Bekijk volle/desktop versie : Life is not in your hand



13-12-2009, 00:09
Na vele verhalen op marokko.nl te hebben gelezen, werd het voor mij tijd om ook maar eens mee te doen.

(gemeende) Feedback is altijd welkom


I feel like something holds me back
it keeps me of the right track
I´m losing myself
I need help

WHo´s gonna guide me through the night
who´s gonna stay by my side

just be there for me
and wipe my tears
before i´ll get soaken
Just stay with me ooh I´m heartbroken


Luisterend naar de radio vraag ik me af of de zangeres werkelijk hetzelfde als ik mee maakt, of alleen voor het grote publiek produceert. Het gevoel dat ik er alleen voorsta overspoeld mij weer. Jarenlang heeft het mij in zijn greep gehouden, maar nu weet ik wel beter. Relaties zijn maar voor even. Je moet fouten maken, de onjuiste tegen komen om de te weten wat je in de ware zoekt.
Dus besloot ik om een tijdje off love te blijven. Drie jaar lang is het me gelukt. Totdat hij in mijn leven verscheen.


Ik gaa verder als er publiek is

13-12-2009, 00:33


Mooi begin, ga door meid.. en check je hoekje

13-12-2009, 00:36
Danke schön vervolg komt zoo op

13-12-2009, 01:07
Ik was 15 toen ik voor het eerst verliefd werd, Ik was 16 toen ik wederzijdse verliefdheid leerde kennen en ik was 17 toen ik voor het eerst mijn hart brak. Jeugdige verliefdheden die kort samengevat mijn mening vormde over mannen en relaties; ze gaan nooit op de manier die je verwacht.

Ken je het gevoel dat je hebt als je denkt dat alles goed gaat, dat je de de hele wereld aan kan. Die instelling deed mij de das om, liet mij achter zonder controle en afhankelijk van het lot.

Het was een zonnige dag. Ik was ook nog eens mooi op tijd het huis gegaan wat mij de mogelijkheid gaf om een lekkere kop koffie te halen. Een korte rij bij de kassa gaf mij een akelige gevoel. Het zit té veel mee. Mijn geluk is niet iets waarover ik opschep. Schouders ophalend vergeet ik de gedachte en loop ik met mijn koffie verkeerd naar mijn auto en daar zie ik het al. De felgekleurde bon die aangeeft dat ik niet betaald heb voor het parkeren.
´Waar staat die verdomde bord dan!!´ riep ik tevergeefs hardop. Niet wetend dat ik een aanschouwend publiek had, word ik luid uit mijn geklaag gewekt door een vleiende stem: ´Precies achter u mevrouw.´ Geïrriteerd wend ik mij tot de ziel die mij nu durft aan te spreken. Grijnzend staart meneer de politie agent mij zelfverzekerd aan. In gedachten denk ik aan een tiental passende Marokkaanse scheldwoorden maar in de werkelijkheid zet ik een glimlach op; ´Heeft u mij deze bekeuring gegeven?´ krijg ik er bekrompen uit. ´Inderdaad mevrouw, dat ziet u bij ondertekende, Meneer Rayan el Mektoub.´ Een Marokkaan, is het eerste wat mij te binnen schoot. Het feit dat hij er behoorlijk knap uitzag ontging mij ook niet. ´Op welke grond geeft u mij een bekeuring?´ vroeg ik. U staat geparkeerd op een terrein waarvoor u moet betalen.´ antwoordde hij verbeten. ´Maar ik wist toch echt niet dat het zo is, dat moet toch wel mee kunnen tellen ? ´Ik moet u helaas mee delen dat ik bij dit besluit blijf. U ontvangt thuis een uitgebreide brief waarin staat hoe u bezwaar kunt aanschrijven.´ zei hij Met een zucht en een blik op mijn horloge zag ik dat ik te laat zou komen voor werk. Zonder te antwoorden, liep ik naar mijn autoportier en stapte ik in.

Eenmaal, op tijd, aangekomen stapte ik de lift uit en liep ik richting verdieping 4 marketing en distributie, de afdeling waar ik als senior manager werk. In mijn kantoor doe ik de computer aan en lees ik mijn nieuwe memo´s. Verschrikt merk ik de nota op waar als onderwerp staat ; Inbraak in NEMO, Het bedrijf waar ik werk. Als ik de email open, lees ik dat er in het weekend ingebroken is op de afdeling financiële administratie. Belangrijk gegevens ontbreken en de recherche spreekt morgen met elke leidinggevende. Beduusd schrijf ik de tijden op. Toch sonja, Mijn buurkantoorvrouw eens gauw ondervragen, kijken of zij hier iets meer van afweet. Na de hele dag hard te hebben gewerkt, rijd ik met mijn auto richting huis. Als mijn blik op de bekeuring valt, krijg ik Meneer Rayan el Mektoub maar niet uit mijn hoofd.

en kritiek, aanwijzingen ??? Alle is welkom

13-12-2009, 01:14


Gezien het nu best wel laat is, denk ik dat ik mijn nest in duik.

Morgen rond 12 uur een vervolgje Ik hooop dat er dan wel wat meer animo is.

tot dan InshaAllah.

13-12-2009, 14:05
erg goed begin!

10-01-2010, 20:38
Ga verder het is leuk
Of ben er mee gestopt