Bekijk volle/desktop versie : Fiqh of love..



Pagina's : [1] 2

04-12-2009, 16:58
Assalamu alaikoem warahmatoellah

● Een ring kan vele betekenissen hebben, je hebt de ring die een versiering is voor de hand en mooi staat en uit liefde gegeven wordt. Je hebt een ring die om een postduif zijn poot heen zit en die als postvak dient (tawk al-hamamah). Je hebt een ring om de pols van een dansaapje. Zorg ervoor dat alles uit liefde wordt gegeven en dat je jouw vrouw niet als (postduifje) product moet zien en zeker niet als (dansaapje) slaafje.

● Wanneer een man en een vrouw samen naar de winkel gaan, kijkt de man op zijn horloge en zegt, "Oké jij gaat daar heen en haalt die boodschappen melk etcetera, en ik ga deze kant op en haal de brood etcetera, dan zien we elkaar bij de kassa insh-Allah." Terwijl de vrouw blijft staan en liever wil dat ze samen tijd spenderen (samen lopen) in plaats van het kijken wat de snelste manier is om bij de kassa te komen.

● Voordat ze het huis uit gaat moet je haar hand vastpakken en zeggen, "Lieverd, ... ik zal je missen."

● Liefde en barmhartigheid zijn de vleugels van het huwelijk, zonder dit kan het huwelijk niet vliegen!

● Wanneer je een huis wilt bouwen, is het eerste wat in je opkomt is hoe het huis eruit zal zien, en niet eens de bouwtekening en wat voor geduld er moet zijn om het op te bouwen, dit is hetzelfde effect als bij het huwelijk.

● Shaykh Yasir Birjas verteld een verhaal in de lessen over wat een vrouw echt blij maakt. De echtgenoot roept en vraagt, "Wat eten we vandaag?" Zijn vrouw antwoord, "Ik heb vandaag niets klaar gemaakt, ik ben echt moe." De echtgenoot antwoordt, "Het is oké, lieverd, ik maak wel iets klaar."

● De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) overleed in de armen van zijn geliefde 'Aisha (radya Allahu 'anha). Als een broeder een vrouw wil trouwen die lijkt op de sahabiyyah, dan moet hij een profeet zijn.

● Quote van Ibnul-Qayyim: "Het huwelijk moet de liefde niet doden, het zou het moeten doen toenemen."

● ...vrouwen zijn gemaakt van de rib van een man
ze was niet geschapen van zijn hoofd om boven hem te staan
ze was niet geschapen van zijn voeten om over haar heen te lopen
ze was geschapen van zijn zijde om dichtbij hem te zijn
onder zijn armen om beschermd te worden door hem
dichtbij zijn hart om geliefd te worden door hem...

● De fundatie van een familie begint met het kiezen van een goede partner.

● Voordat iemand een andere persoon kan liefhebben, moeten ze eerst werken aan de liefde voor Allah (Subhana wa Ta'ala) en Zijn Boodschapper (salla Allahu 'alayjhi wa salaam).

● Een vrouw die werkt hoeft geen geld te geven aan haar man, haar prioriteiten zijn haar moeder, vader en kinderen.

● Quote van Al-Ghazaali: "Liefde is één van Allah (Subhana wa Ta'ala) Zijn scheppingen, behandel deze goed!"

● Liefde ligt in de handen van Allah dus heb vertrouwen in Allah.

● Liefde is mooi, we denken vaak hoe mooi het zal zijn, maar haast nooit over hoe we het mooi kunnen maken.

● "Mooi is in de oog van de eigenaar": iedere oog ziet het anders en ieders schoonheid is uniek. Daarom, moeten we stoppen met het meten en het aanpassen aan de staandaard schoonheid van de maatschappij. En accepteren wat Allah ons heeft gegeven.

● Jihad voor de vrouw is om aardig (lief) te zijn voor haar man.

● Het woordje hubb (liefde) laat de lippen vormen alsof je een kus wilt geven en welke de symbool is voor liefde. (Spreek het woord hubb'ah uit en zie de vorming van je lippen tijdens het uitspreken.) (Uit het Arabische boek "Asraa Al Baghlaha".)

● De man is de hoofd van het huis, maar de vrouw is de nek die het hoofd draait.

Aan Sheikh Al-islam ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) werd de vraag gesteld: "Van wie hield de Profeet meer, van Khadija (radya Allahu 'anha) of van Aisha (radya Allahu 'anha)?" De Sheikh antwoordde: "Van Aisha in haar tijd en van Khadija in haar tijd."

● Als je aan het zoeken bent naar de perfecte partner, ga er dan vanuit dat je ongetrouwd blijft. Want deze partner vind je alleen in het paradijs, daarom zoek naar de juiste keuze in plaatst van de perfecte keuze.[/quote]


Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehou

04-12-2009, 21:56


maschallah meid, dank je wel voor het plaatsen. inschallah heb je of zal je ook jouw ideale partner vinden en dit met hem mogen beleven.

04-12-2009, 23:15
masha allah

05-12-2009, 00:41
● ...vrouwen zijn gemaakt van de rib van een man
ze was niet geschapen van zijn hoofd om boven hem te staan
ze was niet geschapen van zijn voeten om over haar heen te lopen
ze was geschapen van zijn zijde om dichtbij hem te zijn
onder zijn armen om beschermd te worden door hem
dichtbij zijn hart om geliefd te worden door hem...

● Liefde ligt in de handen van Allah dus heb vertrouwen in Allah.

● Als je aan het zoeken bent naar de perfecte partner, ga er dan vanuit dat je ongetrouwd blijft. Want deze partner vind je alleen in het paradijs, daarom zoek naar de juiste keuze in plaatst van de perfecte keuze.[/quote]


Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehou[/B][/QUOTE]



Allemaal mooie wijze uitspraken, maar deze springen er echt uit voor mij.

11-12-2009, 19:49


Shoukran voor het plaatsen...!!

Gr Nora.

11-12-2009, 23:32
Notif,

Nice!

20-12-2009, 13:55
Leuk! Mooi gezegt, machallah!

31-01-2010, 19:00
● Voordat ze het huis uit gaat moet je haar hand vastpakken en zeggen, "Lieverd, ... ik zal je missen."



Bij deze moest ik een beetje lachen. Ik zie dit zo dramatisch voor me zoals ze 't zeggen in films: ''O my dear, I will miss you!!!!''

13-02-2010, 23:45

Citaat door lela10:
● ...vrouwen zijn gemaakt van de rib van een man
ze was niet geschapen van zijn hoofd om boven hem te staan
ze was niet geschapen van zijn voeten om over haar heen te lopen
ze was geschapen van zijn zijde om dichtbij hem te zijn
onder zijn armen om beschermd te worden door hem
dichtbij zijn hart om geliefd te worden door hem...

● Liefde ligt in de handen van Allah dus heb vertrouwen in Allah.

● Als je aan het zoeken bent naar de perfecte partner, ga er dan vanuit dat je ongetrouwd blijft. Want deze partner vind je alleen in het paradijs, daarom zoek naar de juiste keuze in plaatst van de perfecte keuze.
Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehou[/B][/QUOTE]



Allemaal mooie wijze uitspraken, maar deze springen er echt uit voor mij.[/QUOTE]



Helemaal mee eens Lela10...... Beautifull words!!

14-02-2010, 00:57
Prachtig!

Ik heb net het boek 'de fouten van de echtgenote' net uit. Je hebt ook een 'de fouten van de echtgenoot' versie. Heel interessant en ook belangrijk om deze dingen te weten, zeker als je gaat trouwen.

14-02-2010, 01:15
zo zijn er nog een paar,

● liefde is, als jouw man jou wakker maakt tijdens alfadjr met een koptstoot

14-02-2010, 01:16
● liefde is, als hij je tijdens een dagje uit meeneemt naar de lidl en zegt, vandaag mag je van mij de allerduurste uien uitkiezen

14-02-2010, 16:27



Citaat door oemlidlbrood:
● liefde is, als hij je tijdens een dagje uit meeneemt naar de lidl en zegt, vandaag mag je van mij de allerduurste uien uitkiezen



15-02-2010, 14:35

Citaat door Confitury.:
Prachtig!

Ik heb net het boek 'de fouten van de echtgenote' net uit. Je hebt ook een 'de fouten van de echtgenoot' versie. Heel interessant en ook belangrijk om deze dingen te weten, zeker als je gaat trouwen.


Dat lijkt me ook een interessant boek. Ik heb het boek 'Ik hou van mijn man' gelezen, ook een aanrader. En hij leest het boek 'Ik hou van mijn vrouw'.

15-02-2010, 17:06
Prachtig!

Pagina's : [1] 2