Bekijk volle/desktop versie : Hoe is jouw moeder als schoonmoeder?



Pagina's : [1] 2

16-12-2009, 10:32
Ik hoor heel vaak hier jammergenoeg dat schoonmoeder hun schoondochter hun leven een hel maken. Meestal doen ze dat dus alleen bij hun schoondochter en niet bij hun schoonzoon.

Mijn eigen moeder heeft alleen nog maar een schoonzoon(mijn man dus) en nog geen schoondochters. Mijn moeder behandelt mijn man echt als haar eigen zoon, misschien wel meer!
Soms vraag ik me af hoe ze zal zijn tegen haar schoondochters. Zelf denk ik een hele lieve, maar dat zegt ieder dochter denk ik over haar moeder

Maar mocht mijn moeder toch gemeen doen tegen haar schoondochter, dan zou ik uiteraard daar wat van zeggen...

Hoe is jullie moeder als schoonmoeder?????

16-12-2009, 10:38


In het begin van mijn huwelijk kon ik aboluut niet met me schoonmoeder opschieten. elke keer kreeg ik het te horen wat ik verkeerd deed, eten was niet goed en ga zo maar door en TEVEEL bemoeien met de opvoeding van me zoontje zelfs met fle sje geven (dat ik teveel flesjes geef) het was echt eens strijd tussen ons ik heb nooit mijn mond gehouden en kwam echt voor mezelf op het waren dus altijd ruzie's. Na de geboorte van mijn tweede ging ik niet meer zo vaak en negeerde haar totaal, en nu is ze 180 graden gedraaid, ontzettend lief, meegaand, bemoeit zich niet met ons, heeeerlijk!!
volgens mij had ze eindelijk door dat het niet werkte wat ze deed, want ze kreeg altijd een weerwoord terug en deed het altijd toch op mijn manier.

16-12-2009, 10:38
Mijn moeder is echt een crème van een schoonmoeder. Ze behandelt al haar schoonkinderen (zowel schoonzonen- als schoondochters) alsof ze haar eigen kinderen zijn.
Ze bemoiet zich niet met ons of ons leven en o wee als mijn broers hun vrouwen bv iets zouden aandoen. Dan staat ze met de stok klaar.

Mijn moeder zegt altijd: ik heb zelf getrouwde dochters en ik wil ook het beste voor hen. Dus behandel ik andermans dochter even goed als mijn eigen dochters.

Hmdlh, ze is een schat van een schoonmoeder.

16-12-2009, 10:39
ahahahahahahah..echt stupid van mij!!!
ik heb het over mijn EIGEN schoonmoeder...

16-12-2009, 10:40



Citaat door Chamsina:
Mijn moeder is echt een crème van een schoonmoeder. Ze behandelt al haar schoonkinderen (zowel schoonzonen- als schoondochters) alsof ze haar eigen kinderen zijn.
Ze bemoiet zich niet met ons of ons leven en o wee als mijn broers hun vrouwen bv iets zouden aandoen. Dan staat ze met de stok klaar.

Mijn moeder zegt altijd: ik heb zelf getrouwde dochters en ik wil ook het beste voor hen. Dus behandel ik andermans dochter even goed als mijn eigen dochters.
Hmdlh, ze is een schat van een schoonmoeder.


zo hoort het!

16-12-2009, 10:40

Citaat door BeautifulMe:
ahahahahahahah..echt stupid van mij!!!
ik heb het over mijn EIGEN schoonmoeder...



hihi, dat dacht ik al.
Jij moet dit in Hakima's topic plaatsen.

16-12-2009, 10:40

Citaat door BeautifulMe:
ahahahahahahah..echt stupid van mij!!!
ik heb het over mijn EIGEN schoonmoeder...




16-12-2009, 10:43
Mijn moeder is op zich een goeie schoonmoeder voor haar schoondochters. Ze is precies wat mijn schoonzussen willen, ze geeft ze afstand en bemoeit zich helemaal niet met ze.
Mijn moeder heeft in het begin onenigheid gehad met haar eerste schoondochter en sindsdien heeft ze zoiets van: Nou, dan niet. Ik hou me op de achtergrond en als iemand mij nodig heeft dan hoor ik het wel.

Maar als ze ziek zijn staat mijn moeder meteen in de keuken om soep, zelfgebakken brood en lemsemmen voor ze te maken.

16-12-2009, 10:43

Citaat door Chamsina:
Mijn moeder is echt een crème van een schoonmoeder. Ze behandelt al haar schoonkinderen (zowel schoonzonen- als schoondochters) alsof ze haar eigen kinderen zijn.
Ze bemoiet zich niet met ons of ons leven en o wee als mijn broers hun vrouwen bv iets zouden aandoen. Dan staat ze met de stok klaar.

Mijn moeder zegt altijd: ik heb zelf getrouwde dochters en ik wil ook het beste voor hen. Dus behandel ik andermans dochter even goed als mijn eigen dochters.

Hmdlh, ze is een schat van een schoonmoeder.


Wauw..hamdoelilah!!!! Je mag blij zijn met zo'n moeder..

16-12-2009, 10:45
[QUOTE=Oktober;75198707]Mijn moeder is op zich een goeie schoonmoeder voor haar schoondochters. Ze is precies wat mijn schoonzussen willen, ze geeft ze afstand en bemoeit zich helemaal niet met ze.
Mijn moeder heeft in het begin onenigheid gehad met haar eerste schoondochter en sindsdien heeft ze zoiets van: Nou, dan niet. Ik hou me op de achtergrond en als iemand mij nodig heeft dan hoor ik het wel.

Maar als ze ziek zijn staat mijn moeder meteen in de keuken om soep, zelfgebakken brood en lemsemmen voor ze te maken.[/QUOTE]


Ja wallah die van mij ook.. Ook als ze bevallen zijn, zorg ze voor hun tot ze zelf op de been zijn...

Machallah

16-12-2009, 10:46

Citaat door Vlinder07:
Wauw..hamdoelilah!!!! Je mag blij zijn met zo'n moeder..


hmdlh, wens iedereen zo'n schoonmoeder toe.

Ik heb nu een schoonmoeder die het tegenovergestelde is van mijn moeder en dat is wel even slikken...

16-12-2009, 10:48

Citaat door wonderlijk:
[QUOTE=Oktober;75198707]Mijn moeder is op zich een goeie schoonmoeder voor haar schoondochters. Ze is precies wat mijn schoonzussen willen, ze geeft ze afstand en bemoeit zich helemaal niet met ze.
Mijn moeder heeft in het begin onenigheid gehad met haar eerste schoondochter en sindsdien heeft ze zoiets van: Nou, dan niet. Ik hou me op de achtergrond en als iemand mij nodig heeft dan hoor ik het wel.

Maar als ze ziek zijn staat mijn moeder meteen in de keuken om soep, zelfgebakken brood en lemsemmen voor ze te maken.[/QUOTE]


Ja wallah die van mij ook.. Ook als ze bevallen zijn, zorg ze voor hun tot ze zelf op de been zijn...

Machallah


Ja mijn moeder dus ook. Ook al deden zij dat niet voor haar toen zij geopereerd werd. Mijn moeder is in korte tijd 3 keer geopereerd en het waren zware operaties. Geen een van de schoondochters die langskwam met een gevuld pannetje of iets anders. Of even haar huisje schoonmaken ofzo. Ze wisten dat ze niks kon en mocht, maar kwamen pas na een week even langs.
Maar als hun ziek zijn, al is het maar griep dan staat mijn moeder gelijk in de keuken dingen voor ze te maken.

16-12-2009, 10:50



Citaat door Chamsina:
hmdlh, wens iedereen zo'n schoonmoeder toe.

Ik heb nu een schoonmoeder die het tegenovergestelde is van mijn moeder en dat is wel even slikken...


Misschien valt ze reuze mee zodra jullie gaan trouwen. Lijkt me echt erg als je schoonmoeder alles behalve aardig..Het blijft toch de moeder van je geliefde. Ik ben god zo dankbaar dat ik een lieve schoonmoeder heb. Mijn moeder zegt altijd tegen, mocht er ooits iets voorvallen tussen jullie, dan is het jouw schuld

16-12-2009, 10:52

Citaat door Feeks:
Mijn moeder is liever tegen haar dan tegen mij



dat ook weer niet hoor

16-12-2009, 10:57
heb ik gedaan meiden, bij de topic van hakima03..ik draafde echt door! hehehe

nu mijn moeder als schoonmoeder, mams heeft twee nederlandse schoondochters en me moeder is echt enorm blij met ze. me schoonzussen doen alles voor me moeder, helpen in het huishouden, boodschappen met mams doen, echt alles behalve koken! ze kunnen echt niet koken..en soms heeft me moeder van die buien en zegt tegen haar schoondochter, ga je wat lekkers maken straks?? dan zegt me schoonzus, nou jemma, ik ga een heeerlijke basilicum tomatensoep maken met een stokbroodje erbij en een kuipje boursin. dan zegt me moeder kuipje wat????
en ik en me zussen liggen dubbel...ze bedoelen het goed maar is soms echt lachen.
dan zegt mams tegen me broer zooo hee wat ga jij heeeeerlijk eten vanavond zoon. hihihi...me moeder kan soms gevaarlijk uit de hoek komen.
voor de rest echt top is mijn mams..

Pagina's : [1] 2