Bekijk volle/desktop versie : That's the way love goes...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-12-2009, 16:22

Hoi dames en eventueel heren,

Twee jaar geleden was ik begonnen met een verhaal. Ik heb het met succes afgerond. Alleen afgelopen week las ik het verhaal opnieuw, en vond ik het niet mooi geschreven.

Dus ik ga dit verhaal bewerken en het een andere schrijfstijl geven.
Ik hoop dat deze schrijfstijl jullie zal bevallen!

Kus, Ouarda

[SIZE="3"]That's the way love goes...
(Gedeeltelijk waargebeurd)[/SIZE]





‘Hey Lamia, wat vind je van dit jurkje’ vroeg ik aan me vriendin in de h&m. Ik nam het zijden kledingstuk in me hand, en keek er gefascineerd naar.
‘Wow, hij is prachtig!’ Ze keek er met grote ogen naar.’Als jij ‘m niet neemt neem ik ‘m wel hoor.’
‘In your dreams girl’ Ik stak me tong naar haar uit.
Zo gaat dat dus bij ons elke dag. We komen van school, gaan rechtsreeks naar de stad. Vooral de afgelopen dagen ben ik er vaak geweest. Over een weekje vertrekken we inshallah naar Marokko. Dus ik moet veel zomerkleding hebben, en natuurlijk niet te vergeten; De CADEAUTJES!

Stom! Helemaal vergeten mezelf voor te stellen. Nou, mijn naam is Sara, ik ben 19 jaar jong en volg een opleiding op het HBO. Ik heb twee geliefde ouders, zowel moeder als vader! Ze verbieden me niets, want ze vertrouwen volkomen. Ik ben ook niet van plan het vertrouwen te schaden. Ik vind relaties onzin. Ik bedoel waarom een relatie beginnen, als bij Allah al vast staat gesteld met wie je later je leven deelt. En de helft van de relaties loopt sowieso mis, en het zorgt ook nog eens voor verdriet. Nee, dat hoeft van mij niet! Geef mij maar een geweldige vriendin waarop je kan steunen, met we je kan lachen en die altijd voor je klaar staat. Dat is mijn ‘VRIEND’.

Any way, ik ben de jongste van het gezin. Ik heb nog een oudere broer van 21 en een zus van 22. Mijn broer Fouad is een gekkerd, maar wel een schatje. Hij runt een eigen bedrijf van auto’s samen met mijn neef.
En mij zus Fatima is getrouwd en heeft inmiddels een prachtig dochtertje, waarvan ze gister is bevallen.

De omschrijving die ik jullie net gaf over een beste vriend. Nou, die heb ik gelukkig al gevonden. Lamia is mijn schatje, mijn alles! Het is een pracht van een meid. Bruine krullen die net over haar schouders vallen, mooie grote groene ogen en het belangrijkst van al; een hartje van goud! Lamia en ik verschillen maar 3 maanden. Zij is ouder dan mij. Ik ben het tegenovergestelde van Lamia. Ik heb lang zwart haar en een lichte huidskleur. Verder heb ik blauwe ogen en of ik een hartje van goud heb? Naah, ik denk eerder van zilver!

Now, we go back to the story!

‘Lamia, we moeten nog naar dat winkeltje van Fatima’ bracht ik haar in herinnering.’De winkels gaan zo sluiten’
‘Oja, klopt! Ga jij maar, ik ga eerst even deze kleding afrekenen’
‘Oke, reken ook mijn kleding af, ik zie je zo in die babyzaak!’
Ze knikte, en ik liep snel de winkel uit.

Ik begon me voeten wat sneller te bewegen, want als ik niet snel ben gaan de winkels sluiten, en sluit Fatima me ook ergens in op!
Maar ik rende als een idioot, zonder uit te kijken. En je raadt het al, ik knalde tegen iemand op.
‘Heey! Kan niet uitkijken, sukkel!’ Gilde ik naar de man tegen wie ik was gebotst.
‘Oo, sorry! Ik zag je niet’ zei de stem verontschuldigend.
Ik ruimde me tassen op en negeerde de blinde kip.
DE WINKEL! God! Nu kom ik zeker te laat!
Ik liep snel door en botste weer tegen de onbekende man.
‘Pfff, mag ik er even langs?’ vroeg ik geïrriteerd! Het bleef stil en als enige antwoord kreeg ik een zucht.
Jaa dag! Is hij niet 100 ofwat? Ik keek omhoog en mijn hart stond voor een paar seconden stil. De mooiste ogen! Maar dan ook de mooiste ogen die ik ooit ben tegengekomen. Ik gaapte hem letterlijk aan, terwijl ik het niet eens door had. Ze hadden een aparte, intense kleur. Bruin, groen, blauw. Je zou haast zeggen, alle basiskleuren.
‘Nogmaals sorry, ik zag je echt niet’ zei hij met een spijtig gezicht.
Ik schudde me hoofd.’Geeft niet. Ik keek ook niet echt uit waar ik liep’
Hij glimlachte, en ik voelde het bloed naar mijn gezicht stijgen.
‘Je had echt haast. Alles oke?’ vroeg hij bezorgd.
O jeej! Ik keek op mijn horloge, en zag dat het al 10 voor 6 was. Shit!
‘Sorry, maar ik moet er echt vandoor.’ Ik glimlachte vlug naar hem en glipte langs hem heen.

‘Sara! Saraaa!!’ Hoorde ik opeens vlak achter me. Het was Lamia.
Ik stopte en gebaarde dat ze snel moest zijn. Ze rende het laatste stukje naar mij en vroeg of ik al naar de babyzaak was geweest.
‘Nee’ Terwijl ik dat zei, keek ik om me heen. In de hoop een glimp van die o zo prachtige jongen te zien. Maar helaas!
‘Nee???!!!’ schreeuwde Lamia opeens in mijn oor. Ik sprong bijna een gat in de lucht.
‘Wat?’ vroeg ik onschuldig.
‘De winkels gaan zo sluiten, idioot!’ gilde ze.
We renden het laatste stukje en godzijdank was de winkel nog open.
We kochten wat spulletjes, en wat tuniekjes en reden daarna weer naar huis.

Inhoudsopgaven

Ze deed de sleutel...
Ze lachte en...
'Sara zied, anders...
Terwijl we terug...
Na 6 uur...
'Hmm, Lekker...
Beneden aangekomen...
In Alhoceima...
2e dag Marokko...
Ik nam een…
We liepen naar…
Wat een mooie…
Met open mond…
Tevreden maar…
Met onze handen…
Saiffedine stopte
Ik zat net…
Twee mooie, grote…
Ik sliep die...
ik vond het...
Lam! Ik ga...
Ik zat net...
Vanaf dat moment...
We hadden de...



Nieuw:
Ik voelde scherp..

04-12-2009, 17:40


prachtig schrijf talent ben jij

04-12-2009, 23:02
Dames, welkom! Alleen verwacht ik iets meer fans, voor ik doorga!

Kus , Ouarda

04-12-2009, 23:32
Leuk begin..

05-12-2009, 12:12


Ik verwachtte iets meer fans, maargoed ik zal een vervolg plaatsen voor jullie

We renden het laatste stukje en godzijdank was de winkel nog open.
We kochten wat spulletjes, en wat tuniekjes en reden daarna weer naar huis.

Ik stak de sleutel in het slot, en maakte de deur rustig open. ‘Bismillah’ zei ik zachtjes, terwijl ik naar binnen stapte.
Het was akelig stil in huis. Gewoonlijk hoorde ik al gelijk gelach of gepraat uit de woonkamer. ‘Yemma, Bebba?’ riep ik door het huis.’Fouad?!’
Geen antwoord. Zo te horen was er niemand in huis.
Ik liep de keuken in, wat mijn maag begon te knorren. Opeens zag ik een briefje op de keukentafel liggen.

We zijn naar België. We komen morgen pas thuis! Fouad is ergens naartoe met zijn vrienden, en komt laat thuis. Het eten ligt in de oven en maak het jezelf gezellig!

Groetjes mama en papa

Wat? Maak het jezelf gezellig? Dit meen je toch niet! Hoe ga ik dat in hemelsnaam doen, in me eentje? En ook nog eens in dit enge grote huis!! Uiteindelijk besloot ik na het bidden Lamia uit te nodigen. Kunnen we een leuk filmpje kijken, en onszelf volproppen met lekkernijen. Ik nam een snelle douche en trok aan m’n pyjama aan. Daarna verrichtte ik het gebed en belde Lamia op.

Lamia: Hallo?
Sara: Hey schatje, met mij. Ben je goed thuisgekomen
Lamia: Alhamdoelilah en jij?
Sara: Goed, maar ik kwam thuis en iedereen was weg. Mijn ouders zijn naar België en Fouad komt pas laat thuis. Dus heb je zin om bij mijn een dvdtje te kijken?
Lamia: Ja, natuurlijk! Gezellig, ben er over eenpaar minuten.
Sara: Oké, vergeet je niet langs de Moviemax te gaan om een dvd te huren.
Lamia: Zal ik doen, doei!
Sara: Beslama

ik hing op en zocht wat zoetigheid op. Ik vond een zakje chips van Doritos, twee zakken Haribo en twee blikjes redbull. Ik grinnikte, dit houd ons wel de hele avond wakker. Lamia was er nog steeds niet, dus ging ik liggen op de bank en dacht aan de mooie jongen met zijn mooie ogen. Ik zuchtte. Ik hoop niet dat ik verliefd begin te worden! Mannen zijn niet te vertrouwen en het zijn ook nog eens dieven. Ze maken je helemaal gek en stelen daarna je hart. Ik schrok uit mijn gedachten door de bel.
Ik opende de deur en zag Lamia met een bigsmile naar me kijken.
Ik lachte.’Kom binnen gekkie!’ Ik sloot de deur en liep achter haar aan naar de woonkamer.

Ze plofte neer op de bank.’Lekker alleen in huis! Heerlijk! Ik wou dat ze bij mij thuis wat meer weggingen.’ Zei ze met een diepe frons.
Lamia heeft een tweeling broertje. Ze zijn 1,5 en kunnen net lopen. Ze raken van alles aan, en lopen over alles heen. Lamia moet dus iedere keer achter ze aan rennen. Ik plofte naast haar op de bank en sloeg mijn arm om haar nek. ‘Ach schat! Je wordt ouder en je vergeet het’ zei ik plagend. Ze duwde me weg en keek me geïrriteerd aan. Ik barstte in lachen uit. Dat gezicht van haar is een foto waard.
Ze lachte opeens geheimzinnig, met van die duivel ogen. O nee! Dit gaat niet goed. ‘Lamia, wat is er?’ zei ik bang.’Je lacht zo eng.’
‘Raad eens wat voor dvd ik bij me heb’ zei ze duivels.
Ik trok me mond wijd open van verbazing. ‘Nee!!’ zei ik naar adem happend.’Toch geen horror?!’

05-12-2009, 13:21
Ik trok me mond wijd open van verbazing. ‘Nee!!’ zei ik naar adem happend.’Toch geen horror?!’

Ze lachtte en trok de dvd tevoorschijn. The grudge2 met een eng oog op de voorkant gefotografeerd. Ik gilde en sprong op haar.
‘Wat zeg ik altijd tegen je’ schreeuwde ik.’Geen horror!’
Ze lachte en rolde van de bank af. Ze landde op haar dikke reet en trok een pijnlijk gezicht.’Sjeez! Sara man! Je bent 19, gedraag je er ook naar’ zei ze met een verontwaardigd. Ik trok een pruillipje.’Maar ik vind het gewoon eng.’ zei ik zo zielig mogelijk.
‘Mijn dikke reet voor jou!’ zei ze lachend.’We kijken ‘m gewoon. Je moet echt je angst overwinnen, Sara.’ Vervolgde ze op een Dr.Phil manier.
‘Oke, maar als ik bang word, slaap je vanavond met mij in bed.’ Zei ik, terwijl ze intussen al de cd in de dvd-speler had gestopt.
‘Beloof het eerst, voordat je op play druk!’ Schreeuwde ik naar haar.
Ze draaide zich om en stak haar pink in de lucht.’I swear it on my fat ass’ beloofde ze plechtig. Ik knikte waarna ze op play drukte.
Ze sprong snel naast me op de bank en griste de doritos uit mijn handen.
Met opgetrokken wenkbrauwen keek ik haar aan, terwijl ze gewoon als een koe doorkauwde.

Ik stak mijn hand in de zak en trok er een handje vol chips uit. Ik stopte 3 stukjes in mijn mond en kauwde als een beest. Lamia keek me geïrriteerd aan. ‘Wat?’ vroeg ik met een mond vol chips.
‘Kauw normaal a animal!.’ Ik trok me schouders op en negeerde haar.
Ze taste naar de afstandsbediening en verhoogde het volume expres.
Op dat moment hoorde je een harde angstaanjagende gil. We sprongen in elkaars armen en gilden het uit. Lamia had de afstandsbediening in de lucht gegooid, en kort daarna viel het op mijn kop.
Ik gilde het voor de tweede keer uit.’Auwww! Lamia! Wat doe je nou?!!’ schreeuwd ik naar haar, terwijl ik pijnlijk over mijn hoofd wreef.
‘Sorry schat, ik was echt geschrokken’ zei ze verontschuldigend.
‘Ja, jij zet de volume harder’ beet ik haar boos toe.
‘Ja, en jij kauwde als een koe.’
‘Oke, we zitten beide fout. Doe de volume zachter en laten we de film afkijken’ zei ik rustig.
Ze knikte en drukte weer op play.

We richtten al onze aandacht weer op de tv, maar op dat moment kwam er iemand in de deuropening staan. Die iemand was helemaal drijfnat en had een lange zwarte jas aan met een capuchon op zijn hoofd. Je zag niets. Lamia en ik gilde het weer uit. Plotseling zag ik iets langs mijn gezicht vliegen en op zijn kop terechtkomen.
Hij kreunde en viel achterover. ‘Aauuww’ schreeuwde hij kreunend.
Oeps, dat is mijn broer Fouad!

Ik rende naar hem toe, en zag dat hij lang uit op de grond met zijn benen gestrekt lag. Het was een grappig gezicht, en ik kon me lach net niet inhouden!
Ik draaide me om en keek naar Lamia. ‘Wat heb je gegooid?’
Ze keek me onschuldig aan.’Uh, mijn slipper.’
‘Wat?!’ zei ik verbaasd.’Je hebt een man van 1.85 met je slipper bewusteloos geslagen. Wat voor je maat draag je? 45?’
Fouad kreunde en deed zijn ogen langzaam open.
Hij keek verward om zich heen. ‘Wat is er gebeurt? Waarom lig ik op de grond?’

Ik keek naar Lamia en zag dat ze smekend mijn richting op keek.
Kortom, ze wil dat ik niets zeg.
Ik liet mijn hersenen kraken, opzoek naar een smoes.
‘Uh, je wilde binnenkomen, maar de deur was dicht, dus je knalde er tegen aan.’ Zei ik vlug.
‘Wat? Hoe dan?’ vroeg hij verbaasd.
‘Het was donker, je zag niets.’
Ik hield mijn gezicht serieus, maar dat lukte niet helemaal. Ik ben een slechte leugenaar. Gelukkig was Fouad er niet helemaal bij, anders had hij het wel opgemerkt.
Fouad bewoog en probeerde op te staan. Wat niet echt lukte, en wat dus ook heel logisch is als je een slipper van maatje 45 tegen je hoofd krijgt geslingerd. ‘Wajemma, breng me alsjeblieft naar mijn kamer’ zei hij kreunend. Ik wenkte naar Lamia. ‘Kom ff helpen.’
Hij legde zijn armen om mij en Lamia heen. Lamia zakte bijna door haar knieën. ‘Hij is veel te zwaar’ zei ze puffend.
Ik keek haar boos aan.’Nou en! Jij bent hier de oorzaak van’ siste ik haar toe.
Ze hield wijselijk haar mond en we brachten Fouad naar zijn kamer.

We liepen de woonkamer in en zagen dat de dvd nog aan stond.
Ik had geen zin meer om te kijken, dus zei ik Lamia, dat ik ga slapen.
Ze knikte en liet zichzelf op de bank vallen.
‘Ik ga het nog even afkijken. Ik kom zo’
Ik knikte en sleepte me voeten de trap op. Ik liep de badkamer in en poetste me tanden, waarna ik naar mijn kamer ging
Ik ging languit op het bed liggen en zuchtte. Dit was me nog eens een dagje. Ik pakte een leuk boek en begon te lezen.
Ongeveer een half uurtje later, kwam Lamia met een wit gezicht binnen.
‘Waarom zie je zo witjes? Heb je een spook gezien?’
Ze schudde haar hoofd en schoof onder de dekens op de matras die naast mijn bed lag.

We praatten nog even en daarna deed ik het licht uit. Ik droomde weg in een diepe slaap, over iemand waarvan ik de naam niets eens wist…

De volgende ochtend

De zon scheen door een stuk van het raam, waarvan de gordijn was weggeschoven. Ik opende langzaam mijn ogen en boog me voorover. Lamia was al wakker, want haar matras was leeg.
Ik ging weer liggen en sloot even mijn ogen. Ik had barstende koppijn. De deur ging open en Lamia kwam binnen.
‘Sbah el gheer slaapkop, ben je eindelijk wakker.’ Zei ze opgewekt.
Zo happy, terwijl ik zo een koppijn had. Ik kon er gewoon niet tegen!
‘Ja, dat zie je toch!’ floepte ik er chagrijnig uit.
Ze lachtte, wat me nog bozer maakte.
‘Sjeez chagrijn! Take a deep breath, neem een lekkere douche’ zei ze en vervolgde er langzaam en duidelijk aan toe.’En kom dan PAS naar beneden.’
Ik gooide een kussen naar haar hoofd, die ze behendig opving.
‘Ik ga je broer wakker maken’
‘Nee, hoeft niet. Hij hoeft vandaag niet te werken’ zei ik snel
‘Oke, dan maak ik alvast het ontbijt.’
Ik knikte en vroeg haar de deur achter haar dicht te doen.
Ze liet het expres open. ‘Heks!’ Gilde ik haar na.
Ik hoorde haar grinniken en de trap aflopen.

Ik sleepte mezelf het bed uit en liep naar de douche. Ik douchte mezelf uitgebreid en verrichtte daarna het gebed. Terwijl ik op het gebedskleed zat, dacht ik aan mijn ouders. Ik miste ze op de een of andere manier. Ik hoopte dat ze vandaag vroeg thuis zouden komen.

Ik liep de keuken in en zag dat Lamia alles al had klaargemaakt.
Ik keek met watertanden naar al het eten op de keukentafel. Croissantjes, cakejes, thee, koffie en beleg voor op brood.
‘Ziet er allemaal lekker uit, Lamia’ zei ik starend naar al het lekkers.
Ik nam plaats aan tafel, en stortte me gelijk op een croissantje.
We aten ons buikje vol, en spraken intussen af wat we vandaag zouden doen. Eerst stelde ik voor het huis op te ruimen, voor mij ouders thuis komen. Daarna zouden we een filmpje pakken in de bioscoop, en vervolgens wat eten bij de KFC.

Astu, veel lees plezier!

05-12-2009, 13:27
Ik zou graag nog meer plaatsen, maar ik moet zo gaan werken!
Tot vanavond inchallah!

05-12-2009, 21:03
Niemand? Geen nieuwe fans?

05-12-2009, 22:17
Eerst stelde ik voor het huis op te ruimen, voor mij ouders thuis komen. Daarna zouden we een filmpje pakken in de bioscoop, en vervolgens wat eten bij de KFC.

Een weekje later

‘Sarah zied, anders vertrekken we zonder jou.’ schreeuwde me broer van beneden. Ik pakte mijn toilettasje en stopte het in mijn reistas. ‘Ja, ik kom er al aan’ Gilde ik terug, terwijl ik mijn koffer pakte en de kamer uitliep.
Mijn ouders zaten al in de auto, en Fouad zat beneden bij de deur op mij te wachten. ‘We moeten ook altijd op jou wachten’ snauwde hij.
Ik kneep plagend in zijn wang. ‘Ik hou ook van jou, broertje’
We liepen het huis uit en Fouad sloot de deur met minstens 8 sloten.
Ik draaide me om en gilde het uit. Lamia stond bij de auto met mijn moeder te praten. Ik legde mijn koffers neer en rende naar haar uit.
We vlogen in elkaars armen, en knuffelden elkaar dood.
We hadden elkaar de afgelopen week niet gesproken noch gezien. We hadden het beiden druk met het voorbereiden van Marokko. Safwan, de broer van Lamia en Fouad deden ons plagend na.
We keken elkaar aan en barsten in lachen uit. We dachten natuurlijk hetzelfde. GAYS!
‘Sara, ik ga met jullie mee in de auto’ zei Lamia met een bigsmile.
‘Serieus? Gelukkig maar, want ik en mijn broer krijgen altijd ruzie onderweg naar Marokko.’

We waren gelukkig klaar met opladen, dus we konden gelijk vertrekken. In de auto begon me vader eerst met een paar soera's en een doe'a, dat we inchallah goed en gezond in Marokko zouden aankomen. Ten slotte zeiden we allemaal amien!
Lamia en ik konden gewoon niet stil zitten. We zaten heel het begin van de reis te praten over wat we zouden doen in Marokko, waar we naartoe zouden gaan etc.

Mijn vader had heel de reis doorgereden tot Spanje, waar we stopten om te overnachten. We zochten een mooi plekje uit met veel auto’s. In Spanje kon je makkelijk worden beroofd zonder dat je het door had.
Mijn vader wilde in een hotel overnachten, maar mijn moeder vond het klinkklare onzin. We konden volgens me moeder gewoon met z’n alle in de auto slapen. Mijn vader was het er niet mee eens, maar uiteindelijk stemde mijn vader in, en kreeg mijn moeder zoals altijd haar zin.
Het begon langzaam donker te worden, en me ouders maakten alvast plaats waar ze konden slapen. Ze gooiden ons zoals gewoonlijk altijd eruit. Ze vonden ons nog jong genoeg om buiten te slapen.
Kort daarna zagen we Safwan en Fouad met een chagrijnig gezicht ook de auto uit stappen. Eigenlijk vonden we het niet erg, we zouden toch niet slapen.
We liepen met Safwan en Fouad naar een Mac Donald die toevallig in de buurt was.

In de Mac Donald schaterden we het uit van het lachen door Safwan. Hij struikelde over een uitgestoken voet, en pleurde zowat op z’n gezicht.
Met een rood aangelopen hoofd, vloekte hij naar de man.
Opeens kreeg ik een raar gevoel, alsof er iemand naar me keek. Ik keek om me heen en mijn ogen bleven haken bij twee prachtige kijkers die me bekend voorkwamen. Het was die jongen van de h&m. Heel toevallig dat ik hem hier uitgerekend tegenkom. Hij schonk me een oogverblindende glimlach, en ik glimlachte lichtjes terug. Mijn ogen werden getrokken naar een knap meisje dat hem vergezelde. Ze was van mijn leeftijd en haar hand lag op zijn schoot. Hij vond het niet erg, want hij zei er niets van. Het zal zijn vriendin kunnen zijn?
Ach, wat verwachtte je anders? Vroeg ik mezelf af. Zo een mooie jongen vrijgezel? Ik draaide me weer om naar de rest en zag Lamia met opgetrokken wenkbrauwen naar me keek. Ze probeerde me wat duidelijk te maken, maar ik kon niet achter halen wat.

‘Sara, moest jij net niet naar de wc?’ vroeg Lamia me opeens.
Ik keek haar verbaasd aan.’Nee, hoezo?’
Ze schopte me onder de tafel en ik keek haar pijnlijk aan.
Ze knikte naar me en wees vervolgens naar de wc.
‘O ja, klopt! Ik was het vergeten doordat ik zo een honger had’ zei ik lachend, en zag Fouad en Safwan raar naar me kijken.
‘Kom, ik moet ook’ zei Lamia. Ik stond op en samen liepen we naar de wc.
‘Wat is er?’ Vroeg ik haar nieuwsgierig.
Ze keek naar haar voeten, en ik merkte dat ze zich ongemakkelijk voelde.
‘Lamia, wat is er?’ Drong ik aan.
Ze keek me zo onschuldig mogelijk aan, alsof ze wat geflikt had achter mijn rug.
‘Ik weet iets, dat je mij niet had verteld. Maar ik ga ervan uit dat je dat wel van plan was’ zei ze met nadruk op de laatste zin.
‘Ja?’
‘Je kwam een jongen tegen bij de H&M, diezelfde jongen kwam ik vorige week tegen onderweg naar jouw huis. Hij wist dat ik je vriendin was,en vroeg me jouw nummer.’
‘Ga door’ zei ik, al wist ik waar het naartoe ging.
‘Ik wilde het eerst niet geven, maar hij bleef aandringen. En hij zag er zo hopeloos uit, dat ik je nummer uiteindelijk heb gegeven.’ Zei ze zachtjes.
Ik keek haar kwaad aan.’Lamia! Waarom heb je mijn nummer geven. Je weet hoe ik denk over relaties!’ Schreeuwde ik naar haar.
‘Maar Sara, deze jongen vindt je echt leuk! Ik zag het aan hem!’
Ik begon te ijsberen, en op dat moment begon mijn mobiel te vibreren.

06-12-2009, 12:23
Ga door meid! Je schrijft het verhaal echt leuk en grappig!

UuuUP!!!

06-12-2009, 16:33
'Maar Sara, deze jongen vindt je echt leuk! Ik zag het aan hem!’
Ik begon op ijsberen, en op dat moment begon mijn mobiel te vibreren.

Ik zag een onbekend nummer op de display staan. Ik schrok en keek Lamia met grote ogen aan. ‘Neem op’ zei ze snel, voordat die persoon ophing.

Sara:’Ja hallo?’
……: ‘Hoi, spreek ik met Sara?’

Lamia vormde met haar mond, ’is hij het?’.
Ik knikte, en ze keek me met grote ogen aan.

Sara:’Ja, en met wie spreek ik?’
……:’Met Saiffedine, ik heb je nummer via een vriendin gekregen.’
Sara:’Klopt, ik kreeg het net te horen’
Saiffedine:’Ja, vind je het erg?’


Ik wist niet wat ik moest zeggen. Ik keek Lamia smekend aan.
Ze wist van mijn gezicht af lezen, wat hij had gezegd, dus knikte ze snel ja.

Sara:’Uh, nee, ja’
Hij lachte en ik kreeg het Spaans benauwd.
Saiffedine:’Wat wordt het mevrouwtje Treuzel. Een ja of nee?’
Sara:’Eigenlijk heb ik liever dat je gewoon mijn nummer verwijderd, en doet alsof je me nooit hebt ontmoet.’
Saiffedine:’Ik zou heel graag op je voorstel willen ingaan, maar helaas moet ik je teleurstellen. Ik kan niet doen alsof ik je nooit heb ontmoet, omdat ik je niet kan vergeten.’

Ik kuchte en wist voor de tweede keer niets te zeggen. Dit gebeurt mij normaal gesproken nooit. Ik ben altijd mondig geweest en heb altijd wel wat te zeggen.

Sara:’Saiffedine, je lijkt me een leuke jongen. Maar ik heb nog nooit een relatie gehad, en wil daar eerlijk gezegd niet aan beginnen.’
Saiffedine:’Oké, dat begrijp ik. Misschien kunnen we de vakantie met elkaar doorbrengen om elkaar te leren kennen. Als je me dan niets vind, dan doen we het op jou manier.’
Sara:’Heb je een klein momentje?’
Saiffedine:’Ja natuurlijk’

Ik zette hem stand-by, en Lamia over stormde me gelijk met 1000en vragen. ‘Hoe heet hij, wat zei hij? Wat zei jij?’
Ik lachte en keek haar ondeugend aan. ‘Hij wil me leren kennen, zoals jij dat zei. Hij stelde voor dat we elkaar de komende vakantie beter gaan leren kennen en als ik hem dan niets vind, dan stoppen we’
Ze gilde en knuffelde me.’Ja! Sara, alsjeblieft doe het!’ Smeekte ze me
‘Lamia, als jij het zo leuk vindt. Waarom neem jij geen relatie met hem?’ Vroeg ik haar.
‘Nee, want hij vindt mij niet leuk, maar jou!’ ze vervolgde.’En by the way, ik wil mijn beste vriendin gelukkig zien.’
‘Aah, zo lief.’ Ik knuffelde haar en drukte een kus op haar wang.’Je bent een schatje.’
Ze kuste me terug en pakte mijn hand vast, waar mijn mobiel in lag.
‘Je laat hem te lang wachten.’

Oja, ik drukte op, oproep activeren, en hield de mobiel dicht bij mijn oor.

Sara:’Hoi, ben er weer’
Saiffedine:’Ja, en wat wordt het, schone dame?’
Sara:’Ik vind jou manier wel het proberen waard.’
Saiffedine:’Dus…?’
Sara:’Dus, ik zie jou inchallah in Marokko.’
Hij zuchtte.
Saiffedine:’Je zult er geen spijt van krijgen, dat beloof ik je.’
Sara:’Ik hoop het. Maargoed ik moet ophangen, ik spreek je gauw weer.’
Saiffedine:’Oké, tot gauw Sara.’

Ik hing op en voelde de vlinders nog in mijn buik vliegen. Ik moest opeens echt nodig naar de wc, door de spanning en al.

06-12-2009, 16:47
Ik hing op en voelde de vlinders nog in mijn buik vliegen. Ik moest opeens echt nodig naar de wc, door de spanning en al.

Terwijl we terugliepen naar de heren, keek ik om me heen en zag Saiffedine zitten. Hij knipoogde naar me. Ik bloosde, en keek naar de persoon naast hem. Het was dezelfde Bimbo als daarnet, en ze hing met haar borsten helemaal over hem heen.
Een stemmetje in mijn hoofd bleef me maar waarschuwen dat hij al een vriendin heeft. En ergens dacht ik weer als het zo was, dan had hij het wel gezegd. We kwamen aan bij de jongens en ik nam tegenover Safwan plaats. Hij keek me aan en glimlachte naar me. Safwan is een knappe jongen. Hij heeft mooie zwarte stekels, groene ogen net als zijn zusje en een prachtige lichaam. Dat kan ik zeggen, want ik heb het gezien. Maar op de een of andere manier voel ik toch niets voor hem. Hij is net een broer voor me. ‘Hey zussie, ga je niet eten?’ vroeg mijn broer, wijzend naar het eten dat er nog onaangeraakt lag. Ik keek naar de andere borden en merkte dat iedereen al aan zijn eten was begonnen. Fouad’s bord was zoals gewoonlijk als eerst op. Hij at zoveel, maar kwam geen grammetje aan.

Ik at snel mijn bord leeg en daarna liepen we met zijn allen naar een parkje. Lamia en ik namen plaats op een bankje, Safwan en Fouad liepen door. We praatten over van alles en nog wat. We hadden het ook over Saiffedine, en waar hij en ik het beste naartoe konden gaan in Marokko. Ik merkte dat het lichter begon te worden.’Lamia, kom we gaan terug naar de auto.’
We liepen terug en zagen mijn vader al op een afstandje met een verhit gezicht om zich heen kijken. Hij zag ons en glimlachte lichtjes, waarna hij gelijk daarna een boos gezicht trok.’Waar waren jullie?’ vroeg hij boos.’We hebben jullie de hele tijd lopen zoeken.’
‘Sorry Bebba, we zaten in een parkje.’ Verontschuldigde ik me.
‘Yallah zied, instappen! We hebben nog een lange reis te gaan.’ Zei hij en liep naar de bestuurderskant. We stapten en mijn vader startte de auto. We konden weer doorgaan naar het volgende station. De boot!

06-12-2009, 16:49


'Yallah zied, instappen! We hebben nog een lange reis te gaan.’ Zei hij en liep naar de bestuurderskant. We stapten en mijn vader startte de auto. We konden weer doorgaan naar het volgende station. De boot!

Na 6 uur rijden

Eindelijk na urenlang in de files staan, mochten we de boot in rijden. We parkeerden de auto, pakten de benodigde spullen en liepen de trap op naar boven. Het was zo druk, er werd overal geduwd en getrokken. Mijn ouders en me tante en oom gingen alvast bij de balie een kamer huren.
We kregen de sleutel en zochten onze kamertje op. Lamia, haar broer en hun ouders hadden een kamertje precies naast dat van ons.
Ik trok een leuk wit jurkje met roze bloempjes eruit, en mijn roze ballerina’s. Ik nam een heerlijke douche, kamde mijn haar los en deed een leuk bloemetje in. ‘Ma, pa! Ik en Lamia zijn op het dek.’ Gilde ik, en liep de kamer uit. Ik klopte bij Lamia aan en Safwan deed open met alleen een handdoek om zijn middel. Pffff, ik kon zijn mooie gebruinde, gespierde lichaam weer bewonderen. Helaas voelde ik er niets bij. Hij lachte.’Zo snel klaar schoonheid?’
‘Ja, is Lamia ook klaar?’ vroeg ik. Voordat hij antwoord kon geven, hoorde ik haar al op de achtergrond gillen. Hij glimlachte.’Je hoort het!’ zijn blik werd serieus.’Kijken jullie wel uit?’ Ik knikte en hij werd opzij geduwd door Lamia. Ze zag er superschattig uit. Ze had een korte witte broek aan en een leuke blauwe Lacoste shirtje erop. Ze had haar haren strak in een staart naar achteren gekamd. Ze duwde haar broer naar binnen en keek me ondeugend aan.’Oee, je ziet eruit om op te eten.’ Ze maakte zo een sexy grom geluidje. Ik lachte en haakte mijn arm in de hare.’Kom, we gaan lekker genieten van het uitzicht.’
‘Welke van de twee?’ vroeg ze met stralende ogen toen een leuke jongen voorbij kwam lopen. ‘Niet dat uitzicht, heks!’ zei ik lachend.

We zaten op het dek en keken naar het mooie water dat tegen de boot golfde. ‘Kijk Sara! Een dolfijn.’ Gilde Lamia opeens en wees naar het water. Ik volgde haar vinger en zag een lange en vage donkere vlek onder het water zwemmen. De vage vlek, werd donkerder en er sprong een grote mooie dolfijn uit het water. Hij maakte een mooie salto en keerde terug het water in. Lamia gilde en sprong enthousiast op en neer. Ik was eerder in shock. Nog nooit heb ik een dolfijn in levende lijve gezien. Het was een prachtig dier! Ik voelde lichtjes een hand langs mijn middel glijden, en keek naast me. Het was Saiffedine! Hij keek geamuseerd naar Lamia die nog steeds als een gek op neer zat te springen. Ik trok aan haar arm, ze keek mij aan en vervolgens gleden haar ogen naar boven.’Oeps… Hoi.’ Zei ze verlegen.
Hij glimlachte en stak zijn hand naar uit.’Wij kennen elkaar al. Leuk je weet te zien.’ Zei hij met een mooie glimlach. Ze glimlachte en nam zijn hand vervolgens keek ze mij aan.’Sara, ik ga wat halen om te eten. Ik zie je zo.’ Ze knipoogde en liep langs ons heen. Pfff, dit moet ze me weer eens flikken. ‘Mooi uitzicht.’ Hoorde ik hem met een mooie, mannelijke stem zeggen. Ik knikte en keek voor me uit. ‘Vind je het niet raar dat we elkaar voor de tweede keer zijn tegengekomen?’ vroeg hij opeens. Ik wist niet wat ik moet zeggen. ‘Het is gewoon toeval.’ Antwoordde ik maar snel. Hij schudde zijn hoofd en verplaatste zijn benen. Hij stond nu akelig dichtbij. Zijn armen had hij op de rand gelegd naast de mijne. Ik kreeg het warm, en wist mezelf geen houding te geven.
‘Dit is geen toeval meer. Dit is het lot, Sara.’ Hij sprak mijn naam zo mooi uit, dat ik me moest inhouden hem niet aan te raken.
Hij bewoog zijn vingers en ik hield mijn adem in. Zijn pink streek langs mijn pink, en ik voelde al het bloed naar mijn wangen stijgen. Een eenvoudige aanraking zette me al in vuur en vlam. Ik trok snel mijn handen weg en vouwde ze onder mijn borst. Ik had niet door dat ik hierdoor mijn borsten omhoog duwde. Saiffedine was een kop langer dan ik, en had een geweldig uitzicht op mijn borsten. Ik keek hem aan en zag zijn ogen naar mijn lippen glijden. O Allah, laat me geen fouten maken. Opeens hoorde ik Lamia vlak achter me.’Zo jullie hebben het lekker gezellig.’ Ik zuchtte opgelucht, saved bij Lamia! Ze gaf mij en Saiffedine een blikje redbull. Hij bedankte haar en toen ging zijn mobiel af. Hij keek op zijn schermpje en verontschuldigde zich.
‘Ik moet nu echt weg. Ik hoop je snel te spreken, Sara!’ Hij keek me diep in de ogen aan en ik keek automatisch weg. Die ogen van hem. Ze hypnotiseerden mij.’Dag Lamia, tot gauw!’ Zei hij snel en liep weg.

06-12-2009, 17:51
Up! Geweldige vervolgjes!
Ga doorr!!!

06-12-2009, 17:51
oepaaaaaaaaaaaaaa

Pagina's : [1] 2 3 4 5