Bekijk volle/desktop versie : Ik ben nieuwsgierig...



30-11-2009, 20:18
Wie doet hier nou wel aan sinterklaas (of suprise) of ben ik de enigste? Ik bedoel... in het echt zie ik genoeg marokkaanse gezinnen die aan sinterklaas doen, alleen hier doet niemand er aan mee.

Is toch leuk, je kindjes blij zien met al die cadeauuuussss. Al is het maar om ze niet buitengesloten te laten voelen op school ofzo en vertel je dat sint niet bestaat or whatever.

30-11-2009, 20:20


ik niet, wij hebben hier geen sinterklaas (fr)

30-11-2009, 20:21
Sinterklaas is zo leuk!Wij vieren het ook mijn moeders kant dan

30-11-2009, 20:21
wij hebben wel suprises gedaan met nichtjes met elhied.
was echt leuk en gezellig

30-11-2009, 20:27



Citaat door Gypsymeid:
Wie doet hier nou wel aan sinterklaas (of suprise) of ben ik de enigste? Ik bedoel... in het echt zie ik genoeg marokkaanse gezinnen die aan sinterklaas doen, alleen hier doet niemand er aan mee.

Is toch leuk, je kindjes blij zien met al die cadeauuuussss. Al is het maar om ze niet buitengesloten te laten voelen op school ofzo en vertel je dat sint niet bestaat or whatever.

Als kinderen buitengesloten worden om sinterklaas zal er altijd wel iets gevonden worden om over buitengesloten te worden. Kinderen moeten leren voor zichzelf op te komen en gewoon kunnen zeggen dat zij Islamitisch zij en niet meedoen met Sinterklaas.

Sinterklaas is één en al leugen. De cadeau's zijn een leugen, schoen is een leugen, wortel in schoen (wat overig nasty is) is ook een leugen. Hetzelfde met Kerstmis de kerstboom en de cadeau's die mó7 kerstman eronder geplaatst zou hebben.

Als moslimzijnde hoor je deze feesten niet te vieren. Je liegt niet tegen je kinderen, en je viert ook geen feeesten die niet Islamitisch zijn.
Ze krijgen cadeau's met Islamitische feesten, 2x per jaar. Daarnaast kunnen er altijd nog cadeau's gekocht worden.

Dus voor mij hier, NEE tegen Sinterklaas, NEE tegen de KERSTBOMEN.

30-11-2009, 20:28
sinterklaas vind ik de leukste vroeger kreeg allerlei lekkernijen in me schoentje

30-11-2009, 20:33
nee, wij doen daar niet aan. ben ook absoluut niet van plan om in de toekomst sinterklaas te vieren.
als ik mijn vader vroeger vroeg waarom wij geen sinterklaas vierde zei hij altijd is en nog een betere sinterklaas dan je vader? en gelijk had hij!

30-11-2009, 20:48
Jammer dat onze trots op onze dien zo ver te zoeken is. Waarom zouden we een feest van anderen over nemen?

Hoe is het later zou zien met mijn kids inshallah. Ik zou wel met ze meegaan naar de intocht of andere sinterklaasevenementen als ze dat leuk vinden. Ik zou er echter wel bij zeggen dat sinterklaas een fictief persoon is, net als in sprookjes en dat wij daar thuis niet aan meedoen. Cadeaus krijgen mijn kinderen genoeg op andere gelegenheden, daar hebben we geen sinterklaas of kerst voor nodig. Allereerst te beginnen met onze twee feesten en daarnaast bij prestaties die een kind behaalt. En buitengesloten voelen? Als we onze kinderen juist opvoeden moeten ze zich trots voelen dat ze moslim zijn en missen ze niets wat ongelovigen hebben. In mijn ogen is er een verschil tussen het leuk vinden en er naar kijken tegenover het actief er aan meedoen door iets thuis te organiseren en cadeaus te kopen