Bekijk volle/desktop versie : Verloving In Mei.



Pagina's : [1] 2 3

08-12-2009, 09:49

Sallaam Ouilaikom Mensjes.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Ik wil een verlovingsfeest in Mei houden..
en heb daar hulp bij nodig..
Heeft iemand leuke ideeen?

Ik twijfel nog of ik het thuis wil houden of in een zaaltje.


Deel hier je ervaringen.

.


08-12-2009, 10:08


hai meid,

ik had mijn verloving toendertijd thuis gegeven gewoon klein gehouden met een etentje met mijn familie en schoonfamilie.
Persoonlijk vind ik dat veel leuker gewoon klein en dan de bruiloft uitbundig groot.

Lieverd heel veel geluk samen

08-12-2009, 10:24
hey meid, het hangt ervan af of je het groot of klein gaat houden. Groot in een zaaltje klein kan gewoon thuis..

ik heb hier een paar mensen die ik heb meegemaakt op feesten en echte aanraders zijn.

negaffa (Jamila Badri)

catering (annagla)

DJ Maghribia


maar waar kom je vandaan dan in NL???

08-12-2009, 10:24
heb een maand na het handvragen een verlovingsfeest gegeven. Voornamelijk zijn moeder wilde het groot houden. Je weet alles erop en eraan in een zaal. Ik wilde het altijd klein en bescheiden houden, dus uiteindelijk ook voor mijn keuze gekozen.
Mijn verloving is dus thuis gehouden. Nadeel is wel dat je niet iedereen kan uitnodigen die jij er dan graag bij wilt hebben.
Zelf had ik mijn beste vriendinnen uitgenodigd, al mijn tantes/nichten/ooms/neven uitgenodigd. Wij bestaan dan nog uit een redelijke kleine groep. Hij had zijn oma, tantes, nichten (jammer genoeg niet allemaal.) schoonzussen etc... meegenomen.
We hadden de woonkamer zelf gedecoreerd.
Wanneer zij waren gekomen, was ik nog boven met mijn vriendinnen.
Na een tijd ging ik na beneden. Iedereen die in de woonkamer zat begroet.
Ging toen gewoon tussen mijn gasten zitten.
Heb ook daarna heel wat gedanst.
Bij de koffie en thee hebben wij koekjes geserveerd.
Als eten hebben wij:
salade
del3a
visschotel
fruit
geserveerd
Aan het einde moest ik na boven en werd er een plaats voor mij gemaakt, want toen kwam het moment waar wij met z'n alle op handen gewacht.
Alles wat zij hadden meegenomen werd op tafel gelegd. Ook mijn zelfgemaakte taart werd klaar gelegd.
Toe begon ik wel te knijpen joh.
Ik kreeg een sein dat ik weer na beneden kon gaan.
Kon op mijn plaats zitten. Paar min. later kwam hij na beneden.
Toen werd heel die ceremonie genomen. Van melk, dadel, taart en de ringen.
Zijn nicht is fotograve, dus we moesten ook heel wat posjes alvast oefenen voor de bruiloft.
Ging daarna na de gang met hem om daar met mijn mannelijke en die van hem foto's te maken.
Vervolgens niet kort erna gingen zij na huis.
Al mijn tantes waren nog gebleven en ging ik al mijn kado's openen en showen.
Zelf heb ik echt volop zo van mijn verloving genoten. Had geen seconde spijt gehad dat ik het niet in de zaal had gedaan.
Hoe wil jij het houden?

08-12-2009, 10:28



Citaat door hananeblondje20:
hai meid,

ik had mijn verloving toendertijd thuis gegeven gewoon klein gehouden met een etentje met mijn familie en schoonfamilie.
Persoonlijk vind ik dat veel leuker gewoon klein en dan de bruiloft uitbundig groot.

Lieverd heel veel geluk samen


Dankjewel lieverd.
Ja, ik d8 ook aan thuis maar ben bang dat het niet past!!


Citaat door marokkia26:
hey meid, het hangt ervan af of je het groot of klein gaat houden. Groot in een zaaltje klein kan gewoon thuis..

ik heb hier een paar mensen die ik heb meegemaakt op feesten en echte aanraders zijn.

negaffa (Jamila Badri)

catering (annagla)

DJ Maghribia


maar waar kom je vandaan dan in NL???


Oke thanks, voor de tips. !

Citaat door niemands:
heb een maand na het handvragen een verlovingsfeest gegeven. Voornamelijk zijn moeder wilde het groot houden. Je weet alles erop en eraan in een zaal. Ik wilde het altijd klein en bescheiden houden, dus uiteindelijk ook voor mijn keuze gekozen.
Mijn verloving is dus thuis gehouden. Nadeel is wel dat je niet iedereen kan uitnodigen die jij er dan graag bij wilt hebben.
Zelf had ik mijn beste vriendinnen uitgenodigd, al mijn tantes/nichten/ooms/neven uitgenodigd. Wij bestaan dan nog uit een redelijke kleine groep. Hij had zijn oma, tantes, nichten (jammer genoeg niet allemaal.) schoonzussen etc... meegenomen.
We hadden de woonkamer zelf gedecoreerd.
Wanneer zij waren gekomen, was ik nog boven met mijn vriendinnen.
Na een tijd ging ik na beneden. Iedereen die in de woonkamer zat begroet.
Ging toen gewoon tussen mijn gasten zitten.
Heb ook daarna heel wat gedanst.
Bij de koffie en thee hebben wij koekjes geserveerd.
Als eten hebben wij:
salade
del3a
visschotel
fruit
geserveerd
Aan het einde moest ik na boven en werd er een plaats voor mij gemaakt, want toen kwam het moment waar wij met z'n alle op handen gewacht.
Alles wat zij hadden meegenomen werd op tafel gelegd. Ook mijn zelfgemaakte taart werd klaar gelegd.
Toe begon ik wel te knijpen joh.
Ik kreeg een sein dat ik weer na beneden kon gaan.
Kon op mijn plaats zitten. Paar min. later kwam hij na beneden.
Toen werd heel die ceremonie genomen. Van melk, dadel, taart en de ringen.
Zijn nicht is fotograve, dus we moesten ook heel wat posjes alvast oefenen voor de bruiloft.
Ging daarna na de gang met hem om daar met mijn mannelijke en die van hem foto's te maken.
Vervolgens niet kort erna gingen zij na huis.
Al mijn tantes waren nog gebleven en ging ik al mijn kado's openen en showen.
Zelf heb ik echt volop zo van mijn verloving genoten. Had geen seconde spijt gehad dat ik het niet in de zaal had gedaan.
Hoe wil jij het houden?


!

08-12-2009, 10:31
Ja als je van plan bent veel mensen uit te nodigen en je hebt een te kleine woning dan raad ik je wel aan om het is een zaal te doen.

08-12-2009, 10:31
Het is ook een dag om niet te vergeten.
Nu kan ik niet wachten wanneer ik mijn foto's/dvd krijg.

08-12-2009, 10:56
Vrouwtje van ik vind het ongepast om 5 maanden na het handvragen pas een verloving te geven?

Verloving word meestal meteen na het handvragen gedaan of niet en dan wachten tot de bruiloft.

08-12-2009, 10:58

Citaat door SamLes:
Vrouwtje van ik vind het ongepast om 5 maanden na het handvragen pas een verloving te geven?

Verloving word meestal meteen na het handvragen gedaan of niet en dan wachten tot de bruiloft.

Bij ons is dat ook zo.

Met de verloving maak je het namelijk bekend. 5 maanden na het hand vragen nog je verloving geven is inderdaad wel erg lang.

08-12-2009, 11:04

Citaat door hananeblondje20:
Ja als je van plan bent veel mensen uit te nodigen en je hebt een te kleine woning dan raad ik je wel aan om het is een zaal te doen.


Jah dat is wel zo.
Maar dan komt er weer wel dingen bijkijken..
wat heb je eigelijk allemaal nodig!

Citaat door niemands:
Het is ook een dag om niet te vergeten.
Nu kan ik niet wachten wanneer ik mijn foto's/dvd krijg.


Leuk man, Ik wil ze ook zien!

08-12-2009, 11:04

Citaat door niemands:
Bij ons is dat ook zo.

Met de verloving maak je het namelijk bekend. 5 maanden na het hand vragen nog je verloving geven is inderdaad wel erg lang.



Bij mij was de dag dat hij me hand kwam vragen, de verloving
Ik kreeg me ring, er werd koran gericiteerd, cadeau's, taart etc.

08-12-2009, 11:06

Citaat door niemands:
Bij ons is dat ook zo.

Met de verloving maak je het namelijk bekend. 5 maanden na het hand vragen nog je verloving geven is inderdaad wel erg lang.



Dat komt omdat me opa en oma enzo. naar marokko zijn.
die komen over 3 maanden terug! en die wil ik er echt bij hebben!

08-12-2009, 11:09



Citaat door -VROUWTJEVAN.:



Leuk man, Ik wil ze ook zien!
Ik heb al een voorproefje. Mijn tante had ook wat foto's gemaakt. Niet al te veel, maar wel wat.

Citaat door SamLes:

Bij mij was de dag dat hij me hand kwam vragen, de verloving
Ik kreeg me ring, er werd koran gericiteerd, cadeau's, taart etc.

Dat is dan ook leuk. Tijdens het hand vragen waren er niet veel gekomen. Alleen zijn ouders, oma en zijn oudste oom en zijn vrouw. Dat was ook zo bij mij. En wij zaten toen ook gewoon gezellig gemengd.
Taart had ik toen ook zelf gemaakt. Die dag had ik toen ook cadeau's gehad en werd er aan het einde koran gereciteerd.
En mocht ik weer aangegeven of ik accoord ging of niet.

08-12-2009, 11:39

Citaat door niemands:
Ik heb al een voorproefje. Mijn tante had ook wat foto's gemaakt. Niet al te veel, maar wel wat.

ik wil zien!

08-12-2009, 12:13
Pm je msn.

Pagina's : [1] 2 3