Bekijk volle/desktop versie : Nederlander overleden aan gemuteerde griepversie



Pagina's : [1] 2

03-12-2009, 15:32
Nederlander overleden aan gemuteerde griepversie AMSTERDAM - In Nederland is er voor het eerst iemand overleden aan een gemuteerd Mexicaans griepvirus. Dat heeft het RIVM donderdag gemeld.

Een veranderde vorm van het Mexicaanse griepvirus H1N1 heeft eerder deze week ook al het leven gekost aan zeker vier mensen. Twee doden waren te betreuren in Frankrijk en twee in Noorwegen.
Experts waarschuwden eerder al voor dergelijke mutaties, die volgens hen, weleens "veel kwaadaardiger” zouden kunnen zijn dan de milde vorm van het huidige virus. "Zo ging het indertijd ook met de Spaanse griep van 1918-1921. Het virus leek mild maar veranderde na een half jaar in een zeer ernstige vorm.”
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) beraadt zich op de nieuwe, zorgwekkende ontwikkelingen.
LATER MEER
http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5485109/__Nederlander_overleden_aan_gemuteerde_griepversie __.html?p=1,1

03-12-2009, 15:33


waarom gaat zo een virusje niet op bezoek bij wilders??

03-12-2009, 15:34
En ook dit slachtoffer was al ernstig ziek...

03-12-2009, 15:35
Wat is een mutatie?

03-12-2009, 15:38



Citaat door Inspiratieloos.:
Wat is een mutatie?

verandering ken je ninja turtels?

03-12-2009, 15:39

Citaat door Inspiratieloos.:
Wat is een mutatie?


Een verandering, evolutie...

03-12-2009, 16:08
Voorlopig werkt het vaccin nog ook tegen de gemuteerde variant. Hopelijk blijft dit zo.

03-12-2009, 16:12

Citaat door Hominid:
Voorlopig werkt het vaccin nog ook tegen de gemuteerde variant. Hopelijk blijft dit zo.


Niet ingeent?

Mensen die zich niet hebben laten inenten vormen daardoor een groter epidemiologisch risico

03-12-2009, 16:23

Citaat door aplat:
Niet ingeent?

Mensen die zich niet hebben laten inenten vormen daardoor een groter epidemiologisch risico


Ik niet, val niet binnen een risicogroep. Maar je hebt gelijk.., iedereen zou het moeten doen om het virus zo min mogelijk ruimte te geven. Ik wacht het advies van het RIVM maar af. In Noorwegen zijn een aantal mensen aan een gemuteerde variant overleden, terwijl ze kerngezond waren. Deze variant leek wel minder besmettelijk te zijn..

Ik haat paniekzaaien, maar het lijkt me verstandig het voorlopig serieus te blijven nemen.

03-12-2009, 19:41

Citaat door Hominid:
Voorlopig werkt het vaccin nog ook tegen de gemuteerde variant. Hopelijk blijft dit zo.

bron?

03-12-2009, 19:54

Citaat door Mourri:
bron?


http://www.demorgen.be/dm/nl/4352/Mexicaanse-griep/article/detail/1032399/2009/11/22/Gemuteerd-griepvirus-gevonden-in-Noorwegen.dhtml

03-12-2009, 20:02
Nou lijkt het virus redelijk op z'n retour te zijn. Je merkt er nu minder van dan enige tijd geleden. Blijft natuurlijk goed om voorzichtig te zijn, maar het lijkt minder erg dan oorspronkelijk gedacht.

De gemuteerde versie is resistent voor tamiflu, begreep ik. Dat zou impliceren dat het juist extra besmettelijk is (tamiflu zou vooral de heftigheid van de griep moeten beperken, en het besmettingsgevaar), maar kennelijk ligt dat anders.

Het vaccin schijnt vrij goed te werken, in ieder geval. Maar we wachten af.

03-12-2009, 20:08



Citaat door Arabianboy:
Ben je kaffir? Zo ja, gewoon spuitje halen, ik heb gehoord werkt goed voor griep.


Ik hoop dat je je niet té beledigd voelt (straks sta je hier nog voor de deur met een anale bom, ofzo...), maar ik neem alleen meningen serieus van mensen met een IQ boven de 55!

03-12-2009, 20:22

Citaat door Arabianboy:
hahahah, is dit een introductie van ene nieuwe bom soort of meer het grip hebben op gekkigheid?

Griepprik is veilig voor jouw soort, dus niet te veel stoere praat svp,...


Was maanden terug in het nieuws, dat terroristen tegenwoordig gebruik maken van een 'anale bom'. Vooral vanuit het Engels zijn daar héle leuke grapjes over te maken, maar in Nederland zijn er ook wel een paar voor.
Het leek mij ook nooit bijster effectief, maar logica hoef je van dergelijke mensen überhaupt niet te verwachten (hetgeen jij, onbedoeld en onbewust, zult beamen).

De griepprik is inderdaad veilig, zoveel mag duidelijk zijn. Natuurlijk zijn er vooraf veel mensen die beweren dat het dat niet is, maar zij zijn ook de eerste die de prik zullen nemen als zij die kans krijgen. Grote mond, klein hartje, zogezegd.

Nou snap ik wel dat je "mijn soort" niet zo mag. Maar van jou kan men nu eenmaal niet zoveel verwachten, dus ik neem het je niet kwalijk.

03-12-2009, 20:24

Citaat door Arabianboy:
Alle heidenen en kuffar, gewoon een prikie halen! heeft geen bijwerkingen ook niet op zwakkere...

Waar slaat dit op?

Wat zeg je dan tegen de mensen die de mexicaanse griep hebben gehad?

Pagina's : [1] 2