Bekijk volle/desktop versie : studenten ov-chipkaart!



Pagina's : [1] 2

06-12-2009, 14:13
hallo, ik heb en vraag

als je studiefinanciering hebt aangevraagd dan krijg je zowiezo en aanvraagformulier gestuurd van de studenten kaart.
maar die heb ik helemaal niet gekregen, en ik kom er nu pas achter dat je die formulier moet sturen met en pasfoto anders krijg je em niet
ja had de tijd tot 1 december en als je het dan niet hebt opgestuurd moest je het zelf allemaal doen, en het probleem is ik weet niet wat ik moet doen.

en 1 januarie krijg ik em zowiezo niet,omdat ik het niet heb aangevraagd maar dat is nie mijn schuld wat moet ik doen helupppp

06-12-2009, 19:30


geen idee.. Ik heb m ook nog niet terwijl ik op de hogeschool zit en studifinanciering ontvang

06-12-2009, 19:37
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Ik heb "het" ook nog niet? Stomme mensen van IB ook. Ik heb 12 pasfoto`s moeten inleveren en dan nog niets... Het mag wel opschieten anders wordt het



Wa Salam.

06-12-2009, 19:46
raar hoor, trage mensen zijn het niet normaal.
ik ga morgen naar ze toe

06-12-2009, 19:51



Citaat door Tahmid:
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Ik heb "het" ook nog niet? Stomme mensen van IB ook. Ik heb 12 pasfoto`s moeten inleveren en dan nog niets... Het mag wel opschieten anders wordt het



Wa Salam.


Ik heb ook mijn pasfoto 2 of 3x ingeleverd.... Ik vind het vreemd dat ik de kaart nog niet heb ontvangen. Dat hele ov-chipkaart systeem deugt trouwens niet. De meerderheid klaagt erover. Erg onhandige troep

06-12-2009, 20:00
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Ik vind het ook niets. Het is nu goed zo,.. maar goed ze willen graag weten wie hoe waar heen gaat. Check je in en check je uit. Of ben ik paranoïde?
Het is wel lastig dat het zo lang duurt. Morgen Insja`Allah bellen (zeg ik al 3 weken lang). Misschien dat 1 van ons kan bellen en dan zien wat ze zeggen? Of moeten we ze het leven zuur maken en met zn allen bellen en t zelfde vragen :?)

Komt goed Insja`Allah.

Wa Salam.

06-12-2009, 21:45
Tijdje terug een formulier toegestuurd gekregen, alles netjes ingevuld + pasfoto (nog wel speciaal ervoor gemaakt!) en terug gestuurd maar tot op heden ook nog niets ontvangen. Ze mogen wel opschieten inderdaad

06-12-2009, 23:16
bij mij duurde het vorig jaar ook lang voor ik hem kreeg, heb het toen moeten doen met een tijdelijke ov-chipkaart, en ahd 2 pasfoto's opgestuurd uiteindelijk ook 2 pasjes gekregen... dus nog ff geduld hebben, maar als je hem na 4 maanden ofzo nog niet hebt, zou ik er echt achteraangaan

07-12-2009, 00:08
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Is het niet zo dat vanaf 01-01-2010 de oude OV niet meer geldig is? En dat je alleen met de nieuwe kunt reizen?

Djzaaki Allah gair zuster.

Wa Salam.

07-12-2009, 16:32
Salam!

Ik heb vorig jaar al een studenten ov-chipkaart ontvangen. Kan ik daar dan gewoon mee reizen in 2010 of moet ik nu een nieuwe aanvragen?
Alvast bedankt!

07-12-2009, 16:35
Wa Alikum Asalaam Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

Van wat ik heb begrepen wel broeder. Vanaf 2010 kun je de oude zelfs niet meer gebruiken dacht ik,.. Wallahu A7lam. Het is goed dat u dit even naar boven brengt. Ik ga direct even bellen.

Wa Salam.

07-12-2009, 17:02
Salam!

Bedankt voor je reactie broeder. Echter, ik weet het antwoord op de vraag eigenlijk nog steeds niet.
Dit vond ik namelijk op hun site bij veelgestelde vragen:

Ik heb al een Studenten OV-chipkaart. Kan ik nu gewoon blijven reizen per 1 januari 2010?

Als je ook in 2010 recht op studiefinanciering hebt, kun je je Studenten OV-chipkaart gewoon blijven gebruiken vanaf 1 januari 2010.

Ik heb eerder al een Studenten OV-chipkaart ontvangen. Kan ik die nog steeds gebruiken?

Ja, dat kan als je nog steeds recht hebt op studiefinanciering.

07-12-2009, 17:06



Citaat door fouad1983:
Salam!

Bedankt voor je reactie broeder. Echter, ik weet het antwoord op de vraag eigenlijk nog steeds niet.
Dit vond ik namelijk op hun site bij veelgestelde vragen:

Ik heb al een Studenten OV-chipkaart. Kan ik nu gewoon blijven reizen per 1 januari 2010?

Als je ook in 2010 recht op studiefinanciering hebt, kun je je Studenten OV-chipkaart gewoon blijven gebruiken vanaf 1 januari 2010.

Ik heb eerder al een Studenten OV-chipkaart ontvangen. Kan ik die nog steeds gebruiken?

Ja, dat kan als je nog steeds recht hebt op studiefinanciering.


ja je kan het gewoon nog steeds gebruiken , als je nog op school zit en studiefinanciering krijgt

07-12-2009, 17:19
Asalaam Alikum Wa Rahmat Allah Wa Barakthu,

@agi fouad1983

Het maakt niet uit wanneer u de OV chip kaart binnen hebt gekregen. Ik dacht dat u de oude OV kaart bedoelde. Voor de mensen die deze nog hebben en niet de nieuwe OV chipkaart zij zullen na 1 Jan niet meer kunnen reizen.

Ik heb net met IB gebeld en zij verwezen mij door naar: 0900 6655444
Daar te horen gekregen dat de OV kaart al sinds maart was verstuurd en ik heb het (moest) daarom (Chipkaart) laten blokkeren en krijg na 3 weken een nieuwe toegestuurd. . . indien dat na 1 jan pas wordt geleverd dan pech gehad...

Ik zou (voor hen die het nog niet binnen hebben) daarom snel gaan bellen en kijken hoe dit zit.

Wa Salam.

07-12-2009, 18:07
ik heb via student ov-chipkaart.nl gedaan,
heb me gegevens opgestuurt en ze zeiden dat ik over 2 weken en formulier zou krijgen.
maar omdat jullie zeggen dat het lang duurt weet ik niet of dat ook zo klopt.
denken jullie dat ze het snel sturen??
of moet ik ze bellen voor de zeker heid

en nu en ander onderwerp:P
de zorgtoeslag, ik heb alles via internet gedaan en ze zeiden dat ik het binnen 1 week opgestuurd zou krijge. nou het is al bijna 3 weken.
dit is echt niet normaal

Pagina's : [1] 2