Bekijk volle/desktop versie : Zusters uit Amsterdam, jullie hulp is dringend nodig!



05-12-2009, 23:01
asSalaam 'alaykoem wa Rahmatoe Allaahie wa Barakatoehoe lieve zusters,

In eerste instantie hoop ik dat jullie allen in een goede staat verkeren van Imaan, Taqwa en gezondheid. Moge Allaah dit voor zowel mij als jullie doen toenemen. Ameen.

In verband met het benefiet voor masjied al-Ouma ter Amsterdam-West, welke plaatsvindt op 13 december in buurtcentrum Orion hebben we momenteel een gebrek aan voedsel dat zal worden verkocht. Slechts 2 zusters hebben zich gemeld om iets te maken, waaronder één van deze twee zusters mijn moeder is. Dat wil zeggen, dat slechts één zuster zich heeft gemeld met het bericht dat zij wat wil maken voor het benefiet. Ik weet niet of ik nu moet huilen of tig excuses moet gaan verzinnen, waarom zo weinig zusters zich hebben gemeld. Laat ik maar voor het tweede kiezen, het eerste heb ik niet zoveel aan denk ik. Ik wil jullie mijn zusters verzoeken, omwille van Allaah, om alsjeblieft iets te maken voor het benefiet, waarvan de opbrengst gaat naar de moskee. Beeld je eens in hoe tevreden en gelukkig je zal zijn op Yawm al-Qiyama wanneer je dit in je Boek van Hassanaat zal vinden. Wat is er met onze motivatie gebeurt? 'Ibaadah bestaat uit meer dan Qiyam al-Layl, sujuud, siyaam en zakaat. 'Ibaadah is veel meer omvattend dan dit. Dit is geen minachting jegens de 'Ibaadah die Allaah ons heeft voorgeschreven, laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Ik wil hiermee alleen benadrukken, dat welke stap jij ook zet in het leven, dat deze omwille van Allaah zou moeten gebeuren. Ik vraag jullie, uit de diepte van mijn hart, om jouw bijdrage te leveren aan het bouwen van de moskee. Niet alleen omdat het mij ook zal baten (Insha-e Allaah), maar voornamelijk omdat het ook jullie zal baten.

Wat zullen de bewoners van de graven op dit moment wensen? Dat zij hun lieveling serie nog één keer mogen kijken? Dat zij nog één keer naar de disco kunnen? Nog één keer met hun vriend of vriendin afspreken? Nog één keer naar een sjiek restaurant? Nee, bij Allaah. Zij zouden wensen dat zij nog één extra daad, hoe klein deze ook mag zijn, mogen verrichten. Ik zeg nu tegen JOU mijn zuster, zij zijn dood en wij weten niet wanneer wij aan de beurt zijn, maar ik weet wel dat wij er nu nog zijn en de mogelijkheid hebben om extra daden van 'Ibaadah te verrichten. Grijp je kans, waar wacht je op?

'Abdullaah Ibn Mubarak (rahimahoe Allaah) heeft gezegd: ''Hoe vaak is een grote daad, klein gemaakt door de intentie.. en hoe vaak is een kleine daad, groot gemaakt door de intentie?''

Minacht de daad niet, ongeacht hoe klein het mag ogen. Wees er alleen zeker van dat jouw intentie oprecht is en Allaah zal je naar gelang hiervan belonen. Ik vraag jullie wederom, indien jullie wat willen koken voor het benefiet op 13 december, gelieve dit door te geven via het e-mailadres: benefiet-elouma@live.nl Ik hoop dat jullie het zullen doorgeven, zodat wij zelf ook weten wat er nog extra moet worden gehaald. Moge Allaah van jullie houden en jullie in rang verheffen.

De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) heeft gezegd: ''Wie een goede daad begint, krijgt een thawaab (beloning) en hij krijgt de thawaab van degene die hem hierin volgen.''

Ik verzoek jullie ook de onderstaande hadeeth te lezen, zodat jullie kunnen realiseren hoe geliefd het bij de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) was om de behoeftige te helpen binnen de Ummah en de Ummah zelf.

Kijk wat de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) heeft gezegd tegen de beste generatie die op deze wereld rondgewandeld heeft. Wat zal hij (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) tegen ons zeggen, wanneer hij ons vindt in deze staat waar wij ons bevinden? Lees en trek lering hieruit;

Eén van de metgezellen vertelt; Toen we bij de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) waren, kwamen er sommige mannen die blootsvoets en naakt waren en je zag de tekenen van armoede bij hen. Het gezicht van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) werd helemaal rood uit boosheid jegens ons. Ik zag de kaken van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) opzwellen en zijn gezicht werd rood. De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) had een ader in zijn gezicht die opzwelt door het bloed wanneer hij boos werd. De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) zei; ''O Bilal! Doe de oproep tot het gebed..'' Bilal verzamelde aldus de mensen. De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) reciteerde vervolgens het volgende vers:



''O mensheid! Wees plichtsgetrouw jegens jullie Heer, die jullie uit een enkel persoon geschapen heeft en uit hem, heeft Hij zijn vrouw geschapen en van hun beiden heeft Hij vele mannen en vrouwen geschapen en vrees Allaah van wie jullie, jullie wederzijdse (rechten) vragen en (verbreek) de relaties van de baarmoeder (verwantschap) niet. Zeker, Allaah let altijd en overal op jullie. (Surah an-Nisa; 11)

Toen zei de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) weer reciterend,


''O jullie die geloven, vreest Allaah; en laat iedere ziel acht geven op hetgeen zij voor morgen voorbereidt. En vreest Allaah, voorzeker Allaah is op de hoogte van al hetgeen jullie doen.'' (Surah Hasjr)


Toen zei hij: ''Laat elk van jullie uitgeven van zijn dadels, van zijn tarwe, van zijn dirhams (geld), van zijn kleren, zodat jullie broeders kunnen eten.''

De metgezel vertelt, de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) bleef het herhalen, ''Zelf met een halve dadel, zelfs met een halve dadel.'' Hij verteld: ''De mensen gingen toen weg en renden naar huis. De Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) verliet de preekstoel niet totdat de mensen terugkwamen. De mensen kwamen dus terug. Eén persoon bracht een tas, een ander bracht kleren, een ander bracht dadels. Alles werd in twee hopen voor de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) geplaats, één van kleding en één van voedsel. Het gezicht van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) klaarde op alsof het de volle maan was, vervolgens keek hij naar ons en zei: ''Degene die een goede traditie begint, zal de thawaab ervoor krijgen en de thawaab van degenen die het goede doen tot op de Dag des Oordeels. Toen keek hij naar ons en zei; "Dit is hoe jullie zouden moeten zijn!''.

Wat zullen wij dan zeggen wanneer wij tegenover Allaah (Subhanahoe wa Ta'ala) zullen staan op de Dag der Opstanding en Hij ons zal vragen, ''Wat heb JIJ betekent voor de moslims en de Islam?'' Gaan we antwoorden dat wij Qiyam al-Layl plachten te verrichten en het vasten van Dawud ('alayhi Salaam) of van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) in acht plachten te nemen, dat wij onze vijf dagelijkse gebeden baden, de maand Ramadan vasten en de zakaat weggaven? Hebben wij dat voor de moslims gedaan? Zullen wij ons dan niet schamen wanneer Mohammed al-Fatah zal antwoorden dat hij Constantinopel (het huidige Istanbul) heeft veroverd, nadat hij de hadeeth van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) had gehoord, wanneer de Mujahideen zullen zeggen dat zij hun lichamen hebben opgeofferd omwille van Allaah en de Ummah, wanneer de geleerden zullen zeggen dat zij al hun tijd hebben besteedt aan het opdoen van kennis om hiermee de Ummah van nut te zijn, wanneer de Muhajireen zullen antwoorden dat zij hun huizen hebben verlaten omwille van Allaah, wanneer de Ansar zullen antwoorden dat zij al hun rijkdommen en bezittingen hebben gedeeld met de Muhajireen omwille van Allaah, wanneer Salahudeen al-Ayyuubie zal antwoorden dat hij al-Aqsa heeft bevrijdt van de kruisvaarders omwille van Allaah, wanneer degene die de Qur'aan leren aan andere zullen antwoorden dat ze dit hebben gedaan omwille van Allaah. En wij zullen daar dan staan en antwoorden dat wij onze vijf dagelijkse gebeden verrichtte (of niet eens) en de maand Ramadan plachten te vasten? Begrijp mij niet verkeerd, dit is geen minachting jegens de aanbidding die Allaah ons heeft voorgeschreven. Ik vraag mij alleen af.. wat is er met de woorden van de Profeet (sallAllaahu 'alayhi wa-Salaam) gebeurt, ''Mijn Ummah, mijn Ummah, mijn Ummah.'' Laten wij deze woorden nieuw leven inblazen, Insha-e Ra'hmaan.

En ik wil overigens de twee zusters bedanken voor de bijdrage die zij hebben geleverd, djazakoem Allaahoe ghayren. Moge Allaah dit voor jullie vermeerderen in dunya wal-Aghira.

Adres: Jan Tooropstraat 130
1061 VA Amsterdam (slotervaart)

Voor verdere vragen of informatie, mail naar benefiet-elouma@live.nl

Subhanaka Allaahoema wa bihamdik ash-hadoe an La ilaha illa ant astagfiroeka wa atoeboe ilayk.