Bekijk volle/desktop versie : mijn man denkt soms niet goed na



Pagina's : [1] 2 3 4

05-12-2009, 12:27
salam wa3laiekoum dames ik heb even de acount van me buurvrouw geleend.
ik heb ruzie met me man omdat hij niet aan ons denkt en gewoon zijn verstand niet gebruikt. zijn moeder heeft tegen hem gezegd dat hij
geld naar marokko moet sturen omdat ze haar huis wil opknappen
ik heb het dan niet over 500 euro ofzo maar echt 2 duizend of nog meer
maar wij kunnen ons dat helemaal niet veroorloven en wallah als ik jullie zeg dat die 2000 onze enige spaageld is en dat wil hij aan haar geven zonder pardon,dus dan blijven wij hier met niks achter. en ik zij gewoon op een rustige manier tegen hem van sorry sgat maar wij hebben niks om aan jou moeder te sturen werd ie boos op mij en zij dat het zijn moeder is enzo
ik zij tegen hem ja dat weet ik ook wel maar jij moet ook aan ons denken
wij zijn twee jaar niet op vakantie gegaan en net dat wij een beetje aan het sparen zijn komt zij met dit terwijl zij gewoon een inkomen krijgt vanuit belgie kan ze toch daarmee haar huis opknappen of niet
wat vinden jullie ben ik zo slecht dat ik haar geen geld wil sturen
wat zouden jullei in mijn geval doen ik weet me geen raad meer, ik wil ook geen ruzie hierover met me man.

05-12-2009, 12:32


Dag meid,

Nou ik zou als ik jou was, je man effe flink de waarheid vertellen. Namelijk dat het belachelijk is dat jouw man (en jij erbij) moeten dokken voor iets wat niet eens van jullie is.
Denk aan jezelf en leg je man gewoon uit dat hij zijn eigen gezin heeft. En dat zijn moeder ook maar eens moet gaan sparen.

Maken jullie soms ook gebruik van dat huis in Marokko, waardoor ze dit van jullie eist?

succes

05-12-2009, 12:33
Mijn schoonmoeder is nu ook bezig met haar huis aan het verbouwen in marokko, zij krijgt geld van ned, maare ze betaald het gewoon van haar eigen geld, ze heeft nog nooit ons geld gevraagd, natuurlijk sturen we wel wat, maar 2000euro sturen en dat je zelf helemaal niks hebt, vind ik echt raar van je man...
Kijk als ze nou geen geld heeft om te eten of iets anders wat hoognodig is zou ik zeggen oke, en je zou haar misschien eventueel wat geld kunnen sturen om iets te doen in huis, maar 2000euro kom op zeg, ik zou gewoon nog een keer praten met je man en gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent, misschien dat jullie wel iets kunnen sturen, maar wel een bedrag wat redelijk blijft voor jou en je man..

05-12-2009, 12:33
is dat spaargeld ook van jou??

05-12-2009, 12:34


kijk als je zelf niks te makken hebt lijkt mij dat logisch om dat geld niet op te sturen jullie moeten toch ook leven?
sommige mensen hebben totaal geen hart het is van ikke ikke de rest kan/mag stikken

05-12-2009, 12:35
Hij moet aan zijn gezin denken, als zijn moeder geen inkomen heeft is het natuurlijk niet meer dan normaal dat hij haar geld stuurt of geeft om van te leven maar niet om huizen op te knappen of el3imarat te bouwen.
Jullie zwemmen zelf niet in het geld, twee jaar niet op vakantie geweest, die 2000 euro is jullie enige spaargeld, heel erg onrechtvaardig om dat van het gezin van je zoon af te pakken.

05-12-2009, 12:37

Citaat door shoekria:
is dat spaargeld ook van jou??



ja een deel is van mij

05-12-2009, 12:39
kijk mijn man is echt zó'n persoon van ik leef nu en geniet ook nu vandaar dat wij ook echt bijna niks sparen, maar hij is ook heel naief hij geeft heel snel geld uit en vind iedereen zielig bij hun terwijl hun allemaal geld hebben
zijn broers wonen ook hier maar die zijn slim en hebben altijd wel een smoesje van wij hebben niks enzo terwijl hun echt geld hebben
en wie draait hier er dan voor op mijn man die niks heeft, ik ben het spuugzat om altijd geld te sturen terwijl hun gewoon geld hebben

05-12-2009, 12:45
ja moeilijk wat moet je doen..ik zou zeggen heel onverantwoord en geef mij aandeel terug wat ik ook heb gespaard.dat jij je moeder wilt helpen moet je zelf weten mr mij geld ga ik niet weggeven!

05-12-2009, 12:45

Citaat door verdrietig1985:
kijk mijn man is echt zó'n persoon van ik leef nu en geniet ook nu vandaar dat wij ook echt bijna niks sparen, maar hij is ook heel naief hij geeft heel snel geld uit en vind iedereen zielig bij hun terwijl hun allemaal geld hebben
zijn broers wonen ook hier maar die zijn slim en hebben altijd wel een smoesje van wij hebben niks enzo terwijl hun echt geld hebben
en wie draait hier er dan voor op mijn man die niks heeft, ik ben het spuugzat om altijd geld te sturen terwijl hun gewoon geld hebben


Lijkt wel of je over mijn man praat van paar jaren gelden die dacht toen ook zo, gelukkig is die wel veranderd...
Als je het niet wil meid, dan niet doen, het is ook jouw geld....

05-12-2009, 12:48
ik zou eens een goed gesprek aangaan met je man
ten eerste heeft zij het geld nodig voor het opknappen van het huis
dus zo noodzakelijk is het ook weer niet. Mocht ze het nou nodig hebben voor evt operatie of behandeling zou ik dr nog wel begrip voor hebben.

vind dat je wel een hele rare schoonmoeder hebt een echte moeder vraagt zoiets niet aan haar zoon waarvan ze zelf weet dat hij het ook niet breed heeft. Ze wil gewoon van jullie profieteren aangezien ze ook een eigen inkomen heeft en ja je man ziet zoiets natuurlijk niet in, want het is immers zijn mama lief!!


dus zet die vent van je eens goed op zijn plaats!! en dit noem ik trouwens gene man die niet eens rekening houd met zijn gezin

05-12-2009, 13:01

Citaat door leilabeauty:
ik zou eens een goed gesprek aangaan met je man
ten eerste heeft zij het geld nodig voor het opknappen van het huis
dus zo noodzakelijk is het ook weer niet. Mocht ze het nou nodig hebben voor evt operatie of behandeling zou ik dr nog wel begrip voor hebben.

vind dat je wel een hele rare schoonmoeder hebt een echte moeder vraagt zoiets niet aan haar zoon waarvan ze zelf weet dat hij het ook niet breed heeft. Ze wil gewoon van jullie profieteren aangezien ze ook een eigen inkomen heeft en ja je man ziet zoiets natuurlijk niet in, want het is immers zijn mama lief!!


dus zet die vent van je eens goed op zijn plaats!! en dit noem ik trouwens gene man die niet eens rekening houd met zijn gezin



hij raakt heel snel op zijn teentjes getrapt als ik het over zijn familie en vooral zijn moeder heb
dan zegt ie gelijk jah is mijn moeder.
ik begrijp mijn schoonma ook niet, toen mijn moeder op vakantie ging zij ze nog van jah jou zoon en mijn dochter hebben het echt krap en kunnen bijna niets sparen, en dan nog zegt ze dan zoiets terwijl ze weet hoe het zit ik begrijp haar soms niet terwijl het echt een lieve vrouw is.
en het ergste is dat ze gewoon een inkomen heeft, ze3ma die inkomen komt ze niet mee rond dat geloof ik niet en als ik dat tegen me man zeg dan zegt jah zoveel krijgt ze niet. ja ja maak dat maar de kat van de buurman maar wijs ik .
maar ik zij dus tegen hem jah je moet het ook zelf inzien wij hebben niks
en je wil nog op vakantie. ik zij tegen hem je moet gewoon eerlijk tegen je moeder zijn en als ze het beste voor ons heeft dan zal zij het begrijpen
en anders heeft ze dus schijt aan ons en denkt ze alleen aan haar zelf.
maar khair inshaállah ik weet een ding ik laat hem dus echt niet zo'n groot bedrag betalen, dan ben ik maar de slechte schoondochter maar ik moet ook mijn gezin denken.

05-12-2009, 13:03



Citaat door verdrietig1985:
salam wa3laiekoum dames ik heb even de acount van me buurvrouw geleend.ik heb ruzie met me man omdat hij niet aan ons denkt en gewoon zijn verstand niet gebruikt. zijn moeder heeft tegen hem gezegd dat hij
geld naar marokko moet sturen omdat ze haar huis wil opknappen
ik heb het dan niet over 500 euro ofzo maar echt 2 duizend of nog meer
maar wij kunnen ons dat helemaal niet veroorloven en wallah als ik jullie zeg dat die 2000 onze enige spaageld is en dat wil hij aan haar geven zonder pardon,dus dan blijven wij hier met niks achter. en ik zij gewoon op een rustige manier tegen hem van sorry sgat maar wij hebben niks om aan jou moeder te sturen werd ie boos op mij en zij dat het zijn moeder is enzo
ik zij tegen hem ja dat weet ik ook wel maar jij moet ook aan ons denken
wij zijn twee jaar niet op vakantie gegaan en net dat wij een beetje aan het sparen zijn komt zij met dit terwijl zij gewoon een inkomen krijgt vanuit belgie kan ze toch daarmee haar huis opknappen of niet
wat vinden jullie ben ik zo slecht dat ik haar geen geld wil sturen
wat zouden jullei in mijn geval doen ik weet me geen raad meer, ik wil ook geen ruzie hierover met me man.



De rest heb ik niet gelezen.
Wat is het vandaag met ik gebruik ff account van mn vriend, deze account is niet van mij en deze klaart alles, van mijn buurvrouw
Oke, nu ga ik lezen

05-12-2009, 13:10

Citaat door verdrietig1985:
hij raakt heel snel op zijn teentjes getrapt als ik het over zijn familie en vooral zijn moeder heb
dan zegt ie gelijk jah is mijn moeder.
ik begrijp mijn schoonma ook niet, toen mijn moeder op vakantie ging zij ze nog van jah jou zoon en mijn dochter hebben het echt krap en kunnen bijna niets sparen, en dan nog zegt ze dan zoiets terwijl ze weet hoe het zit ik begrijp haar soms niet terwijl het echt een lieve vrouw is.
en het ergste is dat ze gewoon een inkomen heeft, ze3ma die inkomen komt ze niet mee rond dat geloof ik niet en als ik dat tegen me man zeg dan zegt jah zoveel krijgt ze niet. ja ja maak dat maar de kat van de buurman maar wijs ik .
maar ik zij dus tegen hem jah je moet het ook zelf inzien wij hebben niks
en je wil nog op vakantie. ik zij tegen hem je moet gewoon eerlijk tegen je moeder zijn en als ze het beste voor ons heeft dan zal zij het begrijpen
en anders heeft ze dus schijt aan ons en denkt ze alleen aan haar zelf.
maar khair inshaállah ik weet een ding ik laat hem dus echt niet zo'n groot bedrag betalen, dan ben ik maar de slechte schoondochter maar ik moet ook mijn gezin denken.



je moet het slim aanpakken, tnawis spelen bij je man, je moet hem overhalen dat het echt een grote bedrag is en dat je ook op vakantie wil gaan en derg. En leuke dingen met de kids wilt gaan doen (uiteraard op een beleefde manier zonder ruzie)
probeer hem goed te overtuigen, als vrouwzijnde weet je wel hoe je een man moet aanpakken toch??

in de hoop dat hij het inziet dan zegt hij het maar zelf tegen zn moeder
dat het echt een groot bedrag is en hij dat niet heeft, denk niet dat ze dan nog zal doorvragen.


05-12-2009, 13:13
Lastig, ik begrijp eruit dat je een geen moeilijke schoondochter bent die haar schoonmoeder niet wil helpen. Volgens mij heeft t te maken met dat je man een gat in zijn hand heeft en niet goed kan sparen?
Ga werken als dat kan of vraag een vast bedrag aan je man voor huishouden etc en probeer dan goedkoop in te kopen waardoor je geld overhoudt en dat kan sparen. En ondertussen veel praten met je man, confronteer m met dat hij niet de enige zoon is. Er moet wel een balans in 't uitgavepatroon zijn anders ga je je schoonfamilie haten en dat is 't laatste wat er moet gebeuren.

Pagina's : [1] 2 3 4