Bekijk volle/desktop versie : Studeren/getrouwd/kinderen



Pagina's : [1] 2 3

04-12-2009, 09:28
Wie studeert er voltijd, is het te doen met twee kleintjes. Ik werk nu vier dagen maar volgens mij houd ik meer tijd over als ik ga studeren.

En hoeveel studie krijgt je? En worden de kdv kosten dan nog een gedeelte betaald door de BD?

Gr.

04-12-2009, 09:30


Ik zou er niet aan beginnen met twee kleine kindjes. Ik heb het nu al druk met school en stage,laat staan als ik getrouwd was en kinderen had. (huishouden; opvoeding).

Je kunt evt een deeltijd studie doen?

04-12-2009, 09:35
mischien kom ik heel ouderwets over hoor maaree als ik incha allah ooit kids heb, dan zou ik gewoon thuis willen blijven en zorgen voor mijn kinderen incha allah.. of het er noiu 1 of 2 zijn, ik wil er zijn voor mijn kinderen..

mischien later als ze naar de kleuterklas gaan (groep1) dat ik dan halftijds zou gaan werken, maar dat zien we dan wel

04-12-2009, 09:40
Alleen studie is wel te doen, dat weet ik zeker.

Als je studeert begint je 1e les, 08.30 uit ervaring is dat meestal heel zelden.
Met werk is het veel strikter.



04-12-2009, 09:42



Citaat door wassila83:
mischien kom ik heel ouderwets over hoor maaree als ik incha allah ooit kids heb, dan zou ik gewoon thuis willen blijven en zorgen voor mijn kinderen incha allah.. of het er noiu 1 of 2 zijn, ik wil er zijn voor mijn kinderen..

mischien later als ze naar de kleuterklas gaan (groep1) dat ik dan halftijds zou gaan werken, maar dat zien we dan wel


Zeg nooit, nooit. Ik weet uit ervaring dat ik een betere moeder ben als ik werk/studeer. Heel de dag thuis zitten is niks voor mij, met of zonder kinderen.


Citaat door SamLes:
Alleen studie is wel te doen, dat weet ik zeker.

Als je studeert begint je 1e les, 08.30 uit ervaring is dat meestal heel zelden.
Met werk is het veel strikter.





Daarom, werken vind ik persoonblijk veel zwaarder.

04-12-2009, 09:44
alles kan als jij het maar wil. Ik ken vrouwen met 4 kinderen die studeren, werken en tijd overhouden. gewoon goed organiseren en je tijd goed indelen. Met een partner moet t wel lukken als je de opvoeding en t huishouden deelt.

04-12-2009, 09:45

Citaat door SamLes:
Alleen studie is wel te doen, dat weet ik zeker.

Als je studeert begint je 1e les, 08.30 uit ervaring is dat meestal heel zelden.
Met werk is het veel strikter.





Als je studeert heb je weliswaar wat latere tijdstippen waarop je begint, maar vergeet niet dat bij een (voltijd)studie je constant bezig bent. Als je thuis komt, huiswerk maken, dingen doorlezen/voorbereiden, tentamens leren etc. Bij werk is het (als het goed is) gedaan op het moment dat je naar huis gaat.

04-12-2009, 09:50

Citaat door wassila83:
mischien kom ik heel ouderwets over hoor maaree als ik incha allah ooit kids heb, dan zou ik gewoon thuis willen blijven en zorgen voor mijn kinderen incha allah.. of het er noiu 1 of 2 zijn, ik wil er zijn voor mijn kinderen..

mischien later als ze naar de kleuterklas gaan (groep1) dat ik dan halftijds zou gaan werken, maar dat zien we dan wel


ik denk dat je pas kan oordelen als je ervaring hebt met kinderen. Kennis op doen is heel erg belangrijk, zeker voor de kinderen en de opvoeding het helpt je up date te blijven in deze maatschappij en dus makkelijke keuze s kunnen maken voor je kinderen.

04-12-2009, 11:13

Citaat door Respect:
ik denk dat je pas kan oordelen als je ervaring hebt met kinderen. Kennis op doen is heel erg belangrijk, zeker voor de kinderen en de opvoeding het helpt je up date te blijven in deze maatschappij en dus makkelijke keuze s kunnen maken voor je kinderen.



Indd, want dat zei ik vroeger ook altijd. Dat ik dan thuis zou blijven. Nu zie ik dat helemaal niet meer zitten

04-12-2009, 11:30

Citaat door BosseBol:
Zeg nooit, nooit. Ik weet uit ervaring dat ik een betere moeder ben als ik werk/studeer. Heel de dag thuis zitten is niks voor mij, met of zonder kinderen.




.


het is een keuze die ik altijd al bij me draag ik weet uiteindelijk niet hoe het zal verlopen maar toch, ik zou het graag zo willen
incha allah


Citaat door Respect:
ik denk dat je pas kan oordelen als je ervaring hebt met kinderen. Kennis op doen is heel erg belangrijk, zeker voor de kinderen en de opvoeding het helpt je up date te blijven in deze maatschappij en dus makkelijke keuze s kunnen maken voor je kinderen.



als ik kijk naar mijn schoonzussen dan merk ik dat t hun prima bevalt het niet werken pas nadat de kids groot zijn geworden dus vandaar dat ik t zei, maar het is echt een keuze waar ik 100 procent achtersta tot nu toe

04-12-2009, 11:42

Citaat door maaltje:
Als je studeert heb je weliswaar wat latere tijdstippen waarop je begint, maar vergeet niet dat bij een (voltijd)studie je constant bezig bent. Als je thuis komt, huiswerk maken, dingen doorlezen/voorbereiden, tentamens leren etc. Bij werk is het (als het goed is) gedaan op het moment dat je naar huis gaat.



Het is bijna hetzelfde meid.
Als je werkt, ben je aan het werk tot een uur of 17.00.
Dat is gewoon 'verplicht'.

Als je school hebt ben je meestal wat eerder uit.
Die uurtjes kan je handig benutten. Meestal ben je ook echt 17.00 uur al thuis.

Als je een druk schema hebt en je werkt Fulltime, is het echt zwaar.

04-12-2009, 12:15

Citaat door BosseBol:
Wie studeert er voltijd, is het te doen met twee kleintjes. Ik werk nu vier dagen maar volgens mij houd ik meer tijd over als ik ga studeren.

En hoeveel studie krijgt je? En worden de kdv kosten dan nog een gedeelte betaald door de BD?

Gr.



Meid, waar een wil is is een weg!
Ik ben een alleenstaande moeder van 4 kinderen en volg een studie (voltijd), loop stage en werk 20 uur in de week. Het is zwaar en vermoeiend maar goed je hebt een doel voor ogen en daar doe je het voor!

Narces

04-12-2009, 12:42



Citaat door narces:
Meid, waar een wil is is een weg!
Ik ben een alleenstaande moeder van 4 kinderen en volg een studie (voltijd), loop stage en werk 20 uur in de week. Het is zwaar en vermoeiend maar goed je hebt een doel voor ogen en daar doe je het voor!

Narces



Voor vrouwen als jij heb ik nu echt diep respect

25-12-2009, 02:42

Citaat door wassila83:
mischien kom ik heel ouderwets over hoor maaree als ik incha allah ooit kids heb, dan zou ik gewoon thuis willen blijven en zorgen voor mijn kinderen incha allah.. of het er noiu 1 of 2 zijn, ik wil er zijn voor mijn kinderen..

mischien later als ze naar de kleuterklas gaan (groep1) dat ik dan halftijds zou gaan werken, maar dat zien we dan wel


He meid, gaat het al wat beter met je huwelijk?

25-12-2009, 02:53

Citaat door wassila83:
mischien kom ik heel ouderwets over hoor maaree als ik incha allah ooit kids heb, dan zou ik gewoon thuis willen blijven en zorgen voor mijn kinderen incha allah.. of het er noiu 1 of 2 zijn, ik wil er zijn voor mijn kinderen..

mischien later als ze naar de kleuterklas gaan (groep1) dat ik dan halftijds zou gaan werken, maar dat zien we dan wel



Me too

Pagina's : [1] 2 3