Bekijk volle/desktop versie : De dag van vandaag



Pagina's : [1] 2

08-12-2009, 11:39
Ik heb zo lang na zitten denken en zitten vergelijken tussen NU en Toen. Helaas is TOEN niet te vergelijken met NU. Namelijk TOEN, waarin eerlijkheid, beloftes, grote hart heel belangrijk werden beschouwd, en het belangrijkste is natuurlijk liefde. Als ik mijn ouders als voorbeeld neem, telkens als ik naar hun kijk, besef ik meer hoeveel ze van elkaar houden en hoeveel ze om elkaar geven. Lang getrouwd maar altijd trouw en liefdevol voor elkaar. Als Ik kijk aan de manier hoe ze getrouwd zijn en op welke leeftijd, ik heb er totaal geen woorden voor. Als ik naar vandaag kijk, tot mijn grote verbazing concludeer ik dat het alleen maar erger wordt. Namelijk de dag vandaag, waarin mensen alleen aan zichzelf denken, waarin geen rekening wordt gehouden met de medemens, waarin nauwelijks beloftes worden nagekomen, waarin eerlijkheid niet meer veel uitmaakt en het ergste is liegenm, deze laatste is een dood normale gewoonte geworden in het leven van de mens. Als ik kijk naar de jongeren, er is heel weinig liefde, het gaat nu bijna alleen maar om lust, negatieve aandacht en tot mijn spijt wordt liefde vergeten. Liefde, iedereen denkt dat die weet wat dat woord inhoudt. Maar helaas het grotendeel van de mensen weet niet wat dat woordje werkelijk inhoudt. Ik ben tot de conclusie gekomen dat TOEN totaal niet te vergelijken is met NU. TOEN blijft antiek en helaas NU, zie je de tekens van de dag des oordeels. Moge Allah ons op het goede pad zetten en ons onze fouten vergeven en ons beschermen.

Door: Larosedurif

08-12-2009, 11:43


Waar refereert toen naar?

08-12-2009, 11:45

Citaat door SFYE:
Waar refereert toen naar?






TOEN= de tijd waarin onze grootouders en onze ouders jong waren.

08-12-2009, 11:48
Liegen en hypocriet gedrag zijn zondes waar je medezusters zich vooral schuldig aan maken. En het gaat ook mis doordat vrouwen zich zelf altijd wentelen in een slachtofferrol, doordat ze denken dat ze kwetsbaar zijn, doordat ze denken dat de wereld om hun draait etc etc.

08-12-2009, 11:51


Ik ben van mening dat NU er altijd al is geweest, er is geen toen en nu op vlak van liefde, eerlijkheid in de mens..

Je kan wel zeggen dat er TOEN geen gsms waren, en NU wel, maar toch niet op gebied van wat je zegt. Wees blij dat je n goede jeugd hebt gehad, en dat t je TOEN nooit is opgevallen, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die het TOEN ook anders hebben meegemaakt

08-12-2009, 11:52

Citaat door Rebel666:
Liegen en hypocriet gedrag zijn zondes waar je medezusters zich vooral schuldig aan maken. En het gaat ook mis doordat vrouwen zich zelf altijd wentelen in een slachtofferrol, doordat ze denken dat ze kwetsbaar zijn, doordat ze denken dat de wereld om hun draait etc etc.




Ik weet niet hoe mijn medezusters denken, maar ik zelf, denk niet dat de wereld alleen om vrouwen draait. Het is een feit, het gaat om de vrouwen en om de mannen allebei.

08-12-2009, 11:52
Vrouwen van toen hadden een veel grotere acceptatievermogen dan de vrouwen van nu, die alleen aan hun zelf denken, en met die houding niemand kunnen vinden.

08-12-2009, 11:57

Citaat door Rebel666:
Vrouwen van toen hadden een veel grotere acceptatievermogen dan de vrouwen van nu, die alleen aan hun zelf denken, en met die houding niemand kunnen vinden.



Ik denk dat dit hier ook om de mannen gaat, want in het algemeen waren mensen van vroeger meer tevreden dan mensen van nu. Toen waren ze ook blij met kleine dingen. Mensen van nu verwachten te veel van elkaar. Ik zal morgen inchallah nog een stuk hier plaatsen.

08-12-2009, 11:58

Citaat door larosedurif:
TOEN= de tijd waarin onze grootouders en onze ouders jong waren.



Mijn oma - wahd wijze chickie - zei me dat liegen, bedriegen van alle tijden is.

08-12-2009, 12:02

Citaat door SFYE:
Mijn oma - wahd wijze chickie - zei me dat liegen, bedriegen van alle tijden is.



Daar heeft ze ook gelijk in. Maar toen was het niet zo erg als nu. Nu lijkt het normaal geworden te zijn, vooral liegen dat is een gewoonte geworden bij veel mensen.

08-12-2009, 12:03

Citaat door larosedurif:
Daar heeft ze ook gelijk in. Maar toen was het niet zo erg als nu. Nu lijkt het normaal geworden te zijn, vooral liegen dat is een gewoonte geworden bij veel mensen.



Ik denk dat veel mannen en vrouwen `t vooral toestaan om voorgelogen te worden.

08-12-2009, 12:06

Citaat door larosedurif:
Ik heb zo lang na zitten denken en zitten vergelijken tussen NU en Toen. Helaas is TOEN niet te vergelijken met NU. Namelijk TOEN, waarin eerlijkheid, beloftes, grote hart heel belangrijk werden beschouwd, en het belangrijkste is natuurlijk liefde. Als ik mijn ouders als voorbeeld neem, telkens als ik naar hun kijk, besef ik meer hoeveel ze van elkaar houden en hoeveel ze om elkaar geven. Lang getrouwd maar altijd trouw en liefdevol voor elkaar. Als Ik kijk aan de manier hoe ze getrouwd zijn en op welke leeftijd, ik heb er totaal geen woorden voor. Als ik naar vandaag kijk, tot mijn grote verbazing concludeer ik dat het alleen maar erger wordt. Namelijk de dag vandaag, waarin mensen alleen aan zichzelf denken, waarin geen rekening wordt gehouden met de medemens, waarin nauwelijks beloftes worden nagekomen, waarin eerlijkheid niet meer veel uitmaakt en het ergste is liegenm, deze laatste is een dood normale gewoonte geworden in het leven van de mens. Als ik kijk naar de jongeren, er is heel weinig liefde, het gaat nu bijna alleen maar om lust, negatieve aandacht en tot mijn spijt wordt liefde vergeten.[COLOR="Red"][SIZE="4"] Liefde, iedereen denkt dat die weet wat dat woord inhoudt. Maar helaas het grotendeel van de mensen weet niet wat dat woordje werkelijk inhoudt[/SIZE]. Ik ben tot de conclusie gekomen dat TOEN totaal niet te vergelijken is met NU. TOEN blijft antiek en helaas NU, zie je de tekens van de dag des oordeels. Moge Allah ons op het goede pad zetten en ons onze fouten vergeven en ons [/COLOR]beschermen.

Door: Larosedurif



wedden

vertel jij maar eens wat het inhoudt

voor de rest, geef ik je gelijk ...

08-12-2009, 12:08



Citaat door SFYE:
Ik denk dat veel mannen en vrouwen `t vooral toestaan om voorgelogen te worden.




Dat kan, omdat men het normaal begint te vinden.

08-12-2009, 12:10

Citaat door Nefsii:
wedden

vertel jij maar eens wat het inhoudt

voor de rest, geef ik je gelijk ...




Ik ben ook van nu, maar ik zal het wel proberen uit te leggen in een andere stuk. Want dat is ook brede onderwerp. Goed?

08-12-2009, 12:20

Citaat door larosedurif:
Ik ben ook van nu, maar ik zal het wel proberen uit te leggen in een andere stuk. Want dat is ook brede onderwerp. Goed?



waar moet ik kijken?

(ik wil nl feedback geven, omdat ik het wel weet )

Pagina's : [1] 2