Bekijk volle/desktop versie : Gevangen



17-12-2009, 21:28
As salamu alaikum wa Rahmatullaahi wa Barakatuhu mijn zuster, mijn broeder,

Slaap je nog? Leef je nog? Eet & drink je nog? Loop je nog vrij over straat, zorgeloos, probleemloos? Lach je nog?

Bedenk je je weleens, voordat je op staat om het gebed te verrichten, dat er wellicht op exact hetzelfde moment iemand aan de andere kant van de wereld hetzelfde doet? Zich haast naar hetzelfde? Jouw broeder, jouw zuster. Samen verrichten jullie al-woedoe', en begeven jullie je naar het goede, naar de voorspoed. Je ademt in, ademt uit & vanaf het moment dat je je handen heft en getuigt van de Grootsheid van Allaah ben je alleen. Met Hem. Al-A'li', de Allerhoogste. En is Hij niet tegelijkertijd ook Al-Alim, de Alwetende? Subhan Allaah, als Hij ons zelfs te kennen heeft gegeven dat Hij op de hoogte is van elk blad dat valt [zie surah Al-An'aam (6) aayah 59] hoe ver moet Zijn kennis dan wel niet reiken over de barre omstandigheden waar onze broeders & zusters zich in bevinden? We zijn allen op de hoogte van Ghazza, van Afghanistan en Afrika maar hoeveel weten wij eigenlijk van onze broeders & zusters die wereldwijd achter slot en grendel zitten? Voor de zaak van Allaah? Ónze broeders & zusters, en wellicht is het juist deze broeder, juist deze zuster, die jou vergezelt terwijl jij jouw gebedskleedje tegemoet loopt, wa Allaahu Alem.

Hoeveel doe jij voor hen? Hoeveel heb jij voor hen gedaan, en hoeveel zou jij voor hen kunnen doen? Heb jij ooit je handen omhoog geheven naar de Alhorende en Hem gesmeekt om de situatie van de gevangen te verbeteren, hun pijn te verlichten? Heb je hen ooit laten weten dat je aan hen dacht, en hen bedankt voor het feit dat zij ons wijzen op de ontelbare zegeningen van Al-Wahhaab, de Vrijgevige? Bedenk je goed, mijn broeder, mijn zuster, dat terwijl wij ons klaar maken om te gaan slapen, zij slapeloze nachten tegemoet gaan, terwijl wij eten & drinken, zij leven op het minimale. Beeld je eens in of je nog zo vrij zou lopen, met zware schakels om je enkels heen geklemd, en bedenk je bovenal dat terwijl wij lachen en genieten, het hun tranen zijn die Allaah Ta'alaa bereiken, wa Allaahu Alem.

Bedank hen, steun hen, schrijf hen.

Want wees eens eerlijk, zou jouw hart niet oplichten van een bericht van de buitenwereld, hoe simpel dit berichtje ook zou zijn. Met jouw woorden kan je ervoor zorgen dat jouw broeder of zuster zich niet meer alleen voelt. Al is het maar voor even.

Meld je nu aan via schrijfnu@hotmail.com & schrijf.
Het is wel het minste wat wij kunnen doen.

16-01-2010, 16:01


Mijn Zuster…Hou Uw Hoofd Geheven


Ik ben Veelste Bang Om Over U Te Schrijven, Om Eerlijk Te Zijn Schaam Ik Me Dood, Omdat Ik U Heb Verlaten! Een Schaamte Dat Is Veranderd In Angst! Mijn Geliefde Zuster, Sorry Maar Nu Kan Ik Niet Meer Wachten! Ja Ik Bedoel Jou! Mijn Geliefde Zusters Welke Vast Zitten In De Gevangenissen En Jullie Die Pas Vrij Zijn Gekomen En Moeten Leven In Deze Hel Van Een Sociale Taboe! In Onze Ongenadevolle Gemeenschap! Waarom…Je Hebt Geen Zonde Begaan, Je Hebt Niks Verkeerds Gedaan Maar Toch Die Zielige Blik Laten Je Waarachtigheid Van Jezelf Niet In De Steek!

Ik Weet Niet Of Ik Onze Gemeenschap De Schuld Moet Geven, Of Dat Ik U Moet Aanspreken. U, Degene Die Het Slachtoffer Is Geworden Van Onze Stilte En Goedkeuring! U Werd Het Slachtoffer Namens Ons, Mijlpalen Op De Weg Naar Overwinning! Wanneer Was Het Dat Iemand U Iets Verkeerds Heeft Zien Doen? Wanneer Was Het dat Iemand U Zag Kijken Naar Een Andere Man? Was Deze Gemeenschap Ook Niet Getuigen Van Uw Kuisheid? Prijsde Zij Jou Niet Omdat Je Zo Rechtgeaard Bent? En Nu In Deze Tijd Dat Ze Je Hebben Weggenomen Van Jezelf, Wanneer Je Jezelf Mocht Zijn! Dingen Die Jou Zijn Overkomen Had Jij Niet In Je Hand, Wanneer Mensen Aangenaam Slapen In Hun Huizen Was Jij Aan Het Schreeuwen En Huilen In De Gevangenis En Politie Stations…Waarom Na Dit Kijken Ze Naar Je Anders?

Ze Zouden U Moeten U Zien Als Een Ideaal…Uw Maagdheid Als Een Martelaar…Er Moet Over U Gesproken Worden Als Een Persoon, Welke Heeft Geleid Door ONZE Lafheid! U Zou Moeten Worden Geëerd…U Zou Geliefd Moeten Worden…U Zou…En Wat Hebben Wij U Aangedaan…

Vele Van Jullie Komen Niet Eens Bij Ons Terug, Bang Voor De Blikken Van Mensen, Bang Om Er Tegen Aan Te Gaan…En Als Je Terug Komt Bent U Bang Om Uzelf Te Laten Zien. Wanneer U Bevalt Van Een Kind, Gezichten Die Naar Beneden Hangen Van Somberheid…

Wat Is Uw Schuld?

Is Het Dat U Bent Verkracht?

Is Het Dat U Werd Geslagen?

Is Het Dat Uw Handen Vast Werden Gebonden En Uw Kleren Van Uw Lijf Werden Afgescheurd?

Is Het Dat Dezelfde Mensen In Onze Gemeenschap Stil Stonden Te Kijken Toen U In De Auto Werd Gesleurd?

Is Het Dat Wanneer U Om Ons Riep, Dat Wij Ons Afwenden En Opeens Dove Oren Hadden?

Maar toch Word Je Niet Geaccepteerd Als Je terug Komt? Ze Zijn Bang Om U Te Huwen? Misschien Zelfs Ook In Uw Familie? Dus U Kiest Om Ergens Anders Heen Te Gaan, Liever Worden Opgegeten Door Honden En Wolven Dan Terug Te Gaan Naar Een Leven Van Schande.

Waarlijk, Ik Herinner Me, Het Was U Die Nooit Een Gebed In De Steek Liet, En Het Was U Die De Hijab Compleet En Perfect Draagde En Het Waren Uw Ogen Waarvan Tranen Vielen Voor Allah, Onze Heer! De Nacht Was Bekend Met Uw Gebeden, Fajr Wist Uw Recitaties En Asr Was Getuigen Van Uw Gedenken. U Schitterd Met De Glans Van Imaan En U Bloosde Als Er Werd Gesproken Over Djenna En U Begon Te Snikken Als Er Over Djahanam Werd Gesproken, U Moedigde De Broeders Om Te Gaan Op Jihad En U Stond Op Voor De Onderdrukte!

Maar Toch, Wanneer U Werd Aangevallen, Uw Lippen Werden Tot Zwijgen Gebracht En We Zagen Dat U werd Meegenomen En We Hebben Alleen Even Voor U Gebeden. Uw Handen Werden Gebonden Onze Niet…Maar Toch We Keken En We Keken En Huilde…Toen Was U Weg! Toen Je Terug Kwam Was De Wereld Om Je Heen Ook Weg!

Maar Vandaag Mijn Zuster, Hou Ik Uw Handen Vast En Verhef Ik U! Sta Op! Houw Uw Hoofd Geheven Want Uw Heer Heeft Gezegd:

“…En Dwing Jullie Slavinnen Niet Tot Onkuisheid Indien Zij Kuisheid Wensen Omdat Jullie De vergankelijkheden van Deze Wereld begeren. Maar Indien Iemand Hen Dwingt: Voorwaar Allah Is Na Hun Dwang ( Voor Deze Vrouwen ) Vergevensgezind, Meest Barmhartig” Soerah An Noer, Aya 33

Der Is Geen Schande, U Werd Onderdrukt En Stond Weer Op! Je Werd Gemarteld En Je Stond Weer Op, Hef Uw Hoofd Hoog! Want De Wereld Heeft U In De Steek Gelaten, De Heer Der Werelden Laat Niet De Onderdrukte In De Steek!

Leen Ons Vandaag uw Kracht, Leen Ons Vandaag Uw Imaan, Want In Onze Ogen Bent U De Meest geëerde! In Onze Ogen Bent U De Meest Overtreffend! Krachtig, Veel Moediger Dan De Honden van De Regering, De Media En Hun Honden En Vele Andere Honden

U Bent Een Parel En dat Blijft U, U Bent Een Licht En Dat Blijft U, U Bent Mijn Geliefde Zuster En Dat Blijft U!

Waarlijk De Wereld Splijt Ons In Tweeën, We Blijven De Hele Wereld In Tweeën Splijtten Want waarlijk Wij Zijn De Soldaten Van Allah

Denk Niet Dat Het Afhakken Van Een Boom…

Dat Het Zal Mindere Van Het Voortbrengen…

Of Het Voortbrengen Zal Vertragen…

We Komen Met Honderden En Me Vermeerderen…

( http://www.tibyannederland.wordpress.com )