Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan de getrouwde damens



Pagina's : [1] 2

08-12-2009, 20:31
Wat zouden jullie doen als jullie man/partner gestopt is met bidden
of niet bid?
Stel je bent getrouwd en je man bid gewoon en opeens stopt hij daarmee,
hoe zouden jullie hierop reageren en wat zouden jullie doen?
Zouden jullie dit accepteren of niet?

08-12-2009, 20:33


heel boos zijn en hem dwingen om te bidden.. Bidden of geen sek.s ofzo wat dat betreft zijn ze net kleine kinderen.. En iemand die zijn salaat niet meer verricht moet behenadeld worden als een klein kind...

08-12-2009, 20:38
Geleerden zeggen dat je geen gemeenschap mag hebben met je man als die niet bid. Dus dat klinkt als een prima oplossing.

08-12-2009, 20:44
nou hij komt in ieder geval niet naast me te liggen!
En als hij zijn gebed niet weer oppakt uit vrees voor Allaah dan is het over en uit!

Salaamu alaikoem

08-12-2009, 20:44



Citaat door City_Sister:
Geleerden zeggen dat je geen gemeenschap mag hebben met je man als die niet bid. Dus dat klinkt als een prima oplossing.


Dat is zeker een prima oplossing, maar stel hij gaat het dan buiten zoeken omdat jij het hem niet geeft? Als hij het lef heeft om te stoppen met bidden dan heeft hij zeker ook de lef om andere dingen te gaan doen.


Zelf zou ik echt met hem willen praten over de reden waarom hij is gestopt met bidden, en hem zover proberen te krijgen dit alsnog te doen. Wil hij niet meer dan is scheiden de oplossing. Ik wil een man met wie ik samen djannat kan betreden, en mijn kinderen het goede voorbeeld kan geven op het gebied van geloof.

08-12-2009, 20:45

Citaat door Majdouline___:
heel boos zijn en hem dwingen om te bidden.. Bidden of geen sek.s ofzo wat dat betreft zijn ze net kleine kinderen.. En iemand die zijn salaat niet meer verricht moet behenadeld worden als een klein kind...



Okey en stel dat je hem de sex weigert maar aslnog bid hij niet
of erger nog ermee gaat spelen dus de ene x wel bidden en dan
weer niet en ga zo maar door??

08-12-2009, 20:46

Citaat door smurfin25:
nou hij komt in ieder geval niet naast me te liggen!
En als hij zijn gebed niet weer oppakt uit vrees voor Allaah dan is het over en uit!

Salaamu alaikoem


Hoe bedoel je over en uit,zou dit een reden zijn om te gaan scheiden?

08-12-2009, 20:47

Citaat door kleuterjuf2009:
Okey en stel dat je hem de sex weigert maar aslnog bid hij niet
of erger nog ermee gaat spelen dus de ene x wel bidden en dan
weer niet en ga zo maar door??


Dan wordt het tijd voor een serieus gesprek over wat voor toekomst hij voor ogen heeft.

08-12-2009, 20:47
Geen probleem

08-12-2009, 20:47

Citaat door kleuterjuf2009:
Hoe bedoel je over en uit,zou dit een reden zijn om te gaan scheiden?


Uiteindelijk wel ja. Iemand die niet bidt is geen Moslim en een Moslimvrouw mag niet getrouwd zijn met een ongelovige.

08-12-2009, 20:47

Citaat door MaRoCcInA:
Dat is zeker een prima oplossing, maar stel hij gaat het dan buiten zoeken omdat jij het hem niet geeft? Als hij het lef heeft om te stoppen met bidden dan heeft hij zeker ook de lef om andere dingen te gaan doen.


Zelf zou ik echt met hem willen praten over de reden waarom hij is gestopt met bidden, en hem zover proberen te krijgen dit alsnog te doen. Wil hij niet meer dan is scheiden de oplossing. Ik wil een man met wie ik samen djannat kan betreden, en mijn kinderen het goede voorbeeld kan geven op het gebied van geloof.



08-12-2009, 20:51

Citaat door Figurante:
Geen probleem


Okey jij zou het zelf geen probleem vinden dat kan ook,maar bid jij zelf
dan ook niet of dat weer wel?en waarom zou jij het geen probleem vinden?

08-12-2009, 20:53



Citaat door City_Sister:
Uiteindelijk wel ja. Iemand die niet bidt is geen Moslim en een Moslimvrouw mag niet getrouwd zijn met een ongelovige.


Dat klopt helemaal en daar heb je ook gelijk in.Maar in werkelijkheid
ligt het toch een stuk ingewikkelder je bent jaren nmet die man getrouwd
je hebt lief en leed gedeeld als zoiets dan gebeurt dan is dat echt ver-
schrikkelijk maar wat ik me afvraag of wij als vrouw zijnde dan echt zo
sterk in onze schoenen staan of echt zoveel imaan hebben om dan ook echt vanje man te gaan scheiden...............?

08-12-2009, 20:56

Citaat door City_Sister:
Uiteindelijk wel ja. Iemand die niet bidt is geen Moslim en een Moslimvrouw mag niet getrouwd zijn met een ongelovige.




08-12-2009, 20:59
De profeet (sallallahu ?alaihi wa salam) zegt in een overlevering: ?Het verbond wat wij met ze zijn aangegaan, is het gebed. Als zij dit verlaten, dan hebben zij ongeloof begaan.?
En ook zegt Oemar (radiyallahu ?anhu) in een overlevering: ?Hij die het gebed niet verricht, kan niet rekenen op een aandeel in de Islam.?

En Abdoellah ibn Messoud (radiyallahu ?anhu) zei altijd: ?Degene die het gebed verlaat heeft geen geloof.? En een ander zei altijd: ?Degene die het gebed niet verricht, heeft ongeloof begaan.?

En weet ook dat het niet verrichten van het gebed, de persoon in de hel doet verdrinken. En daarom, als de mensen van de hel worden gevraagd: ?Wat is de reden waarom jullie eigenlijk in de hel terecht zijn gekomen?? Het antwoord is: dat zij niet behoren tot degenen die het gebed verrichten. En Allah zegt ook dat: ?Na hen, zijn er mensen gekomen die het gebed hebben verwaarloosd en hun begeerten hebben gevolgd.? En in die tijd, daar leven wij nu in. Hoeveel mensen hebben het gebed niet verlaten? En hebben hun begeerten gevolgd? Hoeveel? Wat is hun beloning? Ze zullen Raya tegemoet komen en Raya is een rivier in Djennah, die op hun staat te wachten.

Pagina's : [1] 2