Bekijk volle/desktop versie : Bekeerde Moslima: Zuster Noera



Pagina's : [1] 2

15-06-2004, 17:19

Citaat door Oem_Qataadah_:
Hier het ingrijpende verhaal van Noera.

Ik werd geboren als ongewenst kind en mijn ouders besloten toch maar om te trouwen. Daarbij werd ik, omdat ik een meisje was en niet gewenst was, zonder liefde en genegenheid grootgebracht. Ik kreeg ook nog een broertje die 1½ jaar jonger was. Ik voelde op heel jonge leeftijd al het verschil dat er werd gemaakt tussen mij en mijn broertje.

Mijn ouders waren ongelovige mensen. Mijn vader dronk veel en mijn moeder was altijd hysterisch. Er was veel ruzie in huis en ook geweld. Op jonge leeftijd begon ik van huis weg te lopen. Ik zocht rust en had het gevoel dat niemand om mij gaf. Ik snakte naar liefde en had een vreselijke hekel aan drank. Alleen de geur al, daarvan kreeg ik zelfs een angstig gevoel. Nee, nooit zou ik een man trouwen die dronk! Ik sliep in parken of in lege huizen die gesloopt zouden worden. Na een tijdje werd ik in een tehuis geplaatst waar het er ook erg aan toe ging. Ik voelde mij tussen al die andere meisjes toch alleen. Toen ik zeventien was ben ik getrouwd met een Italiaanse man en ben ik in Itali?aan wonen. Ook dat was het niet; ik dacht liefde en geborgenheid gevonden te hebben, maar nee, ook deze man dronk met alle problemen die daarbij komen. Om niet alleen te hoeven zijn ben ik toch nog enkele jaren met hem getrouwd gebleven, hier in Holland.

Daarna kwam ik via een oudere vriendin in contact met een moslimman, die twee jaar ouder was dan ik. Hij was lief en vertelde dat hij moslim was en dat moslims geen alcohol dronken. Dat gaf mij hoop; eindelijk iemand die net als ik niet dronk, ik was dolblij. Ik begon toen ook ritueel geslacht vlees te eten. Varkensvlees at ik eigenlijk sinds ik van thuis weg was al niet meer, omdat ik het vies vond en op een of andere manier stond het mij tegen. Ik raakte zwanger van hem, daarna begon de ellende. Het bleek dat hij getrouwd was in zijn land en dat zijn vrouw ook zwanger was: zij was twee maanden verder. Hij vertelde dat hij niet van deze vrouw hield, maar dat als de baby was geboren, hij zou scheiden. Hij begon tot mijn verbazing ook te drinken, kwam soms nachten niet opdagen en begon een andere man te worden. Ik ben zelf twee keer naar zijn familie in het buitenland geweest. Ik heb daarna besloten om alleen met mijn zoontje verder te gaan. Ik hield van mijn zoontje, heb altijd gedacht dat als ik ooit kinderen zou krijgen ik nooit verschil tussen hen zou maken.

Ik hield van mijn kind, maar voelde mij als hij in zijn bedje lag erg eenzaam. Ik had geen contact meer met mijn familie. Ik kwam toen in contact met een andere moslimman. Ik kreeg met deze man veel armoede, hij was gokverslaafd. Ik kreeg nog een zoontje. Ik trouwde na een half jaar. Hij stal van mij, ik moest mijn geld verstoppen in de wasmachine. Hij verkocht drugs, loog en deed eigenlijk alles wat een goede moslim niet mag doen. Ik zei hem elke keer dat Allah hem zou straffen voor wat hij allemaal deed. Ook zweerde hij bij Allah, terwijl hij loog. Ook al was ik toen nog geen moslim, vaak kreeg ik signaaltjes zoals ‘kijk maar in je tas’. Dan was mijn portemonnee weg. Of ’s avonds ging ik mijn bed uit, dan was mijn giropas verdwenen. Altijd ontkende hij, ook al had ik een bewijs. Ik zorgde voor geld en voor de kinderen, hij deed niets, was altijd weg. Ik mocht met niemand omgaan, ik werkte bij bejaarden, zorgde voor mijn kinderen en betaalde de rekeningen. Na vier jaar ben ik naar een andere stad verhuisd. Ik wou daar opnieuw beginnen…

Ik ben zelf nooit lui geweest en ik had gelukkig wat geld gespaard. Daar heb ik mijn huis mee ingericht. Want bij mijn ex-man had ik spullen van de vuilnisbelt. Gelukkig was ik slim genoeg om geld apart te leggen, omdat ik voelde dat ik ook met hem niet verder kon. Ik had het in die andere stad ook best moeilijk, ik huilde vaak en ik begon met Allah te praten, zoals: “Allah, waarom krijg ik zoveel straf, ik weet dat ik geen slecht mens ben, ik heb een goed hart. Waarom kan ik mij niet gelukkig voelen, alstublieft help mij”. Ik wist verder niets van de Islam, want mijn ex-man deed nooit salaat (gebed) of vaste niet tijdens Ramadan. Hij praatte daar nooit over. Het enige wat hij altijd zei was: “Ik ben moslim en jij niet, en daarom gaat het niet goed met ons”. Dus zo gaf hij mij de schuld. Naar de moskee ging hij nooit. Maar in die tijd wist ik daar eigenlijk heel weinig van af. Ik heb mijn kinderen laten besnijden, dat vond ik zelf een goede keuze. Mijn jongste zoontje was een kind met ernstige gedragsstoornissen. Daar had ik ook mijn handen vol aan. Dat was geestelijk en lichamelijk erg zwaar. Ik werkte er nog bij, om mijn kinderen goed te kunnen kleden en voeden.

Ik ben zeven jaar alleen met mijn kinderen gebleven, tot ik een andere man in mijn leven kreeg. Ik ging nooit uit, dronk niet en rookte niet, dus heb ik door een advertentie te plaatsen contact gekregen met deze man. Ik wilde een eerlijke betrouwbare moslimman, die echt aan zijn geloof deed. Daar deed deze man aan. Het eerste jaar ging goed, daarna werd ik gebruikt. Het was hem om een verblijfsvergunning te doen. Daarna is er zoiets vreselijks in mijn leven gebeurd, dat ik niet meer verder wou. Deze pijn en verdriet had ik in al mijn jaren van pijn en eenzaamheid en ellende nooit eerder gevoeld. De pijn was voor mij ondragelijk geworden. Ik kon met deze pijn nooit meer verder leven.

Ik heb twee maal een zelfmoordpoging gedaan, want ik wou niet meer verder leven. Ik kon dat ook niet meer, zo’n pijn had ik. Ik heb mijn vriendin opgebeld en gezegd wat zij tegen mijn zonen moest zeggen. Ik heb een briefje voor mijn oudste zoon neergelegd en wat spaargeld. Toen heb ik alle pillen die ik kon vinden ingenomen. Later is de politie met mijn zoon naar mijn huis gegaan en hebben ze mij daar bewusteloos gevonden. Ik kwam bij in het ziekenhuis op de eerste hulp. Ik zag daar niemand en ik was heel erg teleurgesteld dat ik nog leefde. Ik ben toen het ziekenhuis uitgelopen, daar stond mijn oudste zoon, die dacht dat ik naar huis mocht (terwijl ik weg was gelopen). Hij zei tegen mij: “Mamma, niet meer doen h? Ik zei: “Nee jongen”, maar ik wist dat ik het de volgende dag weer zou doen.
.

15-06-2004, 17:39


Moge Allah haar insha Allah helpen

15-06-2004, 17:56
Als ik het goed heb..wilde deze zuster een weeshuis opzetten in Marokko..En ze wilde daar blijven wonen..Helaas deden ze in Marokko hier moeilijk over..Ze heeft ook niet voldoene geld bij elkaar kunnen verzamelen om het weeshuis op te richten..

Moge Allah haar bijstaan..amien..

15-06-2004, 19:31

Citaat:
“Mamma, niet meer doen h? Ik zei: “Nee jongen”, maar ik wist dat ik het de volgende dag weer zou doen.
Dit was 't meest hartverscheurendst! Alhamdolilaah dat ze toch nog 't licht heeft gezien..

Jazaki Allaahu gayran Oem_Qataadah_

15-06-2004, 20:39


oum ahmed rahimahallah, deze mashállah zuster missen we tot op de dag van vandaag nog.

14-08-2004, 12:55

Citaat:
Origineel gepost door Abu_Baseer
masha'allah een toppertje
..

14-08-2004, 13:19
Wow..

14-08-2004, 15:34
Oem Qatadaah geen grappen met jou hé.

14-08-2004, 15:51

Citaat:
Origineel gepost door Fitrah
Als ik het goed heb..wilde deze zuster een weeshuis opzetten in Marokko..En ze wilde daar blijven wonen..Helaas deden ze in Marokko hier moeilijk over..Ze heeft ook niet voldoene geld bij elkaar kunnen verzamelen om het weeshuis op te richten..

Moge Allah haar bijstaan..amien..
Als dat moeilijk is dan is het best voor haar om de weeshuizen in Marokko te steunen. Ze vragen steun en hulp genoeg. Je kan er vrijwillig werken, je kan ze financieel steunen. Elke stad heeft wel een weeshuis dus steun elkaar om 1 te worden, dat is beter dan 1000 weeshuizen maar zonder steun.

14-08-2004, 16:42

Citaat:
Origineel gepost door oum_amr
oum ahmed rahimahallah, deze mashállah zuster missen we tot op de dag van vandaag nog.
Ra7imahallaah

14-08-2004, 18:57

Citaat:
Origineel gepost door oum_amr
oum ahmed rahimahallah, deze mashállah zuster missen we tot op de dag van vandaag nog.
Allahie yoeskienha djannatie Na3eem insha'Allah

Ps: Mooi verhaal Oem_Qataadah, barakAllahoefieki

14-08-2004, 20:26
a salam oealaikom

MASCHALLAH gewoon..

echt een prachtig verhaal..alhamdoelilah dat Allah swt. haar ogen heeft geopend..Alloe Akbar!!!!!!!!!!!!!


a salam oealaikom

14-08-2004, 21:09



Citaat:
Origineel gepost door Oem_Qataadah_
....sorry oeghtie...maar ik begrijp jouw zin niet...hoezo geen grappen met mij?
Ik heb 't over die foto in je ondertekening

15-08-2004, 10:58

Citaat:
Origineel gepost door almaghribi
Ra7imahallaah
moeder van onze ahmed????

15-08-2004, 13:53
Kennen jullie http://www.islamlinks.tk al?

Pagina's : [1] 2