer het spontaan uit mijn hart kom.

Alle reacties zijn welkom

26-11-2002, 18:47
Mijjn oplossing: begin morgen met de hijab te dragen! Nu het nog kan! Nu je nog leeft! Je doet het voor jezelf, voor de islam. Als hij je dan terugwilt en het gaat goed, dan is dat mooi. Wil hij je niet terug, dan is het jammer, maar dat is geen reden om de hijab af te doen. De ramadan is een mooie periode om met de hijab te beginnen.

26-11-2002, 21:19

Citaat:
ik laat me niet afleiden door de ‘slechte’ dingen van buitenaf. Dit is ook de reden waarom hij mij niet kwijt wil.
als je niet afgeleid door dingen van buitenaf , waarom draag je dus geen hoofddoek!
wees een keer eerlijk met jezelf!

26-11-2002, 21:58

Citaat:
Origineel gepost door Staha
De godvrezende zit niet op een tijdbom...

Die man zou ook geen reden moeten zijn om de hijab om te doen.
Je kunt morgen dood zijn. Wat ga je dan zeggen over het niet nakomen van een islamitische plicht?

26-11-2002, 22:47

Citaat:
Graag serieuse reacties.
Alvast bedankt
Hoi Ifat,

Je moet het hem gewoon duidelijk maken dat je er nog niet klaar voor bent en als die echt van jouw houdt dan zal ie het echt begrijpen...Ik zat ook met dezelfde probleem als jou en toen heb ik het goed uit gepraat met mijn verloofde en het blijkt dat hij niet wil dat de mensen over ons gaan praten...dus eingelijk wou ie dat ik hoofddoek wou dragen zodat zijn ouders mij als een goeie schoondochter gaan zien.. Hij heeft mijn keuze geaccepteert..Ik kan het ook niet hebben als een man mij moet vertellen wat ik wel mag en wat ik niet mag hoeveel ik ook van hem hou..

27-11-2002, 06:16
Najib heeft gelijk, ga het INSHALLAH dragen, want voor je het weet is het te laat, en het wereldse leven is maar even, maar de dood voor eeuwig, dus liever nu je best doen, dan wanneer het te laat is. doeggggg

Pagina's : [1] 2 3 4 5