Bekijk volle/desktop versie : abortus



Pagina's : [1] 2 3

30-01-2002, 20:33
hallo mensen op deze geringe aardbol , ik wou graag meer weten over abortus wat de gevolgen zijn als je het pleegt. wat de koran zegt en is het wel goed te praten ,

kijk ook naar jongere leeftijd en omstandigheden is het daadwerkelijk zeer haraam en als je een kind hebt in de eerste stadium in je baarmoeder en je wist er niks van en toch nog abortus..............

verhalen tips en argumenten staan allen open voor deze best belangrijke onderwerp. alvast thanks

30-01-2002, 20:36


Jij bent wel heel erg triest dat je op deze manier aandacht vraagt, wie komt er ook al weer aandacht tekort. Neem toch je verantwoordelijkheid man en trouw met dat meisje dat je zwanger hebt gemaakt. Dat jij letterlijk je xxx achterna loopt dat weten we nu wel

30-01-2002, 20:39
toufiq,
je wil meer weten of abortus.
ik heb genoeg informatie hierover. ik zou zeggen geef me je adres en je zult alles weten
en mee maken
amamino

30-01-2002, 20:55
In tegenstelling tot vele topics vindt ik dit wel een goed onderwerp, zelfs weet ik er ook niet veel van en zou ook graag wat reacties lezen, maar betwijfel het , aangezien er toch overal negatief wordt gereageerd, dus mensen AUB doe/reageer normaal!

Abortus is binnen de islam tot op een zekere hoogte toegestaan, indien het leven van het vrouw in gevaar komt, verkrachting.....In de koran staat: diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet toegelaten is

[Dit bericht is aangepast door nadia25 (aangepast op 01 februari 2002).]

30-01-2002, 20:58


He nadia ik ben een zeer goed mens maar als iemand mij beledigt dan sla ik terug dat zou jij ook doen toch?

30-01-2002, 21:04
nee Fadma,dat zou ik niet doen..het is juist een teken van zwakheid als je zo zou reageren..

[Dit bericht is aangepast door nadia25 (aangepast op 30 januari 2002).]

31-01-2002, 17:31
fadma, mag ik dan ook vragen op wat voor manier hij je heeft beledigd? En ook al is dat zo, je gaat jezelf toch niet verlagen tot dat niveau. Wallah echt kinder8ig is dat. Nanananana, jij hebt dat gedaan, nou dan doe ik dat lekker ook, lekker puh, nananana. Wajemaaaaa, hahahahaha waar gaat het toch heen met de mensheid???

01-02-2002, 11:26
hé toufiq,

uit een betrouwbare bron heb ik gehoord dat abortus wel mag, als het maar binnen 40 dagen gebeurd. Het is dan de eerste stadium nog niet voorbij en ik denk dat er een echte goede reden moet zijn. Sommige plegen een abortus omdat het slecht is voor hun eigen gezondheid of dat er iets is met de gezondheid van het ongeboren "kind".
Maar ik weet het niet zeker of het mag, ik heb het ooit van een islamgeleerde gehoord. Je moet het even navragen of zelf opzoeken.

Groetjes
fir

01-02-2002, 11:56
Wat nou abortus?

Op het moment dat je het bed in duikte maakte je je geen zorgen over halal en haram. Nu er een zwangerschap is wel? Als je volwassen genoeg bent dan neem je je verantwoordelijkheden voor je daden.


01-02-2002, 12:04
He he, eindelijk een normaal onderwerp!

Abortus is hartstikke haram, het is een klein mensje waar jij het leven van ontneemt. En dat alleen omdat het effe niet uitkomt.
Dan had je wat voorzichtiger moeten zijn.

Mijn menig. Het is gewoon MOORD!!!

(van je eigen kind nog wel)

S

01-02-2002, 13:25
Hoi hoi, even een serieus onderwerp en dat leest een stuk prettiger (behalve dan dat gescheld). Ik las dat abortus ten strengste verboden is in de Islam. Ik weet zelf het antwoord niet dus ga ik discusseren. Wat ik wilde vragen is: Stel je bent verkracht? Of je bent als moeder verslaafd aan drugs? Je ligt in een scheiding? Je ben seropositief? Is het dan nog ten strengste verboden?? Ben echt benieuwd naar serieuze reaktie die over een komen met de Islam, alvast bedankt.

01-02-2002, 14:53
Ik heb gehoord, but correct if I am wrong....

Dat op de 40e dag van een zwangerschap de ziel in de foetus word geplaats...vanaf die dag is het een mensje...en is abortus uitgesloten...TENZIJ....het leven van de moeder door de zwangerschap of het baren van het kind in gevaar raakt of als een meisje is verkracht en haar leven, haar hele leven zodanig ontregelt is dat leven met het kind onmogelijk voor haar word, omdat ze zij constant word herrinerd aan de traumatische gebeurtenis....maar wat ik me dan nog afvraag is mag het voor die 40 dagen dan wel? Lijkt me sterk maar misschien weet iemand anders het hier wel....

Groetjes MOI

01-02-2002, 17:38


Voorbehoedsmiddelen haram????...........

01-02-2002, 17:46
Wel weet ik dat de pil haram is omdat die dezelfde werking heeft als abortus..maarre een condoom naar m'n weten is niet haram..

01-02-2002, 19:52
wow leila wat zeg je nu...zelfs als je weet dat je een gehandicapte draagt is het nog geen reden om abortus te laten voeren..het is ook een mens die het recht heeft om te leven..zelfs zou ik nooit een abortus laten voeren..no matter what reason ..alleen al met die gedachte leven dat je je kind hebt gedood..ik zou mezelf echt haten..

Pagina's : [1] 2 3