Bekijk volle/desktop versie : wanneer noem je het vreemdgaan..



13-12-2009, 20:44
Beste mensen,

ik raak een beetje in de war van de definitie van vreemdgaan;

sommige zeggen dat het pas vreemdgaan is als je getrouwd bent
andere zeggen weer al ben je vriend en vriendin en de ander flikflooit erop ls dan is het vreemdgaan.

Ik zelf vind dat als je met iemand een relatie hebt, en zegt van die persoon te houden dan heb je geen behoefte meer aan een ander, dus dan vind ik zelfs bellen en smsen al vreemdgaan, sorry. Wat voor doel heeft het om een meisje te bellen en gezellig mee te kletsen terwijl je al en vriendin hebt, andersom geldt hetzelfde. Ik ben ervan overtuigd dat van bellen en sms uiteindelijk een band ontstaat, daarna wil je elkaar zien of afspreken en voor je het weet heb je contact met twee.

hoe denken jullie daarover

13-12-2009, 20:47


In de islam kan je alleen vreemdgaan als je getrouwt bent. Als je het doet voor het huwelijk spreek je bij een vriendje nemen al over 'overspel'. Laat staan nog meer overspel. Not good.

13-12-2009, 20:50
okay, ik snap je dus als je een relatie neemt met elkaar is het al overspel dus het kan nooit overspel zijn als hij naast jou nog iemand anders ziet. Duidelijk, kan ik me wel in vinden want een relatie is gewoon haram

13-12-2009, 20:52
als contact hebt met de itentie om te trouwen met die persoon dan kan/mag je niet met een ander contact hebben anders ben je naar mijn mening verkeerd bezig...

13-12-2009, 20:57



Citaat door flashia:
als contact hebt met de itentie om te trouwen met die persoon dan kan/mag je niet met een ander contact hebben anders ben je naar mijn mening verkeerd bezig...


Ja ben ik het mee eens, maar ik hoor met name de mannen zeggen, garantie heb je nooit, en dat ze geen contact hoeven te vermijden pas als ze getrouwd zijn. Geloof me ken er veel die echt open staan voor contact.

13-12-2009, 22:17

Citaat door cheba_jamila:
Ja ben ik het mee eens, maar ik hoor met name de mannen zeggen, garantie heb je nooit, en dat ze geen contact hoeven te vermijden pas als ze getrouwd zijn. Geloof me ken er veel die echt open staan voor contact.



ik weet et... tegenwoordig is getrouwd zijn zelfs geen garantie dat ze niet vreemdgaan

ze hebben er schijt aan