Bekijk volle/desktop versie : veronderstelde "XENOFOBIE"-tsunami treft nu ook al PvdA..



07-12-2009, 13:57
Naar aanleiding van oa cijfers dat 46% der Nederlanders ronduit xenofoob( buitenlanders-haat ) zóuden zijn, omdat ze immigratie als "een probleem" ervaren, bereikte ons hedenmorgen vanuit de nog VERSE, nota bene linkse Volkskrant, een schokkend kommentaar, onder de titel;


Citaat:
Godverdomse hypocrieten

Citaat door Arie Elshout, redacteur Volkskrant:


Ik ben uitgerust met een hypergevoelig snaartje dat meteen begint te trillen als ik merk dat lieden zich neerbuigend gedragen tegenover anderen die niet op de juiste scholen hebben gezeten en geen ouders hebben met een bekende naam, gewichtige banen en dito connecties.

Het ‘Onrendabelen’-project van Marcel van Dam deed me dan ook wat. Die krappe huiskamers, die breekbare mensen die ondanks alles hun trots hebben en hun pleziertjes.
Toch raakte ik gaandeweg de film geïrriteerd. Dat kwam door de deskundigen die aan het woord werden gelaten. Allemaal waren ze vol compassie met de mensen aan de onderkant, daar niet van, maar ik vertrouw ze niet, die nieuwe notabelen.

Immigratie

Niemand die bijvoorbeeld zei: het kost zoveel moeite de bestaande achterblijvers in de maatschappij mee te krijgen dat het noodzakelijk is de immigratie van nieuwe laagopgeleiden te beperken.

De hypocrieten maken mooie sier met hun kosmopolitisme. Anders blijf je bezig. Er was er niet één die dit aanstipte. Voordat je het weet, word je immers ingedeeld in het populistische kamp .

Daarom houden ze liever de mond, net als D66, populair toevluchtsoord voor welbespraakte, welgesitueerde en weldenkende wegkijkers. Op het laatste partijcongres zweeg Pechtold over immigratie en integratie.

Officieel mogen ze dan allemaal reuze begaan zijn met de onderkant van de samenleving, in de praktijk laten ze die mensen barsten omdat het niet bon ton is de waarheid onder ogen te zien en daarnaar te handelen. Daarvan raakte ik steeds meer overtuigd bij het beluisteren van de deskundigen in De Onrendabelen
voor het volledige kommentaar...
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4710/Godverdomse_hypocrieten

Waaruit maar weer eens helder blijkt, dat standpunten vóór immigratie-beperking, of kritiek op de wijze waarop de Nederlandse immigratieregels worden gehanteerd( geen eisen), niets van doen heeft met xenofobie, maar véél meer met gezond verstand, en compassie met het lot der ongeschoolde immigranten, die hun té fantasierijke voorstellingen over Nederlandse mogelijkheden niet zien bewaarheid.

Blijkbaar gaan nu ook in de PvdA stemmen op, om de oogluiken af te zetten.

07-12-2009, 14:05



Citaat door Dezelfde:
Naar aanleiding van oa cijfers dat 46% der Nederlanders ronduit xenofoob( buitenlanders-haat ) zóuden zijn, omdat ze immigratie als "een probleem" ervaren, bereikte ons hedenmorgen vanuit de nog VERSE, nota bene Volkskrant, een schokkend kommentaar, onder de titel;





voor het volledige kommentaar...
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/4710/Godverdomse_hypocrieten

Waaruit maar weer eens helder blijkt, dat standpunten vóór immigratie-beperking, of kritiek op de wijze waarop de Nederlandse immigratieregels worden gehanteerd( geen eisen), niets van doen heeft met xenofobie, maar véél meer met gezond verstand, en compassie met het lot der ongeschoolde immigranten, die hun té fantasierijke voorstellingen over Nederlandse mogelijkheden niet zien bewaarheid.

Blijkbaar gaan nu ook in de PvdA stemmen op, om de oogluiken af te zetten.

07-12-2009, 14:18
Wat is het toch jammer dat zulke mensen niet in een derde wereld zijn geboren. Compasie met het lot de ongeschoolde immigranten. Laat me niet lachen.

07-12-2009, 14:54

Citaat door ZoekPostadres:
Wat is het toch jammer dat zulke mensen niet in een derde wereld zijn geboren. Compassie met het lot de ongeschoolde immigranten. Laat me niet lachen.


Dat moet je ánders zien.
het was mij idd ook opgevallen, maar als je wilt dat de kompleet van de potgerukte Links Politieke Kerk-volgelingen een andere, realistieser koers gaan varen, moet je natuurlijk de boodschap vertalen in een sociale kontext, zéker als je zélf in het clubje zit.

het wordt dus nu "kompassie met het lot der ongeschoolde immigranten" als argument om de immigratie te beperken.

Het is de heren idd nog steeds niet duidelijk, dat de huidige immigratie in Nederland economisch niet verantwoord is, en een zware wissel trekt op de overheidsfinancieen( werkloosheid,), het woningtekort, de overbevolking etc etc.

Ik krijg wel eens het idee, dat, om "bij de beschaafde wereld te horen", er immigratie moet zijn. Immigratie als maatstaf van humaniteit.

Helemaal fout natuurlijk. Of course, we wensen iedere wereldburger een fijn, veilig en in materieel opzicht een gelukkig leven, maar we kunnen niet daarvoor een onbeperkt toevluchtsoord zijn.

Aan immigratie moet je eisen stellen; Niet alleen aan de immigrant natuurlijk!!!! Maar ook aan het immigratieland zélf!!!

Is het in staat om een uitdijende bevolking te voeden? Zijn er nog genoeg mogelijkheden om de immigranten werk en huisvesting te geven?
Voor véél immigratielanden geldt dat; Denemarken, zweden, finland, noorwegen, amerika, canada, australie, zuid-afrika, argentinie, brazilie, zijn landen die nog ruim genoeg zijn, om nieuwkomers te vestigen. Die landen zijn niet overbevolkt.

En ook daar kunnen immigranten met een laagopleidings-nivo nog werk zat krijgen, in bepaalde landen in de landbouw, of opkomende industrie.

Voor nederland ligt dat allemaal héél anders.

Nochthans is het heldere verstand hier zoek, zoekt drogredenen, en gaat men nog steeds niet over tot quotering, zoals bijv Amerika.

per jaar een vastgesteld 650.000 zogezegde "green cards".

07-12-2009, 15:06


Weg met de PvdA.
Maar wat, al dan niet vol bravoure, gebracht wordt als een gezond verstand verhaal, dekt wel degelijk een xenofobe lading.
Of zijn al die mensen, waar de houding van eindelijk kunnen bashen vanaf druipt, tokkies in de marge? Ik denk van niet.

07-12-2009, 15:12

Citaat door rasjiet:
Weg met de PvdA.
Maar wat, al dan niet vol bravoure, gebracht wordt als een gezond verstand verhaal, dekt wel degelijk een xenofobe lading.
Of zijn al die mensen, waar de houding van eindelijk kunnen bashen vanaf druipt, tokkies in de marge? Ik denk van niet.


Sure, je logisch verstand gebruiken is xenofobie?
je moet het koren van de kaf kunnen scheiden, Rasj.

Draai het eens om!

voorbeeld.( met de kennis van nu)
je woont in Soedan
jij bent timmerman/bouwvakker.
je wilt emigreren.....

wat kies je?

Nederland
Amerika
Australie
Brazilie

ik hoor het wel...