Bekijk volle/desktop versie : Alcohol en varkensvlees verkopende restaurants zijn haraam!



29-11-2009, 17:45
Alcohol en varkensvlees verkopende
restaurants zijn haraam! ( Via een mail gekregen)

Moge Allah de soennie moslims beschermen.
Amien, soemma amien!

We hebben veel klachten ontvangen van de moslimgemeenschap over
bepaalde restaurants en dineraangelegenheden "met volledig vergunning", die beweren dat hun maaltijden volledig halaal is ondanks dat zij alcohol serveren op hun locatie.

Een aantal van deze zogenaamde "Halaal" restaurants, schroomden niet in het telefoongesprek te zeggen dat zij ook varkensvlees als een schotel(staat op de menukaart) verkochten. Zo bleek dat een Turks restaurant aan de Hoefkade in Den Haag op het raam met grote letters had staan: 'Halaal', maar in zijn vitrinekast ook kroketten van varkensvlees had liggen. Een ander restauranteigenaar zei dat hij joods
was en zonder voorbehoud Halaal had geadverteerd.

Men wenst onder de aandacht van de islamitische publieke het volgende te brengen:

1De maaltijden die geserveerd worden in een restaurant, waar ook
alcohol wordt geserveerd, niet wordt erkent als Halaal. Juist het feit, dat islamitische Geboden moslims weerhouden om zelfs op een plek waar alcohol wordt geserveerd te gaan, laat staan te consumeren. Hierdoor zullen alle twijfels bij u worden weggenomen over het voedsel dat als Halaal wordt aangeboden op plaatsen waar alcohol wordt geserveerd. HET IS DUS HARAAM!

Allah Subhana Wa Ta'ala openbaart:“Zij vragen u omtrent wijn (alcoholische drank) en kansspel; Zeg hun: ‘In beide is groot nadeel en ook enig voordeel voor de mensen, maar het nadeel is groter dan het voordeel; en zij vragen u, wat zij moeten weggeven; zeg hun ‘hetgeen gij kunt missen’. Zo maakt Allah u Zijn Geboden duidelijk, opdat gij over deze en de volgende wereld zult nadenken.” Surah al-Baqarah (2) vers 219

Hadith - Al-Tirmizi 2776, verteld door Hazrat Anas ibn Malik radi
Allaho anho
De Boodschapper van Allah vervloekt tien mensen in verband met
wijn:
(1) de wijnpers
(2) degene die deze klaarmaakt
(3) degene die het drinken
(4) degene die het uitstraalt
(5) degene tot wie zij isovergebracht
(6) degene die serveert
(7) hij die het verkoopt
(8)degene die profiteert van de prijs die betaald is ervoor
(9) degene die het koopt
(10) degene voor wie het is gekocht.

2. Hetzelfde islamitische recht is van toepassing, indien het restaurant Halaal voedsel serveert en tegelijkertijd een aantal Haraam producten zoals varkensvlees op de menukaart heeft staan. Varkensvlees is
helemaal verboden, moslims moeten niet gaan naar dergelijke restaurants.

3. Joodse restauranthouders, die vrijelijk reclamegebruik maken van het teken Halaal misleiden het publiek. Moslims blijven twijfelen aan de
wijze van slachten door de Joden en de eigenlijke voordracht op het
moment van het slachten om het vlees van het dier Halaal te maken.
Moslims moeten in moslimlanden eten bij restaurants die eigendom zijn van soennie moslims. U kunt zelf in het restaurant zien of er alcohol aanwezig is in de rekken en/of op de menukaart. Dit geldt ook voor varkensvlees.

4. Het wordt vaak gezien, dat grote supermarkten of zelfs kleinere
verkooppunten onverpakte Halaal producten in hun koelkasten of diepvriezers mengen met niet-Halaal producten. Moslims moeten
deze producten niet kopen, omdat de halaal producten in aanraking
zijn gekomen met haraam producten. Bovendien kan je niet aan het
vleesproduct zien of het halaal of haraam is. Maak uw klacht en protest
hoorbaar bij de managers.

29-11-2009, 18:12


Allah ba3ed 3lina lHaraam ...

Doet mij denken soms als ik in de stad loop dat ik moslimjongeren zie die doodleuk een hamburger kopen of eten bij KFC

29-11-2009, 18:39

Citaat door Rihaam:
Allah ba3ed 3lina lHaraam ...

Doet mij denken soms als ik in de stad loop dat ik moslimjongeren zie die doodleuk een hamburger kopen of eten bij KFC

Ja, inderdaad. Ze denken allemaal dat KFC echt halal is. Ik denk dat als je een beetje logisch nadenkt dat je weet dat het niet zo is.

29-11-2009, 18:47

Citaat door Experience:
Ja, inderdaad. Ze denken allemaal dat KFC echt halal is. Ik denk dat als je een beetje logisch nadenkt dat je weet dat het niet zo is.


Allah yehdihoum, tegenwoordig is alles duidelijk, hidaya vragen van Allah swt is alles wat je kan doen voor hun want 90% of zelfs meer weet dat het Haraam is.