Bekijk volle/desktop versie : 3d artist impression van mijn huis



11-12-2009, 01:27
Salaam!
Misschien kan iemand mij een goed advies geven. We willen binnenkort een huisje bouwen in Marokko. Maar voor dat we de grote uitgaven gaan doen, wil ik eerst een beeld maken hoe het huis gaat eruitzien, zo een sfeerimpressie (of artist impression dus).
Ik zie af en toe van dat soort mooie 3d impressions op bouwborden of in een brochure. En ik zag ook een aantal artist impressions op funda.
Dat zijn dus geen echte foto's, maar dat ziet eruit alsof het echt is!
We gaan in princiepe geen commertieel gebruik maken van deze artist impressions. Het is puur voor ons zelf. We gaan het uitprinten en ergens op de muur een pleke vinden gewoon als een versiering van ons huis.
Ik heb wel op google gezocht uiteraard maar zo een artist impression bestellen bij een 3d tekenbureau kost mijn maandelijks salaris (of soms meer)! En ik wilde nog een 3d animatie filmpje laten maken maar dat is waarschijnlijk nog duurder, dus laat het dan maar mooi zitten..
Ik denk dat ik het ergens goedkoper kan krijgen, misschien bij een lokale 3d visualisatie tekenbureau in Marokko ofzo.
Maar ik vraag me ook af hoe dit soort 3d artist impressions gemaakt worden. Misschien is het toch zelf te maken in photoshop of iets dergelijks.
Ik zou het dus of zelf proberen te tekenen of naar een betaalbare 3d tekenbureau gaan. Heeft iemand hier verstand van?

11-12-2009, 13:06


Dank je wel Salima!
Maar ik denk dat ik toch een digitale versie wil maken want de handschetsen vind ik niet passend. Ze zijn soms ook mooi hoor, maar de smaken verschillen.
Ik heb gisteren een goed 3d tekenbureau gevonden die het wel betaalbaar kan maken voor me. Ik heb alle schetsen meegenomen en een goed gesprek gehad. Dat ziet er nu beter uit, ik krijg twee artist impressions bijna voor de helft van de prijs en dat nog in een weekje. Dus eigenlijk hoef ik verder biet te zoeken.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten..