Bekijk volle/desktop versie : Utrechtse wijk Overvecht-Zuid stuk onveiliger en crimineler geworden



Pagina's : [1] 2 3 4

13-12-2009, 14:08
Overvecht-Zuid stuk crimineler
UTRECHT - De Utrechtse wijk Overvecht-Zuid is onveiliger geworden. Er wordt meer ingebroken en er is ook meer overlast van jongeren op straat.

De bewoners hebben een brief hierover gekregen van de gemeente en de politie. Komende maand is er een bijeenkomst over de problemen, waar ook burgemeester Wolfsen bij is.

De oorzaak van de toename van de onveiligheid in Overvecht-Zuid is onbekend.

bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/222758

13-12-2009, 14:13


En officieel wordt al maar door aangegeven dat in de grote steden de misdaad terugloopt, dat het steeds beter wordt in die vreselijke wijken.

13-12-2009, 14:18

Citaat door pukkepuk25:
En officieel wordt al maar door aangegeven dat in de grote steden de misdaad terugloopt, dat het steeds beter wordt in die vreselijke wijken.


Utrechtse, Rotterdamse en Amsterdamse achterstandswijken scoren niet zo hoog. In de meeste van al die wijken gaat het beter, alleen is dit een uitzondering.

Tevens gaat het ook veel slechter in de Utrechtse probleemwijk Zuilen.

13-12-2009, 15:38
die 2 wijken zijn der aan, zou er niet willen wonen.

13-12-2009, 18:38


Die jongeren hebben ouders die geen kinderen verdienen. Beter kan je ze preventief ruimen.......

13-12-2009, 18:41

Citaat door samirtje:
Overvecht-Zuid stuk crimineler
UTRECHT - De Utrechtse wijk Overvecht-Zuid is onveiliger geworden. Er wordt meer ingebroken en er is ook meer overlast van jongeren op straat.

De bewoners hebben een brief hierover gekregen van de gemeente en de politie. Komende maand is er een bijeenkomst over de problemen, waar ook burgemeester Wolfsen bij is.

De oorzaak van de toename van de onveiligheid in Overvecht-Zuid is onbekend.

bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/222758


De oorzaak doet er niet zo toe.

Opsluiten die criminelen, en nooit meer loslaten. Op een gegeven moment zitten ze allemaal achter slot en grendel en kun je de sleutel het beste maar weggooien.

Zielig hè?

13-12-2009, 19:39

Citaat door Klontje:
Die jongeren hebben ouders die geen kinderen verdienen. Beter kan je ze preventief ruimen.......

andersom

13-12-2009, 20:23
het is gewoon te gek dat die straat schoffies de boel verzieken. nederland moet veel harder gaan straffen

18-12-2009, 20:40

Citaat door Klontje:
Die jongeren hebben ouders die geen kinderen verdienen. Beter kan je ze preventief ruimen.......


Je bedoeld juist het tegenovergestelde mag ik hopen..

18-12-2009, 20:41
Grappig. Ik wilde nèt gaan zeggen wat ik 6 dagen geleden al gezegd heb. Lekker consistent!

18-12-2009, 20:43

Citaat door JuztMe_:
die 2 wijken zijn der aan, zou er niet willen wonen.

ik woon in een van de blokken waar het het ergst is. maar je merkt er niets van
het is geen vieze wijk met junkies enzo
er wordt gewoon af en toe een bus overvallen of een inbraak gepleegd meer niet.


en zulke berichten zijn sowieso stigmatiserend voor de wijk overvecht. in de wijk wonen meer dan 30.000 mensen je kunt niet eens lopen van noord naar zuid, toch krijgt men het idee dat heel overvecht crimeneler wordt.

18-12-2009, 20:47

Citaat door kortsluiting:
ik woon in een van de blokken waar het het ergst is. maar je merkt er niets van
het is geen vieze wijk met junkies enzo
er wordt gewoon af en toe een bus overvallen of een inbraak gepleegd meer niet.


en zulke berichten zijn sowieso stigmatiserend voor de wijk overvecht. in de wijk wonen meer dan 30.000 mensen je kunt niet eens lopen van noord naar zuid, toch krijgt men het idee dat heel overvecht crimeneler wordt.


Er staat duidelijk dat Overvecht-Zuid crimineler en onveiliger is geworden.

18-12-2009, 20:53



Citaat door kortsluiting:

er wordt gewoon af en toe een bus overvallen of een inbraak gepleegd meer niet.


Zie hier het probleem...

18-12-2009, 20:54

Citaat door samirtje:
Er staat duidelijk dat Overvecht-Zuid crimineler en onveiliger is geworden.

Dan kun je beter in Overvecht-Noord wonen toch?

(ik ben in Zuilen groot geworden).

18-12-2009, 20:57

Citaat door kortsluiting:
ik woon in een van de blokken waar het het ergst is. maar je merkt er niets van
het is geen vieze wijk met junkies enzo
er wordt gewoon af en toe een bus overvallen of een inbraak gepleegd meer niet.


en zulke berichten zijn sowieso stigmatiserend voor de wijk overvecht. in de wijk wonen meer dan 30.000 mensen je kunt niet eens lopen van noord naar zuid, toch krijgt men het idee dat heel overvecht crimeneler wordt.


Ik heb ooit een jaar of twee bij overvecht station gewoond en toen was het ook al geen feest. Het gaat bij onveiligheid juist niet direct om junks maar over vernielingen, overvallen, in elkaar slaan, bedreiging, etc. Ik heb vrij lang gewoond in de Pijp Amsterdam.....in een tijd dat veel junks daar naartoe werden gejaagd vanuit de binnenstad. Ik voelde mij niet echt onveiliger. Het was wel viezer en je moest regelmatig iemand vragen niet voor jouw deur te slapen.

Pagina's : [1] 2 3 4