Bekijk volle/desktop versie : *...::Hadith::...*



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

17-12-2009, 14:43
Assalaamoe 'Alaikom,

Ik heb een aantal hadiths die ik graag met iedereen wil delen..
Het zijn hele mooie en leerzame hadiths..

Walaikom assalaam..

17-12-2009, 14:43


Het opschrijven van zonden[/SIZE]

[SIZE="2"] “De schrijver van de linkerzijde (engel) houdt zijn pen zes uur lang opgeheven bij de moslim die een zonde begaat. Als hij berouw toont voor zijn zonde en om vergeving vraagt bij Allah, wordt de zonde niet geschreven en anders schrijft hij het als één zonde.”

Deze overlevering van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is verzameld door Tabarani en door Bayhaqie en is sahih verklaard door Al-Albaanie.

17-12-2009, 14:54
Smeekbeden in makkelijke tijden
[/SIZE]

[SIZE="2"] “Laat degene die wilt dat Allah hem in moeilijke tijden en bij beproevingen verhoort, zijn smeekbeden vermeerderen in makkelijke tijden.”

Deze hadith staat vermeld in Tirmidhi en is overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith is sahih.

17-12-2009, 15:08
Geduld is een grote gunst
[/SIZE]

[SIZE="2"] “Niemand kan een grotere en betere gunst gegeven worden dan geduld.”

Overgeleverd door Abu Said Al-Khudri (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie en Muslim.


17-12-2009, 15:35


Beloning voor het reciteren van surah al-Iglaas [/SIZE]

[SIZE="2"] “Het reciteren van surah al-Ikhlaas staat gelijk (in beloning) aan (het reciteren van) één derde (deel) van de Koran.”

In sahih Muslim staat dat Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem het bovenstaande heeft gezegd over surah Al-Ikhlaas. Surah al-Ikhlaas is hoofdstuk nummer 112 in de Koran.

17-12-2009, 15:39
Smeekbeden gedurende een bepaalde tijd in de nacht. [/SIZE]

[SIZE="2"] “Gedurende de nacht is er een tijd waarop de moslim niet om het goede van deze wereld en het Hiernamaals vraagt zonder dat het hem gegeven zal worden, en dat en dat vindt elke nacht plaats.”

Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) staan vermeld in Muslim. De woorden werden overgeleverd door Djabir (moge Allah tevreden met hem zijn).

17-12-2009, 15:42
Geduld op het eerste moment van verdriet [/SIZE]

[SIZE="2"] “Geduld is alleen dat wat je doet op het moment van de eerste schok van het verdriet.”

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) passeerde eens een vrouw die aan het huilen bij een graf. Hij (vrede en zegeningen zij met hem) zei tegen haar: “Vrees Allah en wees geduldig.” Zij zei tegen hem: “Ga weg van mij, jou is niet de ramp overkomen die mij is overkomen.” Later werd haar verteld dat het de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) was geweest. Daarop ging ze naar het huis van de Profeet waar zij geen wachter vond. Ze zei tegen hem: “Ik had u niet herkend.” En daarop sprak hij (vrede en zegeningen zij met hem) de bovenstaande woorden uit.

Deze authentieke hadith is overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Bukharie en Muslim.


17-12-2009, 15:44
Genieten in het Paradijs, zonder moeilijkheden [/SIZE]

[SIZE="2"] “Degene die het Paradijs binnentreedt, zal genieten en geen moeilijkheden kennen. Zijn kleding zal niet verslijten en zijn jeugd zal hem nooit ontnomen worden.”

Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) leverde deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) over. Deze woorden staan vermeld in Muslim.


17-12-2009, 15:45
De beste van de echtgenotes [/SIZE]

[SIZE="2"] “Ze gehoorzaamt hem als hij iets beveelt, ze maakt hem gelukkig als hij (naar haar) kijkt en ze beschermt zichzelf en zijn bezittingen voor hem.”

Deze woorden sprak de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) uit toen hij gevraagd werd naar de beste van alle echtgenotes. De hadith staat vermeld in An-Nasaa’i en is sahih.

17-12-2009, 15:47
Verkies zekerheid boven twijfel [/SIZE]

[SIZE="2"] “Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel.”

In Tirmidhi staat overgeleverd dat Abu Mohammed Hassan ibn Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) overgeleverd heeft dat hij het bovenstaande van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) leerde.

17-12-2009, 15:48
De Barmhartigheid van Allah[/SIZE]

[SIZE="2"] “Nadat Allah de schepping geschapen had, schreef Hij in Zijn Boek die zich bij Hem bij Zijn Troon bevindt:

“Mijn Barmhartigheid overwint Mijn Woede.”

Deze sahih hadith staat vermeld in Bukharie en Muslim en is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn).


18-12-2009, 23:37

Citaat door Ought.:
Masha'Allaah!

Ik heb ze allemaal uitgeprint en plaats ze in m'n nieuwe agenda, Incha'Allaah!

Heb je er nog meer?



Ik heb er nog meer..
Ik ga er een paar weer hierop zetten, Insha Allah..

18-12-2009, 23:43


Alle situaties zijn goed voor de moslim [/SIZE]

[SIZE="2"] “Hoe wonderlijk is de zaak van de gelovige. Er is iets goeds voor hem in alles en dit is enkel voor de gelovige. Wanneer het goede hem treft, dan uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah en dit is goed voor hem. Wanneer tegenslag hem treft, dan is hij geduldig en dit is goed voor hem.”

In Muslim staat deze sahih overlevering vermeld die overgeleverd is door Suhayb (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem).

18-12-2009, 23:44
Beloning voor het gezamenlijke gebed[/SIZE]

[SIZE="2"] “Het gebed dat gezamenlijk verricht wordt, heeft zevenentwintig maal meer verdienste dan het gebed dat alleen verricht wordt.”

In Sahih Bukharie en Sahih Muslim staat vermeld dat Abdullah ibn Umar (moge Allah tevreden over hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) het bovenstaande heeft gezegd.

18-12-2009, 23:54
Uitdaging van Allah om te scheppen[/SIZE]

[SIZE="2"] “Allah de Verhevene zegt: “Wie begaat er een groter onrecht dan degene die erop uit is het gelijke van Mijn schepping te scheppen? Laat hen een atoom maken, of een korrel tarwe of een korrel gerst.”

De bovenstaande overlevering staat vermeld in Sahih Bukharie en Sahih Muslim. Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft het overgeleverd van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem).


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12