Bekijk volle/desktop versie : Onderzoek geslaagde moslims



Pagina's : [1] 2 3 4

28-11-2009, 19:02
De overheid moet meer wetenschappelijk onderzoek laten doen naar geslaagde moslims, bepleit wetenschapper Thijl Sunier. ,,Wat zijn de successen van moslims in ons land; waarin blinken zij uit; wat vinden autochtonen leuk aan geslaagde activiteiten van moslims?” Het zijn allemaal vragen waar we veel te weinig antwoorden op krijgen, zo betoogde Sunier gisteren in zijn oratie als hoogleraar Islam in Europese samenlevingen aan de Amsterdamse VU.

,,Onze overheid is te veel gericht op problemen met moslims. Ze geeft aan wetenschappers opdracht deze fricties te onderzoeken. Maar als je dat alleen onderzoekt, leidt dat tot blikvernauwing en een vertekend beeld van deze groep in de samenleving. Hoe komt het bijvoorbeeld dat de grootste groep moslims niet radicaliseert? Dat bestuderen we niet.”

Zijn collega-wetenschappers zouden om die reden hun onderzoek niet alleen door de overheid moeten laten bepalen: ,,Ik begrijp het anderzijds wel. Het is helaas vaak een kwestie van geld: de overheid betaalt het onderzoek.”

Dat bestaande problemen, zoals radicalisering van een kleine groep moslims aandacht krijgen, ontkent Sunier niet. ,,Natuurlijk is dat terecht”, zegt hij stellig, om dan weer te wijzen op opmerkelijke feiten die niet bij het grote publiek bekend zijn. ,,We weten bijvoorbeeld dat de sociale cohesie in oude wijken groter is dan gedacht tussen moslims en autochtonen. Laten we dat verder onderzoeken.”

Als geslaagde activiteiten onder jonge moslims noemt Sunier de bloeiende modecultuur en de bloeiende religieuze muziekscene. ,,Dat zijn ook gebieden waar de islam vorm krijgt in onze samenleving.”

De hoogleraar wijst tenslotte op de noodzaak het islamitische leiderschap te onderzoeken in ons land. ,,Hoe komt het dat imams zo belangrijk zijn in met name de grote steden, en vele jonge moslims aan zich binden? Ook een vraag die we moeten onderzoeken.”

bron

28-11-2009, 19:54


Hoogleraar: " Hoe ontvang ik subsidie?? Ach ja, kom...laat me eens een triljoenste onderzoek naar moslims in NL uitvoeren" .

28-11-2009, 19:57
ze stoppen maar niet om ons apart te behandelen. Die domme zakvullende wetenschappers

28-11-2009, 21:30

Citaat door Mourri:
ze stoppen maar niet om ons apart te behandelen. Die domme zakvullende wetenschappers


En de regering die hen betaald.
Elke keer als er over integratie wordt gesproken is het over taallessen.
Hoe zit het met de mensen die wel de taal spreken en zelfs meerdere diploma's hebben?
Voor de regering en beleidsmakers bestaan die gewoon niet. En dat geldt zowel voor rechts als links.

28-11-2009, 22:58


Zoals ik al eerder heb gezegd; mensen kijken liever naar het slechte dan naar het goede. En ze willen een groep hebben naar wie ze hun vingertje kunnen wijzen.

28-11-2009, 22:59
Zoals ik al eerder heb gezegd; mensen kijken liever naar het slechte dan naar het goede. En ze willen een groep hebben naar wie ze hun vingertje kunnen wijzen.

28-11-2009, 23:10
Onderzoek naar geslaagde moslims ? Waarschijnlijk het kortste onderzoek ooit

Guinness-Book-of-Records-onderzoek.

28-11-2009, 23:13

Citaat door oeps:
Onderzoek naar geslaagde moslims ? Waarschijnlijk het kortste onderzoek ooit

Guinness-Book-of-Records-onderzoek.


wat ben jij grappig

28-11-2009, 23:16
een geslaagde moslim is een moslim die niet radicaliseert. apart. komt er ook onderzoek naar geslaagde boeddhisten

28-11-2009, 23:37

Citaat door oeps:
Onderzoek naar geslaagde moslims ? Waarschijnlijk het kortste onderzoek ooit

Guinness-Book-of-Records-onderzoek.


Hallo allemaal ik reageer bijna nooit tot nooit,maar ik lees graag reactie,s op dit forum hoe mensen denken.
asalem broeders.

ontopic

Oeps wat ben jij dom mens om zulke reactie,s te zetten ook met een smile alsof je een geintje maakt,maar ik prik allang door je schijnheiligheid heen.

zal ik wat namen noemen dan,te beginnen met eerste allochtone moslim maroc burgermeester(drie dingen tegelijk ) van de tweede grooste stad van NL Aboe himself,(zoek zelf eens zijn studie jaren op,kan jij als autochtoon jaloers op zijn)

dan kan ik zowie zo stuk of tientallen eerste en tweede kamer marokkanen(moslims) noemen die het ver hebben geschopt.

voetballers,schrijvers waar de heel van van zijn,zangers,actuers,enzenz.......

met name marokkanen allemaal.

ondernemers waarvan er steeds meer bij komen,ook al lopen we achter de turken die dat heel goed doen,maar in mindere mate poltiek zitten,maar dat komt wel goed.

heb ik nog wat gemist broeders,vul maar op dan klappen ze van zelf wel dicht.
autochtone (vooral pvv aanhangers)vinden altijd wel iets wat hun niet zind,maar daar( zoals ik me verlaag zoals wilders) schijt aan moet hebben zoals hun schijt aan ons hebben punt.

ps. wij marokkanen zijn gekoloniseert door paar landen,maar die hebben de gevolgen zelf ondervonden,het heeft ons sterk gemaakt wie wij zijn zoals we zijn.
Niemand krijgt ons klein.we zijn trots.


gegroet.

28-11-2009, 23:53

Citaat door boterbroekje:
een geslaagde moslim is een moslim die niet radicaliseert. apart. komt er ook onderzoek naar geslaagde boeddhisten

dus dat..

28-11-2009, 23:58

Citaat door shadow30:
Hallo allemaal ik reageer bijna nooit tot nooit,maar ik lees graag reactie,s op dit forum hoe mensen denken.
asalem broeders.

ontopic

Oeps wat ben jij dom mens om zulke reactie,s te zetten ook met een smile alsof je een geintje maakt,maar ik prik allang door je schijnheiligheid heen.

zal ik wat namen noemen dan,te beginnen met eerste allochtone moslim maroc burgermeester(drie dingen tegelijk ) van de tweede grooste stad van NL Aboe himself,(zoek zelf eens zijn studie jaren op,kan jij als autochtoon jaloers op zijn)

dan kan ik zowie zo stuk of tientallen eerste en tweede kamer marokkanen(moslims) noemen die het ver hebben geschopt.

voetballers,schrijvers waar de heel van van zijn,zangers,actuers,enzenz.......

met name marokkanen allemaal.

ondernemers waarvan er steeds meer bij komen,ook al lopen we achter de turken die dat heel goed doen,maar in mindere mate poltiek zitten,maar dat komt wel goed.

heb ik nog wat gemist broeders,vul maar op dan klappen ze van zelf wel dicht.
autochtone (vooral pvv aanhangers)vinden altijd wel iets wat hun niet zind,maar daar( zoals ik me verlaag zoals wilders) schijt aan moet hebben zoals hun schijt aan ons hebben punt.

ps. wij marokkanen zijn gekoloniseert door paar landen,maar die hebben de gevolgen zelf ondervonden,het heeft ons sterk gemaakt wie wij zijn zoals we zijn.
Niemand krijgt ons klein.we zijn trots.


gegroet.


Moslims .... leuke mensen hoor, maar totaal geen gevoel voor humor.

29-11-2009, 00:13



Citaat door oeps:
Moslims .... leuke mensen hoor, maar totaal geen gevoel voor humor.


OF jou humor is erg droog.

29-11-2009, 00:16

Citaat door oeps:
Moslims .... leuke mensen hoor, maar totaal geen gevoel voor humor.



nee tuurlijk niet najib amhali best comedian van nederland lacht zich dood om zulke uitspraken.

het ging niet om humor,goed lezen ik prik door je heen


29-11-2009, 00:17

Citaat door Buthaynah:
OF jou humor is erg droog.


dat is wel zacht uitgedrukt

Pagina's : [1] 2 3 4