Bekijk volle/desktop versie : Huichelachtige kritiek Iran op minarettenverbod



Pagina's : [1] 2

05-12-2009, 15:06
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/12/art000001CA75A436DA696D.html?utm_source=feedburner &utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%2 8NOS+Nieuws%29


13:15 05 December 2009
Kritiek Iran op minarettenverbod

Iran heeft Zwitserland opgeroepen het minarettenverbod niet uit te voeren. De Iraanse regering vindt dat het verbod leidt tot een ziekelijke angst voor de islam en tot scherpere spanningen tussen de islam en het christendom.

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken heeft zijn Zwitserse ambtgenoot telefonisch gezegd dat Zwitserland een referendum over religieuze zaken nooit had mogen toestaan. De uitslag schaadt het aanzien van Zwitserland, zegt Iran.

De Zwitserse ambassadeur is ontboden over het verbod op de bouw van nieuwe minaretten. Hij kreeg te horen dat zijn land de vreemdelingenangst aanwakkert.

05-12-2009, 15:08


Iran zelf geeft aanleiding tot angst.

05-12-2009, 15:10
Iran moet haar bek houden! en vind ik wat switserland heeft gedaan stom.
maar Iran heeft geen recht van spreken!

05-12-2009, 15:20

Citaat door pukkepuk25:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/12/art000001CA75A436DA696D.html?utm_source=feedburner &utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%2 8NOS+Nieuws%29


13:15 05 December 2009
Kritiek Iran op minarettenverbod

Iran heeft Zwitserland opgeroepen het minarettenverbod niet uit te voeren. De Iraanse regering vindt dat het verbod leidt tot een ziekelijke angst voor de islam en tot scherpere spanningen tussen de islam en het christendom.

De Iraanse minister van Buitenlandse Zaken heeft zijn Zwitserse ambtgenoot telefonisch gezegd dat Zwitserland een referendum over religieuze zaken nooit had mogen toestaan. De uitslag schaadt het aanzien van Zwitserland, zegt Iran.

De Zwitserse ambassadeur is ontboden over het verbod op de bouw van nieuwe minaretten. Hij kreeg te horen dat zijn land de vreemdelingenangst aanwakkert.


klopt

05-12-2009, 15:22



Citaat door Mourri:
klopt


Onzin, maar uitgaande van jouw standpunt; dan veroorzaakt het verbod op evangelisatie e.d. tegen een onnodige haat jegens het christendom! Voor wat hoort wat, toch?

05-12-2009, 15:38

Citaat door Mourri:
klopt


Aaaah zielig slachtoffertje.

05-12-2009, 15:41

Citaat door G2687:
Onzin, maar uitgaande van jouw standpunt; dan veroorzaakt het verbod op evangelisatie e.d. tegen een onnodige haat jegens het christendom! Voor wat hoort wat, toch?

wtf heb je het over?

Citaat door Zacht_gekookt:
Aaaah zielig slachtoffertje.

niet zielig. intolerantie is wat men wilt met zo een verbod.

05-12-2009, 15:44
Is toch een nette reactie van Iran? Ze hadden ook meteen een Fatwa ofzoiets kunnen uitspreken, 't is ook nooit goed (als het van Iraansekant komt). Ik zie dit als een zéééér positieve ontwikkeling m.b.t. Iran dan hè, geen vlaggen verbranden, geen aanslagen, perfecte correcte reactie.

05-12-2009, 16:04

Citaat door rijmaran-:
Het lijkt wel alsof ze beschaafd worden.


Inderdaad, maar dat wordt blijkbaar ook niet geaccepteerd, past natuurlijk niet in het gevormde beeld (al dan niet door Iran zelf) dat wij van Iran hebben...

05-12-2009, 16:08

Citaat door Gitane:
Inderdaad, maar dat wordt blijkbaar ook niet geaccepteerd, past natuurlijk niet in het gevormde beeld (al dan niet door Iran zelf) dat wij van Iran hebben...


Iran is gewoon belachelijk hypocriet, zelf dictatoriaal het eigen volk onderdrukken, en dan een ander land kwalijk nemen dat ze het volk vragen wat te doen.

05-12-2009, 16:16

Citaat door pukkepuk25:

Iran is gewoon belachelijk hypocriet, zelf dictatoriaal het eigen volk onderdrukken, en dan een ander land kwalijk nemen dat ze het volk vragen wat te doen.


Komt het op neer ja.

05-12-2009, 16:20

Citaat door pukkepuk25:

Iran is gewoon belachelijk hypocriet, zelf dictatoriaal het eigen volk onderdrukken, en dan een ander land kwalijk nemen dat ze het volk vragen wat te doen.


Je zult er toch aan moeten wennen dat het (in ieder geval voorlopig nog) een zelfstandig land is, en je mag Iran wel geen fijn land vinden (zijn leiders dan) en daar ben ik het over het algemeen ook mee eens maar om nou alles maar dan ook alles wat vanuit Iran komt de grond in te trappen vind ik een beetje zwak, mijn devisie is dat complimenten beter werken dan afkraken, beledigen en bedreigen (los van wie er mee begonnen is).

05-12-2009, 16:24



Citaat door Gitane:
Je zult er toch aan moeten wennen dat het (in ieder geval voorlopig nog) een zelfstandig land is, en je mag Iran wel geen fijn land vinden (zijn leiders dan) en daar ben ik het over het algemeen ook mee eens maar om nou alles maar dan ook alles wat vanuit Iran komt de grond in te trappen vind ik een beetje zwak, mijn devisie is dat complimenten beter werken dan afkraken, beledigen en bedreigen (los van wie er mee begonnen is).


Politiek gezien is alles wat uit Iran (onder dit regiem komt) ook niets waard.

05-12-2009, 16:26

Citaat door pukkepuk25:

Iran is gewoon belachelijk hypocriet, zelf dictatoriaal het eigen volk onderdrukken, en dan een ander land kwalijk nemen dat ze het volk vragen wat te doen.


Even offtopic hoor:
De Perzen die alleen maar 20 miljoen van de 75 miljoen telllende Iran uitmaken onddruken alle groepen die niet Perzisch zijn.

Proffessor Alexander De Groot (Turkoloog) over Azerbaycan/Azeri-Turken in iran:


Ik hoop dat Europa samen met Amerika Iran aanvalt .

05-12-2009, 16:28

Citaat door Gitane:
Is toch een nette reactie van Iran? Ze hadden ook meteen een Fatwa ofzoiets kunnen uitspreken, 't is ook nooit goed (als het van Iraansekant komt). Ik zie dit als een zéééér positieve ontwikkeling m.b.t. Iran dan hè, geen vlaggen verbranden, geen aanslagen, perfecte correcte reactie.




Maar heeft Iran ook recht van spreken in deze ?


Citaat:
Vervolging Iraanse christenen neemt toe

Hilversum 12 augustus 2009 – De afgelopen weken hebben de Iraanse autoriteiten de vervolging van christenen geïntensiveerd. Speciaal degenen die zich vanuit de Islam hebben bekeerd tot het christendom hebben het zwaar te verduren. Dit meldde het persbureau Compass Direct News gisteren.

Arrestaties
Volgens de berichten zouden op 31 juli 24 christenen zijn gearresteerd die in een huis waren samengekomen voor bijbelstudie. Daarnaast zijn er op zowel 29 en 30 juli als op 7 augustus nog eens 8 christenen gearresteerd. Ook worden twee vrouwen vastgehouden die weigeren hun christelijk geloof af te zweren.

Discriminatie
Slechts 0,02 procent van de inwoners van Iran is katholiek. Zij worden, net als andere minderheden, door het overgrote deel van de bevolking gediscrimineerd. Alle activiteiten die door christenen worden ondernomen staan onder toezicht van de regering.

Brievenactie
De interkerkelijke stichting Open Doors lanceerde deze week een brievenactie voor christenen in Iran. Nu de Iraanse president Ahmadinejad aan zijn tweede termijn is begonnen, vraagt Open Doors hem vrijheid van godsdienst te garanderen. Ook roept de organisatie uit Ermelo de president op alle mensen vrij te laten die gevangen zitten vanwege hun geloof.

Pagina's : [1] 2