Bekijk volle/desktop versie : Trouwpartner van je kind



Pagina's : [1] 2

17-12-2009, 21:06
Ik heb een dochter van 10 jaar en soms vraag ik mij wel eens af met wat voor man zij later mee zal trouwen. De angst slaat soms om mijn hart als ik tegenwoordig alle verhalen hoor en zie.

Waarmee zou jij je dochter echt niet mee willen zien? dat kan afkomst zijn, maar ook baan of bepaalde eigenschap.

Ik hoop dat mijn dochter uiteraard met een godvrezenende moslim man thuiskomt. Afkomst zou mij helemaal niets uitmaken.

Ik zou weer niet willen dat mijn dochter met iemand thuiskomt die haram zijn geld verdient, of iemand die 20 jaar ouder is.

17-12-2009, 21:08


Je hebt niks te willen,Allah swt heeft al bepaald met wie onze kinderen gaan trouwen.

17-12-2009, 21:09
Met een vieze gore player. Daar mogen mijn dochters niet thuis meekomen.

17-12-2009, 21:10
zolang hij mijn dochtertje gelukkig maakt, maakt mij niet uit wat zijn afkomst is of hoe hij eruit ziet. Als zij van hem houdt en hij van haar dat is het belangrijkste voor mij

17-12-2009, 21:11



Citaat door chadia79:
Je hebt niks te willen,Allah swt heeft al bepaald met wie onze kinderen gaan trouwen.


Klopt, maar je kan als moeder wel je wensen hebben.


Citaat door Bogossa.:
Met een vieze gore player. Daar mogen mijn dochters niet thuis meekomen.



17-12-2009, 21:11
ow mijn dochter is nog klein, ik denk er helemaal niet aan en zij mag er de komende 20 jaar ook niet aan denken

alles is mekteb, we zien wel...we doen ons best bij de opvoeding, en hopen het beste mee te geven insha allah..

17-12-2009, 21:13

Citaat door _prive_:
zolang hij mijn dochtertje gelukkig maakt, maakt mij niet uit wat zijn afkomst is of hoe hij eruit ziet. Als zij van hem houdt en hij van haar dat is het belangrijkste voor mij


Je hebt gelijk, maar stel nou dat hij op een niet eerlijke manier aan zijn geld komt, zou je er dan nog steeds achter staan?

17-12-2009, 21:14
inschaallah komt goed
je moet sourat alkahf elke vrijdag

17-12-2009, 21:14
Ik hoop dat ze niet iemand treft die al getrouwd is geweest en kinderen op de wereld heeft gezet. ZE zal dan nooit ervaren hoe het is om bij iemand op de eerste plaats te staan en samen de nieuwe dingen aan een huwelijk te ondervinden.

Ik hoop dat hij haar op een voetstuk zal plaatsen en niet haram zijn geld verdiend.

Ik hoop dat hij marokkaans is en moslim. Ik ben niet zo van de mix and match. Ik wil marokkaans kunnen praten met mijn kleinkinderen.

17-12-2009, 21:16

Citaat door Magica:
Je hebt gelijk, maar stel nou dat hij op een niet eerlijke manier aan zijn geld komt, zou je er dan nog steeds achter staan?




iemand uit het criminele circuit? ooh nee dat zeker niet, alleen je kan haar natuurlijk dat niet verbieden. Hoe meer je iemand iets verbied, des te meer zij naar hem toe gaat trekken. Tijdens de opvoeding duidelijk aangeven voor wat voor soort jongens zij moet gaan oppassen, ik hou mijn hart vast

17-12-2009, 21:18

Citaat door fatna:
Ik hoop dat ze niet iemand treft die al getrouwd is geweest en kinderen op de wereld heeft gezet. ZE zal dan nooit ervaren hoe het is om bij iemand op de eerste plaats te staan en samen de nieuwe dingen aan een huwelijk te ondervinden.

Ik hoop dat hij haar op een voetstuk zal plaatsen en niet haram zijn geld verdiend.

Ik hoop dat hij marokkaans is en moslim. Ik ben niet zo van de mix and match. Ik wil marokkaans kunnen praten met mijn kleinkinderen.




wat een onzin, ik ken veel kinderen die 100% marokkaans bloed hebben en geen woord arabisch spreken en daarentegen spreken de halfbloedjes veel beter de arabische taal.
Wees blij als het een moslim wordt die jouw dochter op een voetstuk plaatst

17-12-2009, 21:20

Citaat door aboe-ani:
inschaallah komt goed
je moet sourat alkahf elke vrijdag


Inchallah broeder, dat uiteraard.


Citaat door fatna:
Ik hoop dat ze niet iemand treft die al getrouwd is geweest en kinderen op de wereld heeft gezet. ZE zal dan nooit ervaren hoe het is om bij iemand op de eerste plaats te staan en samen de nieuwe dingen aan een huwelijk te ondervinden.

Ik hoop dat hij haar op een voetstuk zal plaatsen en niet haram zijn geld verdiend.

Ik hoop dat hij marokkaans is en moslim. Ik ben niet zo van de mix and match. Ik wil marokkaans kunnen praten met mijn kleinkinderen.


Inchallah zal dit gebeuren.


Citaat door _prive_:
iemand uit het criminele circuit? ooh nee dat zeker niet, alleen je kan haar natuurlijk dat niet verbieden. Hoe meer je iemand iets verbied, des te meer zij naar hem toe gaat trekken. Tijdens de opvoeding duidelijk aangeven voor wat voor soort jongens zij moet gaan oppassen, ik hou mijn hart vast



Ja goed praten met je kinderen en een goede opvoeding is erg belangrijk.

Verder vertrouwen hebben in Allah en veel dua doen. Deze wereld is echt naar geworden.

Waarom ik dit vraag dames. Ik heb zelf een goede vriendin en haar dochter is pas geleden getrouwd met iemand die een coffeeshop runt. Haar moeder wilde dit totaal niet maar de dochter was blind geworden van al het geld.
Die jongen komt net uit zijn luiers en heeft een auto onder zijn kont die menig advocaat niet kan betalen.
Mijn vriendin is er kapot van en heeft uiteinelijk toestemmign gegeven omdat ze bang zou zijn dat haar dochter rare dingen ging doen.

17-12-2009, 21:22



Citaat door _prive_:
wat een onzin, ik ken veel kinderen die 100% marokkaans bloed hebben en geen woord arabisch spreken en daarentegen spreken de halfbloedjes veel beter de arabische taal.
Wees blij als het een moslim wordt die jouw dochter op een voetstuk plaatst

mijnhalfbloed neefjes en nichtjes spreken geen marokkaans.

Logisch want thuis ppraten mama en papa alleen nederlands. ZE zijn rond de 8 en 9 jaar en papa is trots dat ze tot tien kunnen telllen in het marokkaans alsof het zo een prestatie is.

17-12-2009, 21:23
Dat is de fout van de ouders Fatna, ze hadden van begin aan met hun Marokkaans moeten praten.

17-12-2009, 21:25

Citaat door fatna:
mijnhalfbloed neefjes en nichtjes spreken geen marokkaans.

Logisch want thuis ppraten mama en papa alleen nederlands. ZE zijn rond de 8 en 9 jaar en papa is trots dat ze tot tien kunnen telllen in het marokkaans alsof het zo een prestatie is.



dan is het de fout van de ouders, als papa marokkaans tegen zijn kinderen sprak of in het weekend hun bijles gaf dan konden ze gezellig meekletsen met opa en oma. Wel belangrijk om je kinderen te blijven stimuleren om de taal te spreken, wat als ze op vakantie gaan naar Marokko? Ik probeer regelmatig arabisch te praten thuis, al hoewel als ik boos ben de marokkaanse scheldwoorden sneller uitkomen

Pagina's : [1] 2