Bekijk volle/desktop versie : wie woont er in °°°° Djeddah °°°° (Saudi Arabië)



06-12-2009, 10:25
selemoralikom


Ik ben opzoek naar zusters die in Djeddah leven of gewoont hebben,of in de toekomst gaan wonen......
graag jullie mening/ervaring hier over met mij te delen

we zijn net terug van hadj...

we willen graag in Djeddah gaan wonen met ons gezin,

ik zou graag meer weten over Djeddah,hoe het leven daar is...

pm me graag dan laat ik mijn mailadres achter en kan ik online komen


djazakellah o ghairan

06-12-2009, 11:54


Je moet jezelf een aantal dingen afvragen.

1. Hoe ga je in Jeddah komen? Hoe kom je aan de benodigde papieren?
2. Gaat je man daar werken? Hoe kom je aan werk?
3. als je man wil werken weet je wat ze daar willen? En hoe ga je solliciteren?
4. Hoe gaat het met je kinderen in de toekomst ik bedoel de studie. Moge niet-Saudische kinderen overal studeren?
5. Je kinderen inschrijven in Saudi Arabie gaat dat? En hoe?

Volgens mij moet je je eerst af vragen hoe je daar terecht gaat komen en dan pas hoe leuk of niet leuk Jeddah is. Saudi Arabie heeft erg strenge regels m.b.t. immigratie. Je kunt niet zomaar even besluiten om daar te gaan wonen.

06-12-2009, 12:23

Citaat door Harama1n:
Je moet jezelf een aantal dingen afvragen.

1. Hoe ga je in Jeddah komen? Hoe kom je aan de benodigde papieren?
2. Gaat je man daar werken? Hoe kom je aan werk?
3. als je man wil werken weet je wat ze daar willen? En hoe ga je solliciteren?
4. Hoe gaat het met je kinderen in de toekomst ik bedoel de studie. Moge niet-Saudische kinderen overal studeren?
5. Je kinderen inschrijven in Saudi Arabie gaat dat? En hoe?

Volgens mij moet je je eerst af vragen hoe je daar terecht gaat komen en dan pas hoe leuk of niet leuk Jeddah is. Saudi Arabie heeft erg strenge regels m.b.t. immigratie. Je kunt niet zomaar even besluiten om daar te gaan wonen.



mijn man heefd er gesolliciteerd toen we daar waren,zodra ze iemand nodig hebben zullen ze hem bellen,
de kans is groot .........

papieren gebeuren via zijn werkgever hier,
woning,auto...inbegrp

06-12-2009, 19:45
Notificatie

08-12-2009, 09:29



Citaat door littlemuslima:
.



meid zodra zejouw man niet nodig hebben..vliegen jllie per direct uit die woning en terug naar europa....en dan sta je daar op de vliegveld zonder woning om naar toe te gaan.....

08-12-2009, 09:40
Moge Allah het vergemakkelijken voor jullie inshAllah

08-12-2009, 09:49
salaam
mabrouk lhadj.
moge allah het je gemakkelijk maken.
denk dat het heel moeilijk is om dat land zomaar binnen te gaan,ze vragen je om je reispas en die zie je niet meer.
dan zit je gevangen,geef je reispas zeker niet af aan de werkgever ,geef altijd fotokopieèn.

26-05-2011, 21:14
notificatie.

26-05-2011, 21:32
Ik zou persoonlijk liever gaan voor maleisië.
In Saudie Arabië hebben niet-saudiërs minder rechten.

26-05-2011, 21:44
Salaam aleikoem,

Zoals eerder al gezegd is geweest zou ik me toch nog eens goed informeren.
Het lijk allemaal wel leuk en super naar een "islamitisch land" immigreren maar er gelden er andere gewoonten en niet saoudis worden er meestal gediscrimineerd -) niet leuk voor de kinderen.
Plus is het zo dat er strenge regels gelden wat betreft het alleen naar buiten gaan van een vrouw .. sommige dames hebben daar geen probleem mee maar dat mag je zeker ook niet vergeten.

Moraal van het verhaal:
- informeer goed ( papieren, sociale contacten,..)

- Je start een nieuw leven en moet terug van nul beginnen onderschat dat zeker niet.. moest je nu alleen met je man zijn dan kan je wel eens een risico nemen maar vermits je kinderen hebt moet je ook aan hun toekomst denken, stel het wordt niets daar in saoudi dan moet je trg naar NL keren en dan hebben je kids weer schoolachterstand en noem maar op..
Neem dus geen overhaaste beslissingen en wordt niet verblind door het beeld dat je krijgt van Saoudi - Arabië

Moge Allah jullie helpen de juiste keuzes te maken

Fee Amaan Allah