Bekijk volle/desktop versie : Een huis kopen?



Pagina's : [1] 2 3

07-12-2009, 20:32
Mensen die een huis hebben gekocht, hoe denken jullie over de rente die jullie steeds moeten betalen, hebben jullie meningen van geleerden gevraagd? wat heeft jullie ertoe bewogen een huis te kopen?

Ik zit al jaren te twijfelen: dan hoor ik dat het in niet moslimse landen wel mag omdat je niet anders kan, dan weer dat het haram is punt.

Ik wacht al jaren op een woning, weet het niet meer!

07-12-2009, 20:40



Citaat door juf.:
Mensen die een huis hebben gekocht, hoe denken jullie over de rente die jullie steeds moeten betalen, hebben jullie meningen van geleerden gevraagd? wat heeft jullie ertoe bewogen een huis te kopen?

Ik zit al jaren te twijfelen: dan hoor ik dat het in niet moslimse landen wel mag omdat je niet anders kan, dan weer dat het haram is punt.

Ik wacht al jaren op een woning, weet het niet meer!



dat zijn mensen die god niet vrezen en die oorlog met hem zijn begonnen , wallaho a3lam

wij zitten niet in nood , je kan altijd huren

07-12-2009, 20:47

Citaat door AbouRfissa:

dat zijn mensen die god niet vrezen en die oorlog met hem zijn begonnen , wallaho a3lam

wij zitten niet in nood , je kan altijd huren


Ik wacht al jaren op een huurwoning, als ik nog langer wacht eindig ik in een gesticht! probleem opgelost!.

Een huis niet kunnen kopen is wel een beperking voor ons, je bent afhankelijk van een wooncoorporatie!

Aan de ene kant denk ik: je gaat 40, 50 jaar in dat huis wonen wat is dat naar de eeuwigheid, maar aan de andere kant is de verleiding groot!

07-12-2009, 20:52

Citaat door juf.:
Ik wacht al jaren op een huurwoning, als ik nog langer wacht eindig ik in een gesticht! probleem opgelost!.

Een huis niet kunnen kopen is wel een beperking voor ons, je bent afhankelijk van een wooncoorporatie!

Aan de ene kant denk ik: je gaat 40, 50 jaar in dat huis wonen wat is dat naar de eeuwigheid, maar aan de andere kant is de verleiding groot!



je kan ook naar landen gaan die een halal-hypotheek hebben ,of sparen en in Marokko kopen

07-12-2009, 20:57



Citaat door AbouRfissa:

je kan ook naar landen gaan die een halal-hypotheek hebben ,of sparen en in Marokko kopen


Je kan toch niet in een andere land een hala-hypotheek aanvragen om in nl een huis te kopen?

en in Marokko kopen....eerst hier maar een fatsoenlijk huis.

07-12-2009, 21:00

Citaat door AbouRfissa:

je kan ook naar landen gaan die een halal-hypotheek hebben ,of sparen en in Marokko kopen



Halal hypotheek is misleiding! Omdat de rent inbegrepen is in de kosten. het huis wordt dus voor meer verkocht dan dat ie daadwerkelijk waard is.

07-12-2009, 21:01

Citaat door juf.:
Je kan toch niet in een andere land een hala-hypotheek aanvragen om in nl een huis te kopen?

en in Marokko kopen....eerst hier maar een fatsoenlijk huis.



je kan kiezen om in een ander land te gaan wonen .

wij hebben ervoor gekozen om hier te wonen , of je kiest voor de dounya of je kiest voor de akhira

07-12-2009, 21:02

Citaat door amahoela:
Halal hypotheek is misleiding! Omdat de rent inbegrepen is in de kosten. het huis wordt dus voor meer verkocht dan dat ie daadwerkelijk waard is.


Rente is verboden...winst is toegestaan.

07-12-2009, 21:02

Citaat door amahoela:
Halal hypotheek is misleiding! Omdat de rent inbegrepen is in de kosten. het huis wordt dus voor meer verkocht dan dat ie daadwerkelijk waard is.



dat noemen ze geen rente , maar KOSTEN

07-12-2009, 21:05

Citaat door AbouRfissa:
dat noemen ze geen rente , maar KOSTEN



Nee, je rente kosten worden als kosten berekend. Dus je betaald wel degelijk rentekosten

07-12-2009, 21:05

Citaat door amahoela:
Halal hypotheek is misleiding! Omdat de rent inbegrepen is in de kosten. het huis wordt dus voor meer verkocht dan dat ie daadwerkelijk waard is.


Het is dan geen rente, het is gewoon winst, alsog je een auto koopt voor 1000 euros en hem verkoopt voor 1500 euros, dan heb je 500 euros winst, en als de koper niet in een keer kan betalen bied je hem aan om in termijnen te betalen...

Hadden wij naar zon hypotheek hier!

07-12-2009, 21:05

Citaat door hasna_16:
Rente is verboden...winst is toegestaan.



Het huis wordt in dit geval verkocht door een bank! Niet door de koper

07-12-2009, 21:06



Citaat door juf.:
Ik wacht al jaren op een huurwoning, als ik nog langer wacht eindig ik in een gesticht! probleem opgelost!.

Een huis niet kunnen kopen is wel een beperking voor ons, je bent afhankelijk van een wooncoorporatie!

Aan de ene kant denk ik: je gaat 40, 50 jaar in dat huis wonen wat is dat naar de eeuwigheid, maar aan de andere kant is de verleiding groot!



Elke keer als jij je een stukje van je hypotheek afbetaald, bouw jij jouw huis in 't Paradijs af. 't Is heel simpel...kies je voor 't vergankelijke of voor 't eeuwige?

Rente is verboden...in welke vorm dan ook. Nood breekt wetten, maar wat 't kopen van een huis betreft...daar is consensus over. VERBODEN! Als je een hypotheek kan afbetalen, kun je wellicht ook een een vrije sector woning betalen. De meesten vinden dat alleen "zonde". Niet wetend wat pas echt zonde is..

Anyway, ik hoop dat je geduldig blijft en opzoek gaat naar een ander oplossing.

07-12-2009, 21:06

Citaat door juf.:
Het is dan geen rente, het is gewoon winst, alsog je een auto koopt voor 1000 euros en hem verkoopt voor 1500 euros, dan heb je 500 euros winst, en als de koper niet in een keer kan betalen bied je hem aan om in termijnen te betalen...

Hadden wij naar zon hypotheek hier!



Ik heb het niet over de verkoop van die een individu doet, maar die een geldverstrekker doet

07-12-2009, 21:07
Waar jij geen rekening mee houd is dat weinig mensen in 1x bijvoorbeeld 300.000 euro kan ophoesten voor een huis. Daarom word er geld geleend om dat huis te kopen, en die lening los je af elke maand. Over de schuld betaal je rente. De bank vraagt je dus meer terug te geven dan die 300.000euro die hij aan jou heeft uitgeleend. Dat is winst over de lening voor de bank...dat is dus haram.

DE BANK MAAKT WINST, anders zou een bank niet willen uitlenen, want dan heeft het geen nut. Geen rente=geen winst maken....dat werkt dus niet, hoe je het ook wend of keert

Pagina's : [1] 2 3