Bekijk volle/desktop versie : In hoeverre



15-12-2009, 18:13
[Ben jij het met dit stukje eens?]


"Je leven wordt door je ouders bepaald uiteindelijk(meestal vooral de moeders). Alles wat je doet in het leven hangt uiteindelijk af van je ouders,dit is niet zo gek omdat zij je opvoeden maar bepaalde beslissingen worden ook door hen genomen al zou jij ze zelf moeten nemen. Het maakt niet uit of je een merdi el walidien bent of een mesogt el walidien, uiteindelijk luister je toch naar alles wat je ouders zeggen.

Denk aan partnerkeuze, carrierekeuze,etc.

Dit wil dus zeggen dat je je ouder's geluk voor dat van jezelf zet,aangezien je het niet altijd eens zult zijn met ze maar je nood gedwongen voelt in te stemmen met alles wat zij willen.


Ben je het hier mee eens of niet? Explain.


Ik heb ook een vraagje, als een ouder zijn kind laat kiezen op eigen geluk dan wordt het toch verbroken,dan is je kind gelukkig en worden zijn/haar kinderen ook gelukkig,waarom gebeurt dit niet?


Uiteindelijk zijn er bepaalde punten waar ouders gewoon geen zeg hebben,misschien enkel een mening. Ik vind mijn moeder vooral erg belangrijk,ik vertel haar letterlijk alles en ik weet hoe zij denkt over bepaalde dingen,en ondanks dat ik het heel goed met haar kan vinden en alles kan bespreken, verschillen we toch van mening.

Bottom line: een overgrote deel is en blijft moederskind,maar is dit terecht of niet?]

15-12-2009, 18:16



Citaat door Raindrops.:
Ik heb alleen dit gelezen: "Je leven wordt door je ouders bepaald uiteindelijk(meestal vooral de moeders)" en dat is al meer dan voldoende: Oneens.



licht toe.

15-12-2009, 18:17
Oneens.

De mijne vertelden me altijd dat je je eigen keuzes maakt, zodat je, als het verkeerd uitpakt, geen vingertje kunt wijzen en zelf de verantwoordelijkheid leert dragen voor de gevolgen van je keuzes.

15-12-2009, 18:21

Citaat door MOisBACK:
Oneens.

De mijne vertelden me altijd dat je je eigen keuzes maakt, zodat je, als het verkeerd uitpakt, geen vingertje kunt wijzen en zelf de verantwoordelijkheid leert dragen voor de gevolgen van je keuzes.



Ik vind dat een goede houding. Ik moest hier ineens aan denken, ik ken een aantal die echt zoveel problemen hebben gehad door de keuzes van hun ouders, en diezelfde ouders voelen zich schuldig zonder dat er met een vinger naar ze wordt gewezen.

Het is echt gek hoe mensen in de ban blijven van zoiets.

Ik ben zelf altijd aan de opstandige kant geweest,iemand met een mening,soms misschien te veel maar dat is toch ons recht? Dan heb je ten minste geen shoulda,woulda,coulda gevoel..

15-12-2009, 18:24



Citaat door mnl_oma:
Ik vind dat een goede houding. Ik moest hier ineens aan denken, ik ken een aantal die echt zoveel problemen hebben gehad door de keuzes van hun ouders, en diezelfde ouders voelen zich schuldig zonder dat er met een vinger naar ze wordt gewezen.

Het is echt gek hoe mensen in de ban blijven van zoiets.

Ik ben zelf altijd aan de opstandige kant geweest,iemand met een mening,soms misschien te veel maar dat is toch ons recht? Dan heb je ten minste geen shoulda,woulda,coulda gevoel..


Ja, precies.
Ik doe ook gewoon alles op mijn manier. Schijt aan de rest, . Plat gezegd!

15-12-2009, 18:29

Citaat door MOisBACK:
Ja, precies.
Ik doe ook gewoon alles op mijn manier. Schijt aan de rest, . Plat gezegd!


Oh ok, dat is ook apart,meeste Marokkaanse mannen zijn moederskindjes.

15-12-2009, 23:28

Citaat door mnl_oma:
Oh ok, dat is ook apart,meeste Marokkaanse mannen zijn moederskindjes.


Tsja, ikzelf ben zeker wel geinteresseerd in de mening van mijn moeder, maar mijn moeder zal nooit iets eisen als ze weet dat ik dat niet wil. Ze geeft haar mening en dat is dan ook het enige, gelukkig.

15-12-2009, 23:36
Als ik er toch zo over nadenk: groot deel van mn leven heeft richting gekregen door mn ouders, en dat is een keuze van mezelf. Ik heb mijn eigen mening, dat wordt niet beïnvloed. Maar ik zal nooit iets durven doen waar mijn ouders niet 100% achterstaan.

15-12-2009, 23:50
Ja,dat kan.
Alleen,heb je echt 100% die zekerheid nodig van hen? Ik bedoel,je kunt toch je eigen keuzes maken(uiteraard zijn er grenzen,etc) al zijn ze het er niet altijd mee eens?