Bekijk volle/desktop versie : Homo's doen zelden aangifte van geweld



09-12-2009, 20:35
DEN HAAG - Ruim 70 procent van de homo's krijgt te maken met discriminatie of geweld als gevolg van hun seksuele geaardheid. De slachtoffers doen vaak geen aangifte bij de politie. Daardoor blijven de daders vaak onbestraft.

Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek, waarvoor het kabinet opdracht had gegeven. Uit het onderzoek komt naar voren dat de daders vaak jonge mannen zijn met strikte opvattingen over seksualiteit. Ze treden vaak op als groep en pakken bij voorkeur homo's aan die ze in de openbare ruimte tegenkomen.

Uit cijfers van de politie blijkt dat zowel autochtonen als allochtonen zich schuldig maken aan geweld tegen homo's. De mate waarin zij opduiken in de politiecijfers weerspiegelt grofweg de verhouding tussen autochtonen en allochtonen in Nederland. Religie lijkt nauwelijks een rol te spelen bij discriminatie en geweld tegen homo's, aldus het onderzoek.

De slachtoffers zijn vaak jongeren. Homo's, onder wie ook lesbische vrouwen en biseksuelen, doen relatief weinig aangifte omdat ze incidenten bagatelliseren of liever niet als homo te boek staan. Daarnaast zeggen ze weinig vertrouwen te hebben in de politie en te verwachten dat de daders toch geen straf krijgen.

Het kabinet vindt dat homo's te weinig aangifte doen van discriminatie en geweld, ondanks de benoeming van aparte officieren van justitie voor discriminatiezaken. Vanaf augustus 2011 komt er ook een aparte registratie voor discriminatie.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5530784/__Homo_s_doen_zelden_aangifte__.html

09-12-2009, 20:42


de realiteit is een stuk minder idyllisch dan menigeen dacht en de illusie dat het verbannen van moslims helpt tegen potenrammen, kan ook de vuilnisbak in.

kennelijk is de wereld toch geen playmobildorp.

09-12-2009, 20:49
Afgezien van dat worden homo's over het algemeen maatschappelijk (nog)niet geacepteerd. Dwz. dat ze ook in het politiebureau de kans lopen dat er op zijn minst stiekem achter zijn rug om wordt gelachen.

09-12-2009, 20:50

Citaat door gekkeappie:
Afgezien van dat worden homo's over het algemeen maatschappelijk (nog)niet geacepteerd. Dwz. dat ze ook in het politiebureau de kans lopen dat er op zijn minst stiekem achter zijn rug om wordt gelachen.


gelukkig lang niet overal. helaas zijn er nog te veel achterlijke mensen in nederland.

09-12-2009, 20:53



Citaat door gekkeappie:

Religie lijkt nauwelijks een rol te spelen bij discriminatie en geweld tegen homo's, aldus het onderzoek.


Natuurlijk....

09-12-2009, 20:55
sinds wanneer wordt er naar je geaardheid gevraagd na een geweldsdelict dan?

09-12-2009, 20:58

Citaat door looneytunes27:
sinds wanneer wordt er naar je geaardheid gevraagd na een geweldsdelict dan?

Inderdaad! snap ik ook niet.
en ook niet snap ik homo geweld niet.
ik bedoel als ik met een handtasje een boeren cafe in ga.
en bij binnenkomst : HEeeeeeeeeeeee halloooooooooooo iemand wippen? ik ben namelijk homo! en oooh wee dat dat iemand me in elkaar gaat slaan!
etc. ect.

09-12-2009, 21:01

Citaat door Truebeauty_:
Een slachtoffer geeft dat zelf wel aan.
De daders maken vaak duidelijk waarom ze hem mishandelen.


dat het voor hun duidelijk is ok, maar je kunt toch gewoon verslag doen over wat er gebeurd is... signalement etc.. als men bang is voor evt reacties..

09-12-2009, 21:04

Citaat door MarocTelegraaf:
Inderdaad! snap ik ook niet.
en ook niet snap ik homo geweld niet.
ik bedoel als ik met een handtasje een boeren cafe in ga.
en bij binnenkomst : HEeeeeeeeeeeee halloooooooooooo iemand wippen? ik ben namelijk homo! en oooh wee dat dat iemand me in elkaar gaat slaan!
etc. ect.



is het nu geweld onder homo's?

dat we wel over hetzelfde spreken

09-12-2009, 21:06

Citaat door MarocTelegraaf:
Inderdaad! snap ik ook niet.
en ook niet snap ik homo geweld niet.
ik bedoel als ik met een handtasje een boeren cafe in ga.
en bij binnenkomst : HEeeeeeeeeeeee halloooooooooooo iemand wippen? ik ben namelijk homo! en oooh wee dat dat iemand me in elkaar gaat slaan!
etc. ect.


Wil je nu zeggen dat ze er zelf om vragen?

09-12-2009, 21:09

Citaat door looneytunes27:
is het nu geweld onder homo's?

dat we wel over hetzelfde spreken

Nee ik denk hetro-homo of anders om.
ik heb wel es een hetro in elkaar geslagen.
ben ik even blij dat die geen aangifte heeft gedaan onder mom van.
homo mishandeld hetro.
shit nu ben ik helemaal in de war.
...
wie gebruikt tegen wie geweld in dit artikel ?
Homo onderling of hetro's homo"of toch bi sexuelen? die vind ik altijd het ergst persoonlijk. die liegen en bedriegen.
pffffffff wat een topic

09-12-2009, 21:11

Citaat door THE_WHAT:
Wil je nu zeggen dat ze er zelf om vragen?


Ja sommige homo's vragen er zelf om. en trouwens ook sommige hetro's vragen er zelf om.
denk dat geweld meer met persoonlijkheid te maken heeft.
als ik met een handtasje een hells angel in zijn leren broek op zijn billen ga klappen in de veronderstelling dat het een leernicht is dan heb ik ook een probleem.

09-12-2009, 21:21



Citaat door MarocTelegraaf:
Ja sommige homo's vragen er zelf om. en trouwens ook sommige hetro's vragen er zelf om.
denk dat geweld meer met persoonlijkheid te maken heeft.
als ik met een handtasje een hells angel in zijn leren broek op zijn billen ga klappen in de veronderstelling dat het een leernicht is dan heb ik ook een probleem.


Ja zo gaat het..

10-12-2009, 10:26

Citaat door gekkeappie:
DEN HAAG - Ruim 70 procent van de homo's krijgt te maken met discriminatie of geweld als gevolg van hun seksuele geaardheid. De slachtoffers doen vaak geen aangifte bij de politie. Daardoor blijven de daders vaak onbestraft.

Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek, waarvoor het kabinet opdracht had gegeven. Uit het onderzoek komt naar voren dat de daders vaak jonge mannen zijn met strikte opvattingen over seksualiteit. Ze treden vaak op als groep en pakken bij voorkeur homo's aan die ze in de openbare ruimte tegenkomen.

Uit cijfers van de politie blijkt dat zowel autochtonen als allochtonen zich schuldig maken aan geweld tegen homo's. De mate waarin zij opduiken in de politiecijfers weerspiegelt grofweg de verhouding tussen autochtonen en allochtonen in Nederland. Religie lijkt nauwelijks een rol te spelen bij discriminatie en geweld tegen homo's, aldus het onderzoek.

De slachtoffers zijn vaak jongeren. Homo's, onder wie ook lesbische vrouwen en biseksuelen, doen relatief weinig aangifte omdat ze incidenten bagatelliseren of liever niet als homo te boek staan. Daarnaast zeggen ze weinig vertrouwen te hebben in de politie en te verwachten dat de daders toch geen straf krijgen.

Het kabinet vindt dat homo's te weinig aangifte doen van discriminatie en geweld, ondanks de benoeming van aparte officieren van justitie voor discriminatiezaken. Vanaf augustus 2011 komt er ook een aparte registratie voor discriminatie.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5530784/__Homo_s_doen_zelden_aangifte__.html

Eens kijken of als we pedo's in elkaar slaan de 'daders' toch geen straf krijgen
Maar goed. Ergens komt homoseksualiteit onder de vijanden van de Islam ons wel goed uit...