Bekijk volle/desktop versie : Niet verschenen op afspraak bij huisarts, krijg je dan een boete?



17-12-2009, 22:31
Krijg je een boete als je niet verschenen bent op een afspraak bij de huisarts?

Ik weet wel dat je een boete krijgt als je niet naar het ziekenhuis gaat, maar is dat ook zo bij de huisarts?

Daarnaast ben ik ook 3 keer niet naar mijn afspraak in het ziekenhuis gegaan en ik heb na 3 maanden nog steeds geen rekening gehad, hoe lang duurt het ongeveer voordat ze een rekening sturen voor het niet verschijnen op een afpraak?

17-12-2009, 22:37


meid waarom maak je dan een afspraak en heb je geen tel dam dat je niet netjes kan bellen. Is meer dan normaal dat je de kosten moet betalen, want hun kost het ook geld, maar om op je vraag terug te komen, geloof bij een huisarts niet wel ziekenhuis en tandarts

17-12-2009, 22:38
dat zou ik ook willen weten.
waarom maak je dan een afspr als je niet naar je afsp gaat

17-12-2009, 22:43
Ik ben mijn afspraak vergeten. Pas na mijn voicemail afgeluisterd te hebben, werd ik herinnerd aan mijn afspraak.

Kan gebeuren!

17-12-2009, 22:46


Ik vergeet nooit afspraken hoor, gewoon meteen opschrijven in agenda?

Je krijgt ook een boete als je niet tijdig afbelt voor dokters of tandarts bezoek. Is volgens mij tussen de 25 en 40 euro.

17-12-2009, 22:52

Citaat door Leeuwin_:
Ik vergeet nooit afspraken hoor, gewoon meteen opschrijven in agenda?

Je krijgt ook een boete als je niet tijdig afbelt voor dokters of tandarts bezoek. Is volgens mij tussen de 25 en 40 euro.


Ik schrijf mijn afspraken normaal gesproken ook altijd op, maar deze ben ik echt vergeten.

Het is nu al 3 of 4 maanden geleden en ik heb nog steeds geen rekening van het ziekenhuis ontvangen Hoe lang duurt het voordat je een rekening krijgt?

17-12-2009, 23:01
waarom bel je het ziekenhuis en je huisarts niet op, verontschuldig je en vraag vervolgens wanneer de rekening wordt opgestuurd.

17-12-2009, 23:03

Citaat door Niet_juist:
Ik schrijf mijn afspraken normaal gesproken ook altijd op, maar deze ben ik echt vergeten.

Het is nu al 3 of 4 maanden geleden en ik heb nog steeds geen rekening van het ziekenhuis ontvangen Hoe lang duurt het voordat je een rekening krijgt?


Een keer vergeten kan, maar 3 keer?

17-12-2009, 23:25
pff ze is dr afspraak toch vergeten kan gebeuren hoor als je teveel aan je hoofd hebt. meid als het 3 maanden geleden is dat je niet bent gegaan zou ik ze echt niet bellen, je moet ze er niet aan herineren .
xxx

17-12-2009, 23:28
Hoe vaak ik wel niet kom op dagen bij de huisarts hmdl nooit boete gehad..

17-12-2009, 23:49

Citaat door Nieuw-Jasje:
Een keer vergeten kan, maar 3 keer?


Die andere afspraken ben ik niet vergeten, daar was sprake van iets privé's.

17-12-2009, 23:51

Citaat door TemsoenT:
pff ze is dr afspraak toch vergeten kan gebeuren hoor als je teveel aan je hoofd hebt. meid als het 3 maanden geleden is dat je niet bent gegaan zou ik ze echt niet bellen, je moet ze er niet aan herineren .
xxx


Lijkt wel alsof ik me moet verantwoorden

Ach ik laat het gaan, ik zie wel wanneer ik een rekening krijg

18-12-2009, 07:43



Citaat door Tranquila:
Hoe vaak ik wel niet kom op dagen bij de huisarts hmdl nooit boete gehad..



Echt aso serieus. Het is vét irritant als je een afspraak hebt met iemand en diegene dan niet op komt dagen.

Ik zie het altijd bij de balie staan dat je 24 uur voor afspraak moet afbellen als je dat niet zou doen zou je de rekening zelf moeten betalen.

Ik was een paar jaar geleden niet naar de tandarts geweest, ik dacht dat die afspraak op donderdag was terwijl het op dinsdag was en kreeg toen ook een rekening thuis. De verzekering gaat geen doktersbezoek vergoeden als je niet op komt dagen.