Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand uit spanje



Pagina's : [1] 2

01-12-2009, 12:58
Sallam Olaikom,


Wie heeft dit ook meegemaakt?

Ik weet niet welke stappen ik moet nemen? wat gaat eerst ? hoe wat waar wannneer....

Moet ik voor de marokkaanse wet eerst trouwen? of hier in ondertrouw. maar dat moet hij eerst toestemming verkrijgen van het IND. Dit omdat hij geen onbepaalde tijd heeft in spanje.

please let me know?


alvast bedankt

01-12-2009, 13:15


Salaam,

Ik trouw ook met iemand van Spanje die ook geen onbepaalde tijd heeft. Ik moet hem via de inburgering binnen halen. Dus hetzelfde als dat je iemand uit Marokko haalt. Ik ben alleen voor de Marokkaanse wet getrouwd. Ben alleen op papier getrouwd. En nu wacht ik totdat ik 21 word en dan ga ik visum aanvragen insha allah. Als ik m binnen heb dan geef ik een bruiloft insha allah.

01-12-2009, 13:29
Wat knap van jullie!

Hoe hebben jullie die beslissing kunnen nemen, aangezien 't allemaal zoveel tijd kost, geld en veel moeite 's?


(liefde maakt blind of niet?)

01-12-2009, 13:36

Citaat door Kusjes_my:
Wat knap van jullie!

Hoe hebben jullie die beslissing kunnen nemen, aangezien 't allemaal zoveel tijd kost, geld en veel moeite 's?


(liefde maakt blind of niet?)



Geloof me meid, k heb er ook zo altijd over gedacht
HELAAS vind k m super leuk dus dan is het de moeite waard inshallah.

hmm. k ben al 21? moet k naar marokko ?

01-12-2009, 13:50


Ik heb er lang over nagedacht, en ben er echt super blij mee. Het is wel stressvol, maar het eindresultaat mag er zijn ..


Aan de topic opener..
Ik weet niet zeker of je naar Marokko moet, maar omdat ik in Marokko geboren ben en ze het in Rotterdam niet meer doen moest ik wel naar Marokko. Ik denk dat je dat beter bij de Marokkaanse consulaat kan vragen.

01-12-2009, 13:54

Citaat door Famecoco:
Geloof me meid, k heb er ook zo altijd over gedacht
HELAAS vind k m super leuk dus dan is het de moeite waard inshallah.

hmm. k ben al 21? moet k naar marokko ?



Nee joh, geen 'helaas' zeggen... 's toch mooi!
Het 's allen elmakteb meid, wens jou verder echt veel succes!

InshAllah zult gij geene spijt krijgen en Moge Allah jullie helpen bij deze grote stap!


(geldt ook voor mvr hierboven.)

01-12-2009, 14:00
salaam,

ik ga ook met iemand uit spanje trouwen alleen heeft hij gewoon de spaanse nationaliteit dan geldt dat als het goed is tog niet.

Allah ie kemel bghair

01-12-2009, 14:01
(geldt ook voor mvr hierboven.)[/QUOTE]

Hahahha moest ff lachen om je reactie.. Zeker alles is elmaktab insha allah. Alles gebeurt met een reden. Zo ook het huwelijk. Of hij nou van hier, Belgie, Marokko of Spanje is.

01-12-2009, 14:03

Citaat door Miss_krima:
(geldt ook voor mvr hierboven.)


Hahahha moest ff lachen om je reactie.. Zeker alles is elmaktab insha allah. Alles gebeurt met een reden. Zo ook het huwelijk. Of hij nou van hier, Belgie, Marokko of Spanje is.[/QUOTE]


haha!

Klopt, hoe oud was je toen je deze beslissing had genomen?

01-12-2009, 14:13
haha!

Klopt, hoe oud was je toen je deze beslissing had genomen?[/QUOTE]

Ik was en ben nog steeds 20! Ik word in April 21 en dan ga ik de visum aanvragen insha allah. En als het geaccepteerd is en hij komt hierheen dan geef ik een bruiloft insha allah. Maar er komt veel meer bij kijken. Het is echt stressvol wollah!! Alleen al met de papieren laat staan, de bruiloft regelen huisje krijgen en inrichten.

01-12-2009, 15:27

Citaat door Yasmina2010:
salaam,

ik ga ook met iemand uit spanje trouwen alleen heeft hij gewoon de spaanse nationaliteit dan geldt dat als het goed is tog niet.

Allah ie kemel bghair



Ik trouw ook met iemand van spanje maar dan ook met een spaans nationaliteit dus voor ons geld die lange weg niet.

01-12-2009, 20:14
Wat knap van jullie!

Hoe hebben jullie die beslissing kunnen nemen, aangezien 't allemaal zoveel tijd kost, geld en veel moeite 's?


(liefde maakt blind of niet?)



ik heb mijn mannetje ook in vakantie ontmoet en echt ik heb geleerd om nooit ''nooit'' te zeggen. Ik ben diegene die altijd heeft gezegd dat ik geen man uit Marokko zal nemen, en helemaal niet uit Spanje.Dit heb ik gezegd, niet omdat ik niet een partner vandaan wil hebben, maar omdat ze niet vertrouw vanwege de papieren en de stress die ik zal hebben met het regelen van de papieren. Maar ja, dan word je verliefd, en blind ook nog.....
Mijn vent komt binnenkort me hand vragen, en dan begint het stressen ook voor mij.....
Dit is een keus die ik heb gemaakt, en heb er geen spijt van, het voelt goed aan. Het voelt echt als mektab. Ik heb vaak mannen afgewezen om met ze te trouwen(ook vanwege de papieren), maar hoe ik mijn vriend heb ontmoet, en wat ik altijd wou van een man heb ik, dus het maakt niet uit waar hij vandaan komt, als hij voor mij maar een marokkaan en moslim is...


Dus dames zeg NOOOOOOOIIIIIT''NNNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOIIIITTT"'

01-12-2009, 20:40


ga je dan in spanje wonen

02-12-2009, 09:36
Nooit Grenzeloos verliefd gezien?
Die meiden steken de wereld over voor de liefde haha...


Nee joh, gair inshallah... geduld zal inshallah beloond worden.

Jullie ook veel geluk en sterkte toegewenst

02-12-2009, 11:32
nee ik ga niet in Spanje wonen, ik kan Nederland niet verlaten. hij wilt niet uit Spanje, maar heb toch mijn zin gekregen, ik ga niet in een land wonen waar je geen zekerheid krijgt(vanwege de crisis), maar ik kan sowieso n.l en familie niet verlaten. Het is voor hem ook beter om hier te komen wonen, want hij heeft familieleden hier. verder hebben we allebei daar niemand.

Pagina's : [1] 2