Bekijk volle/desktop versie : Wie wil mij helpen een goede moslim te worden?



Pagina's : [1] 2

28-11-2009, 19:36
Ïk ben Adil uit Amsterdam, heb een vaste goede baan, heb mn eigen onderdak en vervoer, ken goede koran reciteren, en ben erg geeinteresseerd in onze mooie geloof maar heb een harde schop onder mn kont nodig om vooruit te komen, welke zuster of broeder wilt hasanat verdienen om deze oprechte serieuze Jongeman op weg te helpen...ik ben sociaal en sta erg open om het geloof met beide armen te ontvangen en lees elke dag koran maar ik bid niet, ik heb jaren islam gestudeert en weet veel maar die enigste duwtje mis ik..help mij alsjeblieft..veel liefst jullie broeden die jullie nodig heeft

wa3alaikom salaam.

28-11-2009, 19:56


Up voor jou!
Ik zal je graag willen helpen,maar ik heb zelf dat duwtje ook nog nodig

28-11-2009, 20:04
Ja dat duwtje heb ik ook nodig..

28-11-2009, 20:17
As Salaam alaykum broeder,

Het allerbelangrijkste is natuurlijk het gebed, beschik daar kennis over en breng deze ook daadwerkelijk met een zuivere toewijding in praktijk. Blijf je hierin volharden. Want dit is echt dé manier om in contact te blijven met Allaah, om je weg te houden van 7araam, om je te steunen om goede daden te verrichten en het heeft zoveel voordelen en deze kent geen nadelen.
Het gebed is immers het steunpunt, fundament van alles. Je contact goed onderhouden met Allaah. Daar draait het om.



1.Vrome broeders als vrienden nemen, naar de moskee gaan voor lezingen, lessen, het gebed. Proberen vast te houden aan de verplichte punten binnen de Islaam (5 zuilen van de Islam) en daarna dat jij standvastigheid hebt kunnen vinden aan de verplichte zaken.

2. Kennis opdoen over de Islaam, het hart zuiveren, Allaah leren kennen (Namen en Eigenschappen van Allaah bestuderen)

3. Berouw tonen voor de voorgaande zonden

4. Het slechte (7araam) verwerpen

5. Du'aa (smeekbeden) verrichten, het gedenken van Allaah, (100x sub7aanAllaah, Allaahu akbar, La illaa haa Illaa Laah, Al hamdu Lilaah)

6. Denken aan de dood, daden verrichten met de intentie alsof het morgen je laatste dag is en al je aanbidding moet zuiver zijn d.w.z. alleen gericht tot Allaah. Een begravenis bijwonen is een echte imaanopkrikker.

7. Uit de Quraan lezen, overpeinzen over de verzen, met gevoel reciteren zodat het je hart doet beven

8. Goede daden verrichten... Het haasten naar goede daden wordt in de Quraan genoemd en in ahadeeth. Ontwikkel wilskracht en doorzettingsvermogen hiervoor en voor alle andere zaken (gebed)


En tot slot, voor steun of een duwtje kun je een vrome broeder als metgezel/vriend nemen. Je neemt automatisch zijn gedrag over en je raakt erg geïntereseerd in zijn doen.


Gr,

28-11-2009, 20:20


Selaam Alekom.

Ik wil jullie hierbij graag helpen.
We kunnen elkaar hierin steunen.
Ik hoor gauw van jullie.

Ma3a Salama Lieferttje


28-11-2009, 20:25
Assalaam oe alykoem warahmatuLahu wabaraktuh.

Ik hoop dat jullie allen in goede gezondheid verkeren en jullie naasten ook inschAllaah.

Zoek toenadering bij Allaah s.w.t en alles zal inschAllaah inorde komen, ga om met praktiserende broeders en zusters, ga naar moskee, lees zoveel mogelijk over de Islaam, ga naar lezingen in jullie buurt en natuurlijk doe heel veel doua's en bid.
Natuurlijk is de eerste stap moeilijk, maar als je het echt wilt dan zal het ook lukken en zal je die stap ook kunnen zetten inschAllaah.

Als ik het soms moeilijk heb, dan ga ik tijdens de nacht, op de grond gaan liggen en beeld ik me in dat dit mijn graf is, dan krijg ik weer altijd de kracht om mijn best te doen. En misschien zal dit ook bij jullie helpen. En lees ook veel over de dood. En hou altijd in jullie hoofd 'stel dat dit mijn laatste dag is'.
En ik hoop uit het diepste van mijn hart dat we allemaal ons best zullen doen om een goede praktiserende zuster/broeder te zijn want dit is maar het wereldse leven

Walaykoem oe selaam warahmatuLahu wabrakatuh.

28-11-2009, 20:41
Ik heb echt repect voor de mensen die goed bezig zijn met hun geloof..Moge Allah swt jullie belonen met het paradijs inchaAllah...Amien...

28-11-2009, 20:42
Ik was vroeger een goede moslim, ik won prijzen met tajweed in verschillende moskeen in NL en was echt goed, ik heb alle basis kennis in mn hoofd gestampt en kan heeeeel goed koran reciteren...maar door mn nieuwe duivel achtige baan)steward' ben ik de weg gewoon kwijt omdat ik vaak van huis ben, wat ik niet echt fijn vindt wat betreft bidden.

28-11-2009, 20:51

Citaat door Adil112:
Ik was vroeger een goede moslim, ik won prijzen met tajweed in verschillende moskeen in NL en was echt goed, ik heb alle basis kennis in mn hoofd gestampt en kan heeeeel goed koran reciteren...maar door mn nieuwe duivel achtige baan)steward' ben ik de weg gewoon kwijt omdat ik vaak van huis ben, wat ik niet echt fijn vindt wat betreft bidden.



Selaam Alekom.
Wees geduldig.
En spaar alle moedt bijelkaar om veel aan je imaan te doen.
Vergeet niet dat ons geloof (islam) op nummer1 hoort te staan.


28-11-2009, 20:52
Dat is het ergste gevoel dat je kunt hebben, JE WEET en je hebt DE KENNIS maar je gedraagt je er niet naar.

28-11-2009, 21:01

Citaat door Adil112:
Ik heb echt repect voor de mensen die goed bezig zijn met hun geloof..Moge Allah swt jullie belonen met het paradijs inchaAllah...Amien...



Allaahoema amien broeder. Moge Allaah je de kracht geven om terug je best te doen en dat je de weg terug zal vinden, ik zal inschAllaah doua doen voor jouw en voor alle moslims.

28-11-2009, 21:05

Talkhies Sifat Salaat al-Nabi (sallallaahoe ‘alaihie wa-sallam)
min al-Takbier ila al-Tasliem, ka annaka toeraahaa


In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle. Alle lof is voor Allah, wij prijzen Hem, wij zoeken Zijn hulp, wij zoeken Zijn vergeving en wij zoeken Zijn leiding. Wij zoeken toevlucht bij Allah tegen het kwaad in onze zielen en het kwaad van onze daden. Want eenieder die Allah leidt, er is niemand die hem kan laten dwalen. En eenieder die Hij laat dwalen, er is niemand die hem kan leiden. Ik getuig dat er niemand waardig is om te aanbidden behalve Allah, Die geen partner heeft. En ik getuig dat Moh'ammed Zijn dienaar en boodschapper is. Amma ba'd (voorts) :

Amma ba'd: een uitdrukking gebruikt voor het scheiden van een introductie en de hoofdonderwerpen in een toespraak. De introductie wordt gewoonlijk gewijd aan het prijzen en verheerlijken van Allah de Verhevene. Letterlijk betekent het “alles wat er na komt”. Het wordt meestal vertaald als ‘voorts'.

Het gebed is een fardh ‘ain, dat wil zeggen dat het een individuele verplichting is voor iedere moslim. Het gebed is de tweede zuil in de Islaam, na de geloofsgetuigenis, en de eerste praktische zuil. Het is ook de enige verplichting die Allah de Verhevene rechtstreeks aan de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft opgelegd. De overige geboden en verboden zijn via de engel Djibriel (vrede zij met hem) geopenbaard. Op de Dag des Oordeels is het gebed het eerste waar naar gekeken wordt, of dat in orde is. Het is dus zeer belangrijk om te weten hoe je het gebed goed moet verrichten.

Het gebed is de fakkel tussen de slaaf en zijn Meester. De verrichting van het gebed is een van de grootste, zo niet het grootste teken van geloof, de belangrijkste onder de vormen van aanbidding in de Islaam en de zekerste manier om Allah de Verhevene te danken voor Zijn onbegrensde gunsten.

Het gebed ontkennen is jezelf afscheiden van Allah, Glorieus en Verheven is Hij. Het is jezelf beroven van de Genade van Allah en je onthouden van Zijn Gunsten en van de overvloedige Goedheid en Edelmoedigheid.

Het oprechte gebed is een medicijn voor de ziekten in de harten der mensen en een tegengif voor de corruptie in de ziel. Het is het licht welke de duisternis verdrijft van zonden en kwaad. In een h'adieth overgeleverd door Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden zijn met hem) zegt de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem): "Kijk, als ieder van jullie een rivier voor de deur van zijn huis had stromen, waarin jullie vijf keer per dag zouden baden, zou er enig vuil bij jullie overblijven?" De metgezellen antwoordden: "Nee, niets van het vuil zou er achterblijven?" De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) antwoordde: "Dit is hetzelfde met de vijf gebeden waarbij Allah onze zonden wegwast." (Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)

Het niet bidden en ontkennen van de verplichting, wordt gezien als ongeloof en plaatst iemand buiten de Islaam. Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “ Tussen een persoon en ongeloof staat het gebed. ” (Overgeleverd door Moeslim, Ah'mad, Aboe Daawoed, at-Tirmidzi en Ibn Maadjah.)

En Boeraydah (moge Allah tevreden zijn met hem) heeft gezegd: "Ik hoorde de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zeggen: "De verplichting welke ons van hen scheidt is het gebed. Hij die er afstand van doet is een ongelovige geworden."

En van ‘Abdoellaah ibn ‘Oemar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) is de overlevering dat op een dag, pratend over het gebed, de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: "Voor degene die het gebed verricht, zal het een licht zijn, een bewijs en een verlossing op de Dag der Opstanding. Voor degene die het niet onderhouden heeft, is er geen licht, geen bewijs, geen oplossing en op de Dag der Opstanding is hij als Qaaroen, Fir'awn, Haman en Oebayy ibnoe Khalaf." (Overgeleverd door Ah'mad, at-Tabaraanie en Ibn H'ibbaan.)

We dienen dus zeer veel aandacht te schenken aan het gebed. Kennis over hoe het gebed correct verricht dient te worden is dus onontbeerlijk. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Bid zoals jullie mij hebben zien bidden.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)

Dit artikel is een samenvatting van het boek Sifat Salaat al-Nabi (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) min al-Takbier ila al-Tasliem ka annaka toeraahaa [beschrijving van het gebed van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), van de takbier tot de tasliem, alsof je het ziet], geschreven door sheikh Moh'ammed Naasir al-Dien al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn), en is een omschrijving van het gebed van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zodat wij het gebed kunnen verrichten zoals de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) het verrichtte.

# Takbier: het zeggen van Allaahoe Akbar – Allah is de Grootste. Takbieratoe l-Ih'raam: de eerste takbier waarmee je het gebed begint.

# Tasliem: handeling waarmee het gebed wordt beëindigd; men draait het gezicht naar rechts en zegt: “As-Salamoe ‘Alykoem wa Rah'matoellaah – Vrede en Genade van Allah voor jou,” daarna draait men het gezicht naar links en herhaald de begroeting. Deze handeling wordt tasliem genoemd en het is een begroeting van de twee engelen - rechts en links - die onze daden opschrijven.

Geschreven door: sheikh Moh'ammed Naasir al-Dien al-Albaanie
Vertaald en bewerkt door: Aboe Yoesoef


28-11-2009, 21:12



Citaat door Adil112:
Ik was vroeger een goede moslim, ik won prijzen met tajweed in verschillende moskeen in NL en was echt goed, ik heb alle basis kennis in mn hoofd gestampt en kan heeeeel goed koran reciteren...maar door mn nieuwe duivel achtige baan)steward' ben ik de weg gewoon kwijt omdat ik vaak van huis ben, wat ik niet echt fijn vindt wat betreft bidden.



Als ik jou was zou ik een andere job gaan zoeken, als je weet dat deze job je weghoudt om je best te doen voor je geloof dan zou ik ontslag nemen en weet ook dat Allaah s.w.t je iets beter voor in de plaats zal geven. Ook al is het moeilijk in deze tijd om goede werk te vinden maar onze geloof komt op de eerste plaats.

28-11-2009, 21:28

Selaam alekom álle.

Ik wil het hierbij graag over ons dien hebben.
Veele dwalen op het verkeerde pad daarom.
Het gebed wordt bijvoorbeeld achterwege gelaten.
Het gebed en de dien (daarin praktiseren) is heel belangerijk.
Zo verbreedt je de contact met Allaah.
En zul jij je goed voelen en je zult daarin ook je rust en vrede in vinden.
En het zal een oplossing zijn voor al je zorgen.
Als je daaraan werkt zul je een groote rust vinden. (p,s je kunt ook altijd een smeekbede's voeren)

Het gebed is een fardh ‘ain, dat wil zeggen dat het een individuele verplichting is voor iedere moslim.
Het gebed is de tweede zuil in de Islaam, na de geloofsgetuigenis, en de eerste praktische zuil.
Het is ook de enige verplichting die Allah de Verhevene rechtstreeks aan de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft opgelegd.
De overige geboden en verboden zijn via de engel Djibriel (vrede zij met hem) geopenbaard.
Op de Dag des Oordeels is het gebed het eerste waar naar gekeken wordt, of dat in orde is. Het is dus zeer belangrijk om te weten hoe je het gebed goed moet verrichten.

Het gebed is de fakkel tussen de slaaf en zijn Meester.
De verrichting van het gebed is een van de grootste, zo niet het grootste teken van geloof, de belangrijkste onder de vormen van aanbidding in de Islaam en de zekerste manier om Allah de Verhevene te danken voor Zijn onbegrensde gunsten.

Het gebed ontkennen is jezelf afscheiden van Allah, Glorieus en Verheven is Hij.
Het is jezelf beroven van de Genade van Allah en je onthouden van Zijn Gunsten en van de overvloedige Goedheid en Edelmoedigheid.

Het oprechte gebed is een medicijn voor de ziekten in de harten der mensen en een tegengif voor de corruptie in de ziel.
Het is het licht welke de duisternis verdrijft van zonden en kwaad.
In een h'adieth overgeleverd door Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden zijn met hem) zegt de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem):
"Kijk, als ieder van jullie een rivier voor de deur van zijn huis had stromen, waarin jullie vijf keer per dag zouden baden, zou er enig vuil bij jullie overblijven?"
De metgezellen antwoordden: "Nee, niets van het vuil zou er achterblijven?"
De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) antwoordde: "Dit is hetzelfde met de vijf gebeden waarbij Allah onze zonden wegwast."
(Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)

Het niet bidden en ontkennen van de verplichting, wordt gezien als ongeloof en plaatst iemand buiten de Islaam.
Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei:
“ Tussen een persoon en ongeloof staat het gebed. ” (Overgeleverd door Moeslim, Ah'mad, Aboe Daawoed, at-Tirmidzi en Ibn Maadjah.)

En Boeraydah (moge Allah tevreden zijn met hem) heeft gezegd: "Ik hoorde de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zeggen:
"De verplichting welke ons van hen scheidt is het gebed.
Hij die er afstand van doet is een ongelovige geworden."

En van ‘Abdoellaah ibn ‘Oemar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) is de overlevering dat op een dag, pratend over het gebed, de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: "Voor degene die het gebed verricht, zal het een licht zijn, een bewijs en een verlossing op de Dag der Opstanding.
Voor degene die het niet onderhouden heeft, is er geen licht, geen bewijs, geen oplossing en op de Dag der Opstanding is hij als Qaaroen, Fir'awn, Haman en Oebayy ibnoe Khalaf."
(Overgeleverd door Ah'mad, at-Tabaraanie en Ibn H'ibbaan.)

We dienen dus zeer veel aandacht te schenken aan het gebed. Kennis over hoe het gebed correct verricht dient te worden is dus onontbeerlijk. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Bid zoals jullie mij hebben zien bidden.”
(Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)



Bekijk deze citaten eens van verschillende soerats.
Dringt het dan tot jullie (enkele) nog niet door?
Hoebelanger ons geloof voor ons is, omdaarin te praktiseren!

Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en de Laatste Dag hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt.” (Sūrat al-Ahzāb 33:21)

En Allah (Hoog en Verheven is Hij!) heeft gezegd: “Zeg (O Muhammad): ‘Als jullie van Allah houden, volg mij dan. Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven.’”
(Sūrat āl `Amrān 3:31)

Totslot wat ik hiermee wou zeggen is;
Islam ons geloof hoort op nummer1 te staan.
Want wat heb je aan als je Imaan niet sterk genoeg is?
Ons geloof is het enigste dat je niet kwijt kunt raken.
Liefde/verdriet/blijdschap ect.. die dingen komen en gaan.
Vrienden/geld/ouders die heb je op een gegeven moment niet. (of zij jou)
Maar je geloof niet dat zal blijven het zal niet vergaan.
Je kunt altijd daarop terug vallen.
Al heb je niemand om je heen, vergeet dan niet dat Allah er is.
Met alles wat je in dit leven hebt, hoever je der ook mee komt.
Je hebt er op een gegeven moment niks aan.
Maar wel aan je Imaan(geloof)!
Alhamdoelilah.


Ga de verleiding van de Shitaan niet aan, hij houdt je tegen.
Pas dus op voor de volgelingen van Satan die jou in de verleiding wil brengen.
Wees een dienaar van Allah.
Verricht jouw plichten en wees geen oorzaak voor vernietiging.
Wees een maker van een rechtschapen generatie die de mensheid zal leiden, opnieuw, naar wat goed en eerlijk is, naar de prachtige religie van de islam.

Ma3a Salama; Lieferttje


28-11-2009, 22:29

Citaat door lieferttje:

Selaam alekom álle.

Ik wil het hierbij graag over ons dien hebben.
Veele dwalen op het verkeerde pad daarom.
Het gebed wordt bijvoorbeeld achterwege gelaten.
Het gebed en de dien (daarin praktiseren) is heel belangerijk.
Zo verbreedt je de contact met Allaah.
En zul jij je goed voelen en je zult daarin ook je rust en vrede in vinden.
En het zal een oplossing zijn voor al je zorgen.
Als je daaraan werkt zul je een groote rust vinden. (p,s je kunt ook altijd een smeekbede's voeren)

Het gebed is een fardh ‘ain, dat wil zeggen dat het een individuele verplichting is voor iedere moslim.
Het gebed is de tweede zuil in de Islaam, na de geloofsgetuigenis, en de eerste praktische zuil.
Het is ook de enige verplichting die Allah de Verhevene rechtstreeks aan de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft opgelegd.
De overige geboden en verboden zijn via de engel Djibriel (vrede zij met hem) geopenbaard.
Op de Dag des Oordeels is het gebed het eerste waar naar gekeken wordt, of dat in orde is. Het is dus zeer belangrijk om te weten hoe je het gebed goed moet verrichten.

Het gebed is de fakkel tussen de slaaf en zijn Meester.
De verrichting van het gebed is een van de grootste, zo niet het grootste teken van geloof, de belangrijkste onder de vormen van aanbidding in de Islaam en de zekerste manier om Allah de Verhevene te danken voor Zijn onbegrensde gunsten.

Het gebed ontkennen is jezelf afscheiden van Allah, Glorieus en Verheven is Hij.
Het is jezelf beroven van de Genade van Allah en je onthouden van Zijn Gunsten en van de overvloedige Goedheid en Edelmoedigheid.

Het oprechte gebed is een medicijn voor de ziekten in de harten der mensen en een tegengif voor de corruptie in de ziel.
Het is het licht welke de duisternis verdrijft van zonden en kwaad.
In een h'adieth overgeleverd door Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden zijn met hem) zegt de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem):
"Kijk, als ieder van jullie een rivier voor de deur van zijn huis had stromen, waarin jullie vijf keer per dag zouden baden, zou er enig vuil bij jullie overblijven?"
De metgezellen antwoordden: "Nee, niets van het vuil zou er achterblijven?"
De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) antwoordde: "Dit is hetzelfde met de vijf gebeden waarbij Allah onze zonden wegwast."
(Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)

Het niet bidden en ontkennen van de verplichting, wordt gezien als ongeloof en plaatst iemand buiten de Islaam.
Djaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei:
“ Tussen een persoon en ongeloof staat het gebed. ” (Overgeleverd door Moeslim, Ah'mad, Aboe Daawoed, at-Tirmidzi en Ibn Maadjah.)

En Boeraydah (moge Allah tevreden zijn met hem) heeft gezegd: "Ik hoorde de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zeggen:
"De verplichting welke ons van hen scheidt is het gebed.
Hij die er afstand van doet is een ongelovige geworden."

En van ‘Abdoellaah ibn ‘Oemar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) is de overlevering dat op een dag, pratend over het gebed, de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: "Voor degene die het gebed verricht, zal het een licht zijn, een bewijs en een verlossing op de Dag der Opstanding.
Voor degene die het niet onderhouden heeft, is er geen licht, geen bewijs, geen oplossing en op de Dag der Opstanding is hij als Qaaroen, Fir'awn, Haman en Oebayy ibnoe Khalaf."
(Overgeleverd door Ah'mad, at-Tabaraanie en Ibn H'ibbaan.)

We dienen dus zeer veel aandacht te schenken aan het gebed. Kennis over hoe het gebed correct verricht dient te worden is dus onontbeerlijk. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Bid zoals jullie mij hebben zien bidden.”
(Overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim.)



Bekijk deze citaten eens van verschillende soerats.
Dringt het dan tot jullie (enkele) nog niet door?
Hoebelanger ons geloof voor ons is, omdaarin te praktiseren!

Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en de Laatste Dag hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt.” (Sūrat al-Ahzāb 33:21)

En Allah (Hoog en Verheven is Hij!) heeft gezegd: “Zeg (O Muhammad): ‘Als jullie van Allah houden, volg mij dan. Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven.’”
(Sūrat āl `Amrān 3:31)

Totslot wat ik hiermee wou zeggen is;
Islam ons geloof hoort op nummer1 te staan.
Want wat heb je aan als je Imaan niet sterk genoeg is?
Ons geloof is het enigste dat je niet kwijt kunt raken.
Liefde/verdriet/blijdschap ect.. die dingen komen en gaan.
Vrienden/geld/ouders die heb je op een gegeven moment niet. (of zij jou)
Maar je geloof niet dat zal blijven het zal niet vergaan.
Je kunt altijd daarop terug vallen.
Al heb je niemand om je heen, vergeet dan niet dat Allah er is.
Met alles wat je in dit leven hebt, hoever je der ook mee komt.
Je hebt er op een gegeven moment niks aan.
Maar wel aan je Imaan(geloof)!
Alhamdoelilah.


Ga de verleiding van de Shitaan niet aan, hij houdt je tegen.
Pas dus op voor de volgelingen van Satan die jou in de verleiding wil brengen.
Wees een dienaar van Allah.
Verricht jouw plichten en wees geen oorzaak voor vernietiging.
Wees een maker van een rechtschapen generatie die de mensheid zal leiden, opnieuw, naar wat goed en eerlijk is, naar de prachtige religie van de islam.

Ma3a Salama; Lieferttje


MashaAllah..

Zjazaka Allaho gairan voor het plaatsen..

Pagina's : [1] 2