Bekijk volle/desktop versie : Insania



02-12-2009, 19:26
Salaam wa aliekoum wa rahmatoulilah wa barakatouhoe

Ik zit met een klein vraagje, ik hoop inscha Allah dat jullie me kunnen helpen;
Ik ben alhamdoulilah zwanger en ik ben nu namen aan het zoeken voor zowel jongens als meisjes.

Soubhan Allah bij de meisjesnamen denk ik alleen maar aan Insania.
Als ik niet verkeerd ben is hier iemand met die gebruikersnaam.
Ik zou graag willen weten of dit een islamitische naam is, en ik zou ook graag bewijs willen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen inscha Allah.

04-12-2009, 11:54


insaan betekent mens ....in het arabisch taal al-insania betekent de heel mensheid dus insania betekent menselijk ( een vrouw die heel aardig is voor haar mede mens)

insania is geen naam ..een naam is heel belangrijk dus men moet echt een goede naam zoeken want namen beinvloeden hun eigenaren.

want we hebben een spreekwoord in het arabische ( ismoen 3ala mosama ) dat betekent dat de naam past precies bij de genoemde
bijvoorbeeld: Said is altijd gelukkig dus we zeggen ismoen 3ala mosama

betekent said is echt said want hij is altijd blij en gelukkig.

wa assalamoe aleykoem

06-12-2009, 20:43

Citaat door Taaarik:
insaan betekent mens ....in het arabisch taal al-insania betekent de heel mensheid dus insania betekent menselijk ( een vrouw die heel aardig is voor haar mede mens)

insania is geen naam ..een naam is heel belangrijk dus men moet echt een goede naam zoeken want namen beinvloeden hun eigenaren.

want we hebben een spreekwoord in het arabische ( ismoen 3ala mosama ) dat betekent dat de naam past precies bij de genoemde
bijvoorbeeld: Said is altijd gelukkig dus we zeggen ismoen 3ala mosama

betekent said is echt said want hij is altijd blij en gelukkig.

wa assalamoe aleykoem




Salaam wa aliekoum

shoekran voor de informatie,

Dus als ik het goed begrijp zou het islamitisch niet kunnen om je kind
insania te noemen?